2017-08-09, 13:54
Bannlyst
BoISaren är monoteist. Det ser man på hans avatar.
#BoISaren

Det betyder att han antingen är muslim eller jude eller kristen. Så det är ett tecken som bör begrundas. Kanske han vill berätta om sin religion?
Citera
2017-08-09, 14:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolbol000
BoISaren är monoteist. Det ser man på hans avatar.
#BoISaren

Det betyder att han antingen är muslim eller jude eller kristen. Så det är ett tecken som bör begrundas. Kanske han vill berätta om sin religion?

Dom stackars satar som verkligen på allvar anser att Flashback styrs av judar måste ju slita sitt hår när de ser hur korkade "argument" som framförs av deras meningsfränder.
Citera
2017-08-09, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Dom stackars satar som verkligen på allvar anser att Flashback styrs av judar måste ju slita sitt hår när de ser hur korkade "argument" som framförs av deras meningsfränder.

Argumentet är så klockrent det kan bli, judar är monoteister. Sen att du sysslar med dålig damage control avslöjar ett samarbete och en gemensam agenda, ett nätverk.
Citera
2017-08-09, 15:55
Medlem
najass avatar
Citat:
Argumentet är så klockrent det kan bli, judar är monoteister. Sen att du sysslar med dålig damage control avslöjar ett samarbete och en gemensam agenda, ett nätverk.

Ditt "klockrena argument" är alltså som följer:

1) någon har en klassisk fotbolls-fans-devis i sin signatur (där det ingår satsen "en gud")

2) En gud betyder att man är monoteist

3) judendomen är monoteistisk

4) alltså är personen jude

Sen kan man koppla på:

5) personen modererar på Flashback

6) alltså är Flashback judestyrt och/eller har en judisk agenda.

För att sen inte tala om:

7) någon (jag) påpekar att du är urbota korkad och har fel

8) alltså är det bevisat att det är en sammansvärjning

Citera
2017-08-10, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ditt "klockrena argument" är alltså som följer:

1) någon har en klassisk fotbolls-fans-devis i sin signatur (där det ingår satsen "en gud")

2) En gud betyder att man är monoteist

3) judendomen är monoteistisk

4) alltså är personen jude

Sen kan man koppla på:

5) personen modererar på Flashback

6) alltså är Flashback judestyrt och/eller har en judisk agenda.

För att sen inte tala om:

7) någon (jag) påpekar att du är urbota korkad och har fel

8) alltså är det bevisat att det är en sammansvärjning

Jag gillar inte komedi eftersom humor är en försvarsmekanism. Om vi tittar på det du skrev och väljer mellan att du drar ett skämt eller att du (omedvetet) aktiverar en försvarsmekanism och försöker aktivera den hos mig också, vilken är det?
Det är inget skämt iaf...så nu har vi ytterligare ett bevis på att ni är judar.
Citera
2017-08-10, 00:13
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Jag gillar inte komedi eftersom humor är en försvarsmekanism. Om vi tittar på det du skrev och väljer mellan att du drar ett skämt eller att du (omedvetet) aktiverar en försvarsmekanism och försöker aktivera den hos mig också, vilken är det?

Användarnamn och avatarer är ju ofta rena infall. Jag är t.ex. inte asatroende utan ateist.
Citera
2017-08-10, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Användarnamn och avatarer är ju ofta rena infall. Jag är t.ex. inte asatroende utan ateist.

Är det nån skillnad på asatro och ateism?

Sen har han ju användarnamnet Boisaren som anspelar på ett hockeylag eller fotbollslag och det nämns i hans avatar. "En kvinna. En Gud. Ett lag." Det är inget slumpmässigt.
Citera
2017-08-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Naturligtvis finns det israeler här, precis som det finns iranier, irakier, irländare, islänningar, indoneser, italienare och indier.
Tvivelaktigt om det finns indianer dock.

Och de finns här av samma anledning som du, jag och de flesta andra. För att diskutera. Eller för att "rätta felaktigheter" eller "bidra med information" eller vad man nu väljer att kalla det.
Det otäcka är de som är här för att kartlägga andra användare, och de flesta som gör det är nog svenskar.....

Aaaah.

Du klarade dig länge IR5, men nu försade du dig allt din attans sionist.
Nu vet vi vad du är och varför du är här (för att förlöjliga Iran tydligen). Typiskt sionistiska infiltratörer som false-flaggar som något annat.

Negeravataren är Ugandas forne diktator Idi Amin. Admin - Idi Amin - Amin - Idi Admin - Admin - Amin.

Nej, att Israeler befinner sig här.. det är inga problem.. Men vet du vad? Det är ingen skillnad, iallafall inte för mig, om en sionist är ateist, kristen eller jude.
Jag tycker att rubriken ska ändras så att jude ersätts med sionist. Sedan får vi en klarhet i detta huruvida moderatorer är sionister eller inte.
Citera
2017-08-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baise-moi
Varför är alla antisemiter så paranoida?

De är inte paranoida.. dessutom inga antisemiter utan anti-sionister. Detta kanske beror lite på moderatorernas sätt att behandla vissa texter som är anti-sionistiska.. Paranoian är att många som du, precis som du, tror att sådant är massa påhittade saker. Det stämmer inte.
Citera
2017-08-23, 20:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Är det nån skillnad på asatro och ateism?

Hör ju knappt till ämnet, men de är ju rejäla motsatser, så ja, definitivt en skillnad.

Utveckling av detta bör tas annorstädes.
Citera
2017-09-14, 21:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Gissningsvis en rätt så hyfsat korrekt analys. Förutom att modsen inte får betalt och s a s arbetar ideellt.

Och så har du fel om att medlemmarna är kunder. Vi är varan. Det är annonsörerna som är kunder. Samma gäller allt på nätet som är "gratis". Kunden är den som betalar.

Relevansen till Topic är att detta nog är en troligare förklaring till hur FB bedrivs, än den som TS föreslår.
Det känns väl som en rätt bra beskrivning. Även vi moderatorer är ju en del av varan i den mån att vi skriver inlägg och tycker till om saker. Och så städar vi ju lite också.
Citera
2017-09-14, 21:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Alla mods är judar? Alltså, mig veterligen finns inga judar i min släkt alls. Dessutom är jag inte med i kyrkan - eller något religiöst alls. Jag tror helt enkelt på det här livet och sedan är det slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in