2017-08-09, 23:30
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Barcas bud är ju rena skambuden. Verkar mer vara för att fansen ska se att dom "försöker" med någonting? Cotuinho har dom inte en chans att värva i det här läget. Dybala fick precis tröja 10 så han värvar dom väl inte. Dembele verkar vara till salu för strax över 1.5 miljard såg jag, men Barca verkar ju inte sugna på att öppna plånboken alls så kommer dom ens värva något större namn denna sommar?

Och så tappa Neymar på allt detta. Är det kris där borta månne?

Jag blir inte förvånad om Barcelona köper både. Summan för Neymar (€222m) bör täcka både.
Citera
2017-08-09, 23:36
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag blir inte förvånad om Barcelona köper både. Summan för Neymar (€222m) bör täcka både.

Inte säker på att hela summan räcker för Coutinho ens. Källorna runt Liverpool som vet vad dom pratar om har sagt att dom inte säljer oavsett bud, och jag tror dom. Så här sent i fönstret sälja sin kanske viktigaste spelare som man inte kan ersätta då skulle ägarna få det riktigt hett om öronen. Speciellt iom det dåliga fönster Liverpool redan har haft samt med Lallanas skada på det.

Och med så låga bud dom lägger så tveksamt om dom får loss Dembele. Fast vet inte hur pass mycket BVB kommer stå på sig vad gäller priset.
Citera
2017-08-09, 23:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Inte säker på att hela summan räcker för Coutinho ens. Källorna runt Liverpool som vet vad dom pratar om har sagt att dom inte säljer oavsett bud, och jag tror dom. Så här sent i fönstret sälja sin kanske viktigaste spelare som man inte kan ersätta då skulle ägarna få det riktigt hett om öronen. Speciellt iom det dåliga fönster Liverpool redan har haft samt med Lallanas skada på det.

Och med så låga bud dom lägger så tveksamt om dom får loss Dembele. Fast vet inte hur pass mycket BVB kommer stå på sig vad gäller priset.

Har det ändrats eller var det inte sant att Liverpool kunde tänka sig sälja Coutinho men för €150m?

Pengar är ingenting om man inte kan få fram ersättare. Det vet Barcelona själv också. Samtidigt kan det vara lockande att tacka ja till ett väldigt högt bud.
Citera
2017-08-10, 00:06
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Har det ändrats eller var det inte sant att Liverpool kunde tänka sig sälja Coutinho men för €150m?

Finns inget uttalat pris för honom klubben har varit bestämda med inte till salu och stannar 100% vilket Klopp sagt på alla presskonferenser han fått frågan. Olika priser har ju som vanligt nämnts av mindre pålitlig media i och utanför England.

Jag är övertygad om att han stannar i sommar, men däremot nästa sommar om han är bestämd med att han vill flytta och Barca fortfarande vill ha honom så blir det nog ett annat läge. Bara dom är tidigt ute och har ett ordentligt bud att komma med. Köpa toppklubbarnas bästa spelare i PL likt Coutinho, Hazard osv det kan inte vara billigt så som marknaden blivit. Klubbarna kan titta på ett 100 miljoner pund bud och fnysa åt det.
Citera
2017-08-10, 00:10
Bannlyst
Liverpool är ju dumma i huvudet om de inte tackar ja till ett miljardbud på en spelare som knappt är topp 10 i PL. Coutinho är duktig, men inget speciellt.
Citera
2017-08-10, 00:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Finns inget uttalat pris för honom klubben har varit bestämda med inte till salu och stannar 100% vilket Klopp sagt på alla presskonferenser han fått frågan. Olika priser har ju som vanligt nämnts av mindre pålitlig media i och utanför England.

Jag är övertygad om att han stannar i sommar, men däremot nästa sommar om han är bestämd med att han vill flytta och Barca fortfarande vill ha honom så blir det nog ett annat läge. Bara dom är tidigt ute och har ett ordentligt bud att komma med. Köpa toppklubbarnas bästa spelare i PL likt Coutinho, Hazard osv det kan inte vara billigt så som marknaden blivit. Klubbarna kan titta på ett 100 miljoner pund bud och fnysa åt det.

Okej.

Nästa sommar står kanske Liverpool där med en mindre värderad Coutinho, beroende på hur det går honom, laget och intressanters behov. Nu behöver till exempel Barcelona en ersättare, det är ganska sent och har mycket pengar. Det gör att Liverpool kan få mer betalt.
Citera
2017-08-10, 00:22
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Liverpool är ju dumma i huvudet om de inte tackar ja till ett miljardbud på en spelare som knappt är topp 10 i PL. Coutinho är duktig, men inget speciellt.

Det är ju inga stora pengar i dagens marknad. Gylfi Sigurdsson kostar 50 miljoner pund. Säg en spelare Liverpool realistiskt kan värva som ersättare för en miljard? Som är lika bra då ingen Lanzini eller liknande.
Citera
2017-08-10, 00:29
Bannlyst
Citat:
Det är ju inga stora pengar i dagens marknad. Gylfi Sigurdsson kostar 50 miljoner pund. Säg en spelare Liverpool realistiskt kan värva som ersättare för en miljard? Som är lika bra då ingen Lanzini eller liknande.

Det skulle ändå troligen bli världens näst dyraste övergång någonsin. Med all respekt för Coutinho, men med sådana summor inblandade förväntar man sig ju en spelare som är eller spås bli något alldeles extra.

Marek Hamsik? 30 bast iofs. Fortfarande klass dock.
Citera
2017-08-10, 00:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

di Maria bör vara tillgänglig. Han kan spela till vänster, höger och även centralt. Jag vet han misslyckades i United.
Citera
2017-08-10, 00:48
Medlem
M-9s avatar
Citat:
di Maria bör vara tillgänglig. Han kan spela till vänster, höger och även centralt. Jag vet han misslyckades i United.
Han trivdes väl inte i England?
Citera
2017-08-10, 01:05
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Han trivdes väl inte i England?

van Gaal verkar ha varit det största problemet men visst var livet i England inte hans grej.

http://www.eurosport.co.uk/football/champions-league/2015-2016/di-maria-i-was-never-happy-in-england-but-i-left-because-of-van-gaal_sto4911119/story.shtml

Kanske Barcelona är något för honom?
Citera
2017-08-10, 01:31
Medlem
Kafferastens avatar
Hamsik och Di Maria är för gamla kontra Cou och tvivlar starkt på att fansen skulle acceptera ett sådant byte. Coutinho är på väg att ta det sista steget mot att bli en spelare av riktigt hög klass, bara han får hålla sig skadefri den här säsongen. Han är perfekt i Klopps lagbygge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in