2017-08-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nu när Paulinho går till Barcelona är det inte annat än man minns tillbaka på dom hetska diskussionerna huruvida Paulinho eller Luiz Gustavo var den bättre fotbollsspelaren. Det här måste ha varit cirka 4 år sedan. Jag stod tryggt i Paulinhos hörn och gör det idag också. Tycker inte värvningen är särskilt märklig, om han får förtroende så tror jag han kommer att bli en väldigt nyttig rollspelare i Barcelona. Det känns som att de saknar den typen av mittfältare och hans kombination av fysik, driv och fullvärdig funktionell teknik lär sticka ut mer i Spanien.

Också lätt att minnas att det för Tottenhams del skulle bli en "given succé", "kommer göra +10 mål" etc.
Citera
2017-08-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vette tusan om jag kan hålla med där. Förutsättningarna är bättre i PSG än något annat lag då dem har obegränsade tillgångar som dessutom tillåter dem kringgå regelverk och annat som ingen annan fotbollsklubb kan göra. Dem är garanterade titlar då dem spelar i en "sämre" liga (femte bästa i världen), bortsett från förra säsongen som nog får ses som ett undantag. Sen tycker jag det visat sig att pengar går före all form av status och sportslig framgång hos spelare. Går inte att förklara att neymar går dit annars.

Manchester City har ännu bättre förutsättningar! den klubben har obegränsat med resurser precis som PSG och spelar i en av världens främsta ligor. Men de kan trots detta inte attrahera de främsta namnen p.g.a deras status är låg. PL har mest deg av alla ligor men har trots detta tappat alla sina affischnamn. Sportslig framgång och status är lika viktigt som pengar för spelare, åtminstone historiskt. PSG ledning har gjort ett djävulskt bra jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ingen tvekan att Neymar aldrig stuckit till Paris om han inte hade fått dubbelt så stor lön.

Men inte Messi, Ronaldo, Griezmann, Hazard, Bale, Thiago, Hummels, Kroos och Modric o.s.v. PL har mest cash men de har tappat alla deras affischnamn trots att de hade kunnat tjäna mer i England/PSG än vad de gör i Spanien och Bayern. Vad beror det på tror du?

Efter Pogba och Neymar så börjar det förändras: nu väljer inte de främsta spelarna enbart Barcelona, Real och Bayern längre.
Senast redigerad av xeezer 2017-08-15 kl. 12:19.
Citera
2017-08-15, 13:23
Medlem
Scrip7s avatar
Hur trovärdigt är det med Paulinhos gamla tweets? Tydligen så skrev han (enligt Aftonbladet) "Puta Barcelona, Puta Catalunha" Kan han verkligen spela i Barcelona efter att ha skrivit så? Trots att det var 4 år sen.
Citera
2017-08-15, 15:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Hur trovärdigt är det med Paulinhos gamla tweets? Tydligen så skrev han (enligt Aftonbladet) "Puta Barcelona, Puta Catalunha" Kan han verkligen spela i Barcelona efter att ha skrivit så? Trots att det var 4 år sen.
Vet inte, men tidigare har FCB åtminstone rescindat kontrakt när de värvat spelare till B-laget som skrivit liknande, 1-2 spelare för ett par år sen när man fyllde på b-laget pga transferban.

Kan ju också bara vara en del i hetsen och nummer 1 twittertrenden nu, barcas fans är helt galna över beslutet att värva Paulinho (iofs snarare tip of the iceberg), alla verkligen hatar ledningen, t.o.m spelarna är kritiska
Citera
2017-08-15, 15:19
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet inte, men tidigare har FCB åtminstone rescindat kontrakt när de värvat spelare till B-laget som skrivit liknande, 1-2 spelare för ett par år sen när man fyllde på b-laget pga transferban.

Kan ju också bara vara en del i hetsen och nummer 1 twittertrenden nu, barcas fans är helt galna över beslutet att värva Paulinho (iofs snarare tip of the iceberg), alla verkligen hatar ledningen, t.o.m spelarna är kritiska

Är det inte bara "engelsktalande" fans.. är det verkligen så i Katalonien också..?

Jag har inte kollat runt så mycket.
Citera
2017-08-15, 15:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Är det inte bara "engelsktalande" fans.. är det verkligen så i Katalonien också..?

Jag har inte kollat runt så mycket.
Överallt vad jag sett, även om de allra mest högljudda är annorstädes.
De inhemska/äkta är också jävligt less på alla turister och barcas marketing-plans, te.x så var det rekord i antal madridfans på camp nou i supercupen (vet ej hur de kunnat räknat ut det dock).... real spelade med sina reservtröjor mot FCB för första gången någonsin läste jag.... Snacka om att bryta mot tradition och ordning.

Det är inte lika genuint längre tycker dom. Men iaf, har sett massa tweets på katalanska om "#BartomeuDimiteYa" och tillhörande tags
Citera
2017-08-15, 15:27
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Överallt vad jag sett, även om de allra mest högljudda är annorstädes.
De inhemska/äkta är också jävligt less på alla turister och barcas marketing-plans, te.x så var det rekord i antal madridfans på camp nou i supercupen (vet ej hur de kunnat räknat ut det dock).... real spelade med sina reservtröjor mot FCB för första gången någonsin läste jag.... Snacka om att bryta mot tradition och ordning.

Det är inte lika genuint längre tycker dom. Men iaf, har sett massa tweets på katalanska om "#BartomeuDimiteYa" och tillhörande tags

Ok, tack.
Citera
2017-08-15, 15:34
Medlem
foool13s avatar
Sam Larssons flytt till Celta verkar har kört fast totalt.. dödläge.

Igår:
Citat:
16.29. Larsson signing "at a dead end""We are at a dead end," said Gerry Hamstra, Heerenveen's sporting director on Swedish winger Sam Larsson, who has been training alone for four weeks in preparation for his transfer to Celta. His club asks for eight million euros.
+
Citat:
20.57. Larsson would force a striker out. If Sam Larsson does join Celta Vigo then one of the current strikers would have to leave the club, Juan Carlos Unzue has announced.

Så då kanske Wolfsburg stiger in som har rasat och raserats sedan KDBs dagar och kanske behöver lite wingers..
Citat:
Tyska Bild är tidningen som kommer med de färskaste uppgifterna gällande svenskens situation i nederländska Heerenveen.
Senast redigerad av foool13 2017-08-15 kl. 15:42.
Citera
2017-08-15, 15:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Men inte Messi, Ronaldo, Griezmann, Hazard, Bale, Thiago, Hummels, Kroos och Modric o.s.v. PL har mest cash men de har tappat alla deras affischnamn trots att de hade kunnat tjäna mer i England/PSG än vad de gör i Spanien och Bayern. Vad beror det på tror du?

Efter Pogba och Neymar så börjar det förändras: nu väljer inte de främsta spelarna enbart Barcelona, Real och Bayern längre.

Det är ingen här som påstått annat. För vissa är pengar en mycket stor faktor och Neymar verkar absolut vara en av dem.
Citera
2017-08-15, 15:56
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Också lätt att minnas att det för Tottenhams del skulle bli en "given succé", "kommer göra +10 mål" etc.

Gjorde det? Ingenting jag minns.
Citera
2017-08-15, 16:12
Medlem
foool13s avatar
Det var lite det här jag befarade..

Citat:
PAULINHO IN, SERGI ROBERTO OUT?

The signing of Paulinho has pushed Sergi Roberto closer to the exit door at Barcelona, according to Sport.

The 25-year-old sees the Brazilian’s arrival as a sign the club don’t trust in him and he could decide to leave the club this week.

Two English clubs – Chelsea and Manchester United – and two Italian clubs – Juventus and AC Milan – are monitoring the situation, prepared to meet his €40m (£36m) release clause.

Hade sett fram emot att se Roberto som mittfältare i år, han presterade bra där varenda gång förra säsongen.

Kanske bara är rena spekulationer, tagna ur luften för att de är för många mittfältare nu.
Senast redigerad av foool13 2017-08-15 kl. 16:16.
Citera
2017-08-15, 16:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det var det här jag befarade..

Hade sett fram emot att se Roberto som mittfältare i år, han presterade bra där varenda gång förra säsongen.

Kanske bara är rena spekulationer, tagna ur luften för att de är för många mittfältare nu.
Arda Turan borde man räkna bort, går nog till nåt turkiskt lag snart, ej fått spela nånting alls under EV.

Gomes hatar jag, önskar han kunde försvinna

Gillar Rafinha men han är skadad jämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in