2017-08-10, 06:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jo, men han är redan nu Dortmunds bäste spelare offensivt och kommer bara bli bättre. Utifrån maktordningen så kommer Dembele ändå dra förr eller senare, då kanske man lika gärna kan casha in i detta fönstret då pengarna är så störda. Kanske å andra sidan är permanent nu med dessa nivåer på priser.

Jag tror ändå Dembele drar typ nästa sommar. Stannar Auba så kanske man kan acceptera att Dembele drar då vi ändå inte kan vinna bundesliga. Men allra helst hade jag ju velat ha kvar Dembele förstås. Fantastisk spelare redan nu och bara 20 år.

Håller väl med dig i allt det kanske är rätt läge att få så mycket som möjligt i detta fönster.
Läste att BvB sagt att han får gå för vansinniga 120 miljoner€.
Citera
2017-08-10, 08:05
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Danny Rose verkar göra sig populär bland Spursfansen...

Har inte läst intervjun men många verkar ta det som om han vill flytta. Bara "silly" eller någon sanning. Handlar ju om The Sun trots allt. Niva verkar tro på det dock.

Gary Neville: https://mobile.twitter.com/101greatgoals/status/895524758229528576?s=09
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2017-08-10 kl. 08:17.
Citera
2017-08-10, 08:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Har inte läst intervjun men många verkar ta det som om han vill flytta. Bara "silly" eller någon sanning. Handlar ju om The Sun trots allt. Niva verkar tro på det dock.

Gary Neville: https://mobile.twitter.com/101greatgoals/status/895524758229528576?s=09
Antar att det är detta som gäller

Citat:
I will say this too — I will play up north,” he added.

“I don’t know exactly when, but I will get back up north and play some football somewhere

Citat:
“Yes I’ve got team-mates who have moved away from families in South Korea and Argentina, but I have been away for over ten years now and I don’t get to see my mum that often.

“I am going to make it my priority before I retire to play football up there.

“My short-term focus is to get back to playing like last year and if I do that the long-term will take care of itself.

“I’m not saying I want out, but if something came to me that was concrete, I’d have no qualms about voicing my opinions to anyone at the club
Någon intervju han gjorde härom dagen med the sun. Även om the sun är skit så tror jag knappast dem bara hittar på att dem gjort en intervju med rose. Om så är fallet hade han nog kommenterat det redan isåfall. Han ville även se lite värvningar i spurs. Inget tydligt att han vill lämna nu, men han lämnar väl "dörren öppen". Och det älskar engelsk media så dem kan sätta igång rykteskarusellen.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2017-08-10 kl. 08:51.
Citera
2017-08-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Antar att det är detta som gäller

Någon intervju han gjorde härom dagen med the sun. Även om the sun är skit så tror jag knappast dem bara hittar på att dem gjort en intervju med rose. Om så är fallet hade han nog kommenterat det redan isåfall. Han ville även se lite värvningar i spurs. Inget tydligt att han vill lämna nu, men han lämnar väl "dörren öppen". Och det älskar engelsk media så dem kan sätta igång rykteskarusellen.

Tycker att Rose gör det hela ganska så bra själv.
Citera
2017-08-10, 09:52
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Han lär inte säljas i sommar. Vore oerhört korkat att sälja båda sina ordinarie ytterbackar i ett transferfönster. Han är även skadad och lär inte vara spelklar förrän mitten av september som jag förstått det.

Men han har fortfarande kvar alla sin kompisar uppe i norra England och åker dit så ofta han kan. Sen efter alla hån och gliringar han fick ta emot av Tottenham-fansen för tre-fyra år sedan så kan jag förstå om han inte är så sugen på att vara lojal mot klubben. Däremot bör han begrunda det faktum att han för tre-fyra år sen var en av ligans sämsta spelare och all cred för hans framgång nu bör tillskrivas Pochettino och hans tränarteam.

Ett alternativt scenario är att hans skada är värre än befarat och att han vill precis som Walker få ett sista stort kontrakt innan hans karriär är över.
Citera
2017-08-10, 10:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Liverpool är ju dumma i huvudet om de inte tackar ja till ett miljardbud på en spelare som knappt är topp 10 i PL. Coutinho är duktig, men inget speciellt.
Han var absolut en av ligans bästa tills skadan vid jul.
Citera
2017-08-10, 10:55
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vilka går före Coutinho i en top 10 lista?
Citera
2017-08-10, 11:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Vilka går före Coutinho i en top 10 lista?
Är ju väldigt subjektivt vilka som är bättre än coutinho. De bruyne Sanchez özil Hazard Silvax2 (i city) kan jag komma på så här på rak arm men som sagt. Subjektivt och individuellt hur man rankar spelare. Vet inte vad Pool har fått för bud men med tanke på de priser som gäller på marknaden bör man kräva 100 m pund iallafall, minst. Då hade jag nog sålt om han vill lämna. Ganska ojämn när han spelar även om topparna är skyhöga. Men hans skadehistorik är ingen rolig läsning. Att kunna ersätta med 2 klass spelare som inte är skadade hela tiden hade ju varit topp. Förutsatt att man kan spendera pengarna väl, vilket liverpool tidigare visat att man inte kan dock (torres).
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2017-08-10 kl. 11:24.
Citera
2017-08-10, 11:55
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Det lär bli svårt att hitta någon Liverpoolsupporter som skulle tycka att det vore värt att sälja Coutinho nu oavsett pris. Övervärderad av sina egna fans? Kanske. Men inte så konstigt i så fall.

Citat:
Att kunna ersätta med 2 klass spelare som inte är skadade hela tiden hade ju varit topp.
Visst vore det. Några realistiska förslag? Med tanke på att klubben redan nu söker efter minst en mittfältare av klass.
Citera
2017-08-10, 12:02
Medlem
Cambijaos avatar
Rose är väl egentligen inte skyllde fansen något eller ledningen. Maurico gjorde honom till en bra spelare, men Danny har fått tagit emot mycket skit genom åren och tjänar väldigt lite i jämförelse med andra ytterbackar i toppen.

Förståeligt om han vill lämna, tråkigr om han väl gör det.
Citera
2017-08-10, 13:03
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Är ju väldigt subjektivt vilka som är bättre än coutinho. De bruyne Sanchez özil Hazard Silvax2 (i city) kan jag komma på så här på rak arm men som sagt. Subjektivt och individuellt hur man rankar spelare. Vet inte vad Pool har fått för bud men med tanke på de priser som gäller på marknaden bör man kräva 100 m pund iallafall, minst. Då hade jag nog sålt om han vill lämna. Ganska ojämn när han spelar även om topparna är skyhöga. Men hans skadehistorik är ingen rolig läsning. Att kunna ersätta med 2 klass spelare som inte är skadade hela tiden hade ju varit topp. Förutsatt att man kan spendera pengarna väl, vilket liverpool tidigare visat att man inte kan dock (torres).

I sina bästa stunder är Coutinho sannolikt ligans bästa offensive mittfältare, sett över en hel säsong tillhör han definitivt topp sju i mina ögon. Hans nersida är hans skadebenägenhet och att han kan ha en tendens att försvinna i matcher när det går tungt för laget.

Min högst amatörmässiga bedömning är att LFC knappast kommer att gå med på en försäljning oavsett vilket bud Barca kommer med denna säsong däremot kommer det troligen vara omöjligt att behålla honom ytterligare säsonger, om vi nu inte skulle råka vinna liga och CL denna säsong (jag vet, rent önsketänkande). Det verkar, åtminstone om man lyssnar på ryktena från Melwood som om Coutinho själv inte kommer att lämna in en transferbegäran utan att han för stunden är nöjd med sin roll på Anfield. När vi säljer honom, för det kommer sannolikt att ske så är troligen Naby Keita en som kan ersätta, andra som nämnts som ersättare för Coutinho är Hakim Ziyech från Ajax och Aturo Vidal från BM men det känns som riktiga långskott.

F.ö. ser det ut som att Klopp har en långsiktig tanke bakom sitt lagbygge och har mer fria händer att bygga laget än vad hans föregångare har haft. Det har pratats väldigt lite om den ökända sportkommittén som tidigare haft ett väldigt stort inflytande över spelartransaktioner.
Citera
2017-08-10, 14:27
Medlem
foool13s avatar
Offensiva "mittfältare", PL.

Helt subjektiv lista.. topp 20
1.Hazard
David Silva
Eriksen
KDB
Coutinho
Mahrez
Willian
Lallana
Mkhitaryan
10.Mané
Özil - baserat till viss del på förra säsongen
Pedro
Lanzini
Sané - bara halva säsongen
Sigurdsson
Zaha
Tadić
Arnautović
Son
Shaqiri

Barkley..

Alli är inte till min smak.. och spelar mer forward tycker jag, och Ashley Young och Rooney precis efter.....

* Sanchez spelade för mycket striker för att få vara med på en sådan här lista. Och Cesc räknar jag som central mitt. Och de nya i ligan B.Silva t.ex. får visa lite innan de är valbara på listan. (och Knockaert är en bubblare..)

Inte lätt att ersätta Coutinho... men om, så hade jag ersatt honom med en av mina favoriter, Lanzini, och innan ni hånar det, jag har sett alla matcher med honom förra säsongen och han är den som klart skapar mest i West Ham och det hände saker varanda gång han har bollen, hade ett väldigt effektivt utfall förra säsongen och gick framåt på det från året innan.
Eller tittat utomlands.. för jobbigt att komma på några just nu.

Så Barca borde ju gå efter Hazard enligt detta..
Senast redigerad av foool13 2017-08-10 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in