2017-07-09, 14:03
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är väl ganska lätt att tro på. Raiola har säkert skrivit kontrakt med sina spelare från väldigt ung ålder. De får pengar då som unga okända för att han sedan ska ha rätt att själv bestämma vad nu de ska gå till för lag i framtiden. Vissa kommer han nu betala ut pengar på i onödan medan då vissa som Lukaku kommer bli en jackpott. Det han där kommer bestämma kommer helt och hållet att handla om hur mycket kosing just han kommer tjäna vid varje affär. I detta fall blev då mer kosing till han personligen gällande att det blev Man United snarare än Chelsea.

Personligen så tror jag att Chelsea använder agentpengarna som en ursäkt för att han inte vill tillbaka till Chelsea. Hade de erbjudit exakt samma deal så hade han troligtvis gått till United ändå.
Citera
2017-07-09, 14:35
Medlem
stayluckys avatar
Rooney klar för Everton.

https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-rooney-har-skrivit-pa-for-everton/
Citera
2017-07-09, 14:38
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Rooney klar för Everton.

https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-rooney-har-skrivit-pa-for-everton/
Tung värvning av Everton. Han har fortfarande flera år kvar på toppnivå samtidigt som man får in en stor vinnarskalle i laget med mycket rutin.

Everton har haft ett väldigt bra transferfönster.
Citera
2017-07-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Tung värvning av Everton. Han har fortfarande flera år kvar på toppnivå samtidigt som man får in en stor vinnarskalle i laget med mycket rutin.

Flera år kvar på toppnivå? Han har inte varit på någon toppnivå på 3-4 år. Dåligt för Everton, de hade hittills ett riktigt bra transferfönster men nu får de en trög föredetting som som blir svårplacerad i startelvan och sannolikt kommer att skapa mer problem sportsligt än han gör nytta.
Citera
2017-07-09, 15:44
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7

Vet inte om du skämtar men Rooney har varit direkt dålig under flera säsonger nu. Jag tror att han inte kommer tillföra något alls till Everton, kommer kanske till och med ha svårt att ta en plats i förstaelvan.
Citera
2017-07-09, 16:24
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Vet inte om du skämtar men Rooney har varit direkt dålig under flera säsonger nu. Jag tror att han inte kommer tillföra något alls till Everton, kommer kanske till och med ha svårt att ta en plats i förstaelvan.
Nej jag skämtar inte. Det är en bra värvning av Everton. Rooney är inte dålig bara för att han har haft svårt att ta plats i ett United som har haft det tungt de senaste åren. Ge honom förtroende och en spelstil som passar honom och han kommer att producera i Everton.

Att få en ny start i Everton kan göra honom väldigt bra igen, om han får förtroendet. Personligen så tror jag att han kommer vara med och strida i toppen av skytteligan till nästa säsong om spelet balanseras runt honom.
Citera
2017-07-09, 16:30
Moderator
zanteras avatar
Även fast jag borde säga tvärtom så tror jag också Rooney får en nytändning i Everton. Går inte att förneka att Rooney tappat en hel del senaste säsongerna, men samtidigt har han ju haft en ganska stor börda på axlarna, och att lämna ett MU med krav på framgång i CL och PL så kan han kanske spela lite mer utan press i Everton. Visst, förväntningarna finns ju där och han måste ändå leverera, men känns som han hade svårt att hitta gnistan senaste säsongerna i MU, och då kanske klubbyte (speciellt till Everton) ger lite tändvätska.
Citera
2017-07-09, 18:20
Medlem
Rooney är fortfarande fullt kapabel att vara bollmottagare och fördelare. Men mest framförallt så får de in någon som har vunnit typ allt som går att vinna inom engelsk klubblagsfotboll - det skall inte underskattas till många av Evertons egna spelare som visade sig riktigt bra förra säsongen.

Han har trots allt varit lagkapten för både United och England under ett antal års tid.
Citera
2017-07-09, 19:20
Moderator
zanteras avatar
^Precis. Oavsett hur bra Rooney blir för Everton ute på planen så är hans erfarenhet ovärdelig, och om Everton nu har ambitioner att likt Spurs sikta på top4 och inte "nöja sig" med en 6e/7e plats så kan nog Rooney lära andra Everton-spelare en del.
Citera
2017-07-09, 19:37
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Antonio Rüdiger klar för Chelsea.
Citera
2017-07-09, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl

Dags att lägga undan Sancheztröjan nudå kanske
Citera
2017-07-09, 19:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl

Invänta floppen. Han kan verkligen inte lokalisera inlöpande forwards.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in