2017-08-09, 20:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Han har väl inte yttrat ordet behandling...att "ta hjälp" kan ju innebära två samtal med nån psykolog, for all we know....

Sant. Jo, en psykolog kan han behöva i kölvattnet av hans eskapader, alltså för själva stormen på grund av hans beteende. Jag tror inte han var missnöjd över sitt beteende i sig (dvs om det inte blivit någon storm av det, men nu kan det ju inte vara så lätt att handskas med svenska folkets antipati mot hans arrogans).
Håller på och läser in mig på Tjajkovski i den andra tråden. Jag tycker han ser riktigt hal ut. Osympatisk.
Senast redigerad av dialektiker 2017-08-09 kl. 21:03.
Citera
2017-08-09, 21:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ta hjälp, kan ju också innebära hjälp för penisförstoring...

Det har du rätt i. Ta hjälp kan innebära precis vad som helst, men syftet med att säga "jag ska ta hjälp" är att man ska bli tyckt synd om.

Jag blir irriterad på Anne Rambergs artikel där hon fördömer journalister att ge sig på någon som befinner sig i kris. Han har sett oförskämt pigg och munter ut, "för att vara någon som befinner sig i kris".
Snacka om att fiska sympatier när man blivit fångad med fingrarna i syltburken.
Det här är väl bara hans sedvanliga arroganta sätt att festa.
De har ju den här machokulturen inom finansvärlden, berättade en doktor i etik, Peter Norberg, på DN igår http://www.dn.se/ekonomi/amerikansk-machostil-har-spridit-sig-i-sverige/
Senast redigerad av dialektiker 2017-08-09 kl. 21:17.
Citera
2017-08-09, 21:19
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det har du rätt i. Ta hjälp kan innebära precis vad som helst, men syftet med att säga "jag ska ta hjälp" är att man ska bli tyckt synd om.

Jag blir irriterad på Anne Rambergs artikel där hon fördömer journalister att ge sig på någon som befinner sig i kris. Han har sett oförskämt pigg och munter ut, "för att vara någon som befinner sig i kris".
Snacka om att fiska sympatier när man blivit fångad med fingrarna i syltburken.
Det här är väl bara hans sedvanliga arroganta sätt att festa.
De har ju den här machokulturen inom finansvärlden, berättade en doktor i etik, Peter Norberg, på DN igår http://www.dn.se/ekonomi/amerikansk-machostil-har-spridit-sig-i-sverige/

Ja, så gott som alla som begått brott OCH upptäcks hamnar i kris. Så det att att ha hamnat i kris kan inte vara ett argument för att låta dom slippa publicitet. Hoppas hon (Ramberg) inte kan ha menat detta.
Citera
2017-08-09, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Han har väl inte yttrat ordet behandling...att "ta hjälp" kan ju innebära två samtal med nån psykolog, for all we know....
Du försvarar Kuk Anders lika fanatiskt som sossarna förvarar sina felande kriminella ministrar och deras generaldirektörer.
Jag funderar så här hur kan alla närvarande på ön bara acceptera vad han gjort, bara för att han varit en minister och att de vill bli bjudna på kommande fester.
Hur lång kan folket låta olika politiker gå när det gäller moraliska regler?
Jag hoppas jag har fel i att vi bara får höra en tystnad och det faktisk finns de på festen som har moral och kurage nog att resa sig och säga att " Nä det är fan inte rätt att bete sig som ett svin trots att man är full eller är ex politiker". Eller att "jag bryr mig inte om jag blir bjuden igen, för jag vet i mitt inre att jag gjort rätt med att öppet tala om vad som skett".
Citera
2017-08-09, 21:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Har det blivit klarlagt hur Anders Borg kunde bli så otroligt stupfull, då det enligt uppgift bara serverades öl och vin och som buffe? Ska man bli så dräggfull måste man dricka väldigt mycket av sådant, mer eller mindre hänga vid vinbordet/ölbordet konstant.

Kan tänka mig att Borg är ganska tålig.

Annars ser jag bara möjligheten av att:
(1) Borg hade med sig smygdricka av betydligt starkare procentsats
(2) Eller att Dominika kanske lärt honom bruka andra droger som inte bör blandas med alkohol?
Citera
2017-08-09, 22:01
Medlem
Har någon tagit upp Borg's flitiga rännande på svartklubbar på 90-talet? Han var väl själv inblandad i att driva Tritnaha/frihetsfronen som var kända för att utan alkoholtillstånd servera hembränt till en billig peng!
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/94017-borg-och-littorin-pa-svartklubb
Citera
2017-08-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Har någon tagit upp Borg's flitiga rännande på svartklubbar på 90-talet? Han var väl själv inblandad i att driva Tritnaha/frihetsfronen som var kända för att utan alkoholtillstånd servera hembränt till en billig peng!
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/94017-borg-och-littorin-pa-svartklubb

Borg och Sven Otto Littorin hängde alltså på svartklubbar ihop... Jesus fucking christ!

Håll efter din dotter Dominika
Citera
2017-08-09, 22:30
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
* Var det inte någon Expressen murvel som var förbittrad över att det inte fanns några vittnen?
* AKB har sa väl att OM Borg gjort det så var det allvarlig. Något annat har väl inte hon sagt.
* Borg har på eget initiativ lämnat uppdrag. Så får man göra när man blir omskriven. Har hänt många ggr. Har inget att göra med om det är sant eller inte.
(Gammalt exempel: Jacob Palmstierna fick lämna SEB för skriverier i media om misstänkt skattebrott. Sedan frikändes han i rätten. Men sluta fick han göra iaf. Lite intressant var att staten sedan anställde honom till Nordbanken).
* Visst kan han väl be om ursäkt på Facebook för att han varit otrevlig mot arrangören.

Nej, det finns flera vittnen som pratat med journalisten på Aftonbladet och lämnat liknande uppgifter. Expressens journalist kanske är sur för att de inte var först?

Nja, AKB var väl vassare än så, jag tyckte det lät som att hon bekräftade ryktena. Visst det kan handla om intern maktkamp också.
Och jag tror inte att Borg lämnade uppdragen helt på eget initiativ faktiskt.

Så jag tycker nästan att det känns lite desperat att försvara Borg.
Han har allvarliga missbruksproblem som han måste ta itu med snarast om han vill göra något slags come back.
Citera
2017-08-09, 22:47
Medlem
Grus-Kalles avatar
I en skvallertråd är spekulationer och t ex konspirationsteorier intressanta och t o m önskvärda, då de får historien att leva. Begränsningar uppstår först när belastbara fakta dyker upp, vilka kan helt ta luften ur vissa spekulationer eller bidra till en någorlunda gemensam syn på föreliggande händelse.

Så, om vi sänker belastbarhetsgränsen till en miniminivå (tydligt under domstolsnivå) dvs. tror på de fakta som enligt uppgift lämnas av ögonvittnen eller anonyma källor. Vad vet vi då?

1 AB och DP var på kalas i skärgården hos TRT.
2 AB har enligt anonyma uppgifter med källskydd och, framför allt, enligt egen ursäkt betett sig ”otrevligt”, vilket framkom en knapp vecka efter händelsen.
3 ”Otrevligt” = Visat könsdelen för festdeltagare, uppmanat andra män till mätning av desamma genom skrevgrepp samt kallat vissa kvinnor för nedsättande ord. Här finns anonyma källor till Aftonbladet/Dagens Opinion som berättar en yvigare, men inte helt väsensskild historia, än Flashback-medlemmen ”Pete Bondurant”. Den senare är enligt egen utsaga ögonvittne, men inte helt nykter.
4 I den efterföljande debatten i MSM uttalar sig många ur sina egna synvinklar men utan att citera andra källor eller fakta än vad som hittills framkommit, däribland DP, som inte helt oväntat ”stödjer” AB.
5 I en polisanmälan som inkommit pga. medial uppmärksamhet, så läggs förundersökningen ned pga. brist på målsägare, vilka haft möjlighet att träda fram pga. samma mediala uppmärksamhet. Men inte gjort det.
6 Följden av ovanstående händelseförlopp blir att AB säger upp sig ifrån styrelseuppdragen i Kinnevik, vilka han enligt uppgifter ändå förlorat vid nästa möjliga tillfälle samt säger upp sitt rådgivaruppdrag för Citigroup. Anledningen är ”av hänsyn till bolagen”, sannolikt i båda fallen, men enligt uppgift i Kinneviks fall.

Vi har alltså en ex-minister som pga. anonyma källor förlorat samtliga näringslivsuppdrag (WEF har ännu inte agerat, utan ”bevakar utvecklingen”). Dessa anonyma källor har verkligen inte presenterat en attraktiv bild, men har inte heller presenterat handfasta bevis.

Finns det fler fakta? Vad motiverar fördröjningen i publiceringen? – är säkert frågor man kan ställa. Men, fakta som hittills kommit ut, är som beskrivet ovan.
Citera
2017-08-09, 23:11
Bannlyst
Detta kan bli raderat men Army of Lovers hade bara en bra låt.

Dr Alban, E- Type var samtida och deras musik lever än i dag. Den spelas på VM i friidrott 2017

Army of Lovers - Obsession https://www.youtube.com/watch?v=QG0vIiwWGGo
Camilla Henemark som legat med kungen (sägs det) är med i Biggest Looser. 2017

Jean Pierre Barda svarade på sin hemtelefon ända tills 1995 så (kändis) var han.

Jag tänkte direkt när man hörde om att A.Borg belv ihop med Dominika Peczynski
är det inte hon som är PR person och helt okänd men sitter i tv soffan hos tv4?

Jag har koll Borg kunde fått någon mer känd i hans egen status och verkligen mer snygg.
Det jag skriver är sant som faan med vad som händer på krogarna och på hotellrummen vet man inte.

Jag vet folk som blivit kära vid första avsugningen som varit gratis och dom varit 46år?
Citera
2017-08-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
I en skvallertråd är spekulationer och t ex konspirationsteorier intressanta och t o m önskvärda, då de får historien att leva. Begränsningar uppstår först när belastbara fakta dyker upp, vilka kan helt ta luften ur vissa spekulationer eller bidra till en någorlunda gemensam syn på föreliggande händelse.

Så, om vi sänker belastbarhetsgränsen till en miniminivå (tydligt under domstolsnivå) dvs. tror på de fakta som enligt uppgift lämnas av ögonvittnen eller anonyma källor. Vad vet vi då?

1 AB och DP var på kalas i skärgården hos TRT.
2 AB har enligt anonyma uppgifter med källskydd och, framför allt, enligt egen ursäkt betett sig ”otrevligt”, vilket framkom en knapp vecka efter händelsen.
3 ”Otrevligt” = Visat könsdelen för festdeltagare, uppmanat andra män till mätning av desamma genom skrevgrepp samt kallat vissa kvinnor för nedsättande ord. Här finns anonyma källor till Aftonbladet/Dagens Opinion som berättar en yvigare, men inte helt väsensskild historia, än Flashback-medlemmen ”Pete Bondurant”. Den senare är enligt egen utsaga ögonvittne, men inte helt nykter.
4 I den efterföljande debatten i MSM uttalar sig många ur sina egna synvinklar men utan att citera andra källor eller fakta än vad som hittills framkommit, däribland DP, som inte helt oväntat ”stödjer” AB.
5 I en polisanmälan som inkommit pga. medial uppmärksamhet, så läggs förundersökningen ned pga. brist på målsägare, vilka haft möjlighet att träda fram pga. samma mediala uppmärksamhet. Men inte gjort det.
6 Följden av ovanstående händelseförlopp blir att AB säger upp sig ifrån styrelseuppdragen i Kinnevik, vilka han enligt uppgifter ändå förlorat vid nästa möjliga tillfälle samt säger upp sitt rådgivaruppdrag för Citigroup. Anledningen är ”av hänsyn till bolagen”, sannolikt i båda fallen, men enligt uppgift i Kinneviks fall.

Vi har alltså en ex-minister som pga. anonyma källor förlorat samtliga näringslivsuppdrag (WEF har ännu inte agerat, utan ”bevakar utvecklingen”). Dessa anonyma källor har verkligen inte presenterat en attraktiv bild, men har inte heller presenterat handfasta bevis.

Finns det fler fakta? Vad motiverar fördröjningen i publiceringen? – är säkert frågor man kan ställa. Men, fakta som hittills kommit ut, är som beskrivet ovan.

Fördröjningen i publiceringen. Folk hade väl baksmälla dagen efter eftersom de varit fulla. Sedan snackade de under någon dag, mobilerna måste ha gått varma då minst ett dussintal personer bevittnat spektaklet och några eller flera kom överens om att sänka AB och DP. Sedan kontaktades media som naturligtvis behövde få historien bekräftad från flera håll ( observera att det handlar inte om Nisse i Hökarängen utan kanske människor från samhällets elit som krävde anonymitet) vilket också tog någon dag och kanske avvaktade man också publicering någon dag.
Citera
2017-08-09, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Detta kan bli raderat men Army of Lovers hade bara en bra låt.

Dr Alban, E- Type var samtida och deras musik lever än i dag. Den spelas på VM i friidrott 2017

Army of Lovers - Obsession https://www.youtube.com/watch?v=QG0vIiwWGGo
Camilla Henemark som legat med kungen (sägs det) är med i Biggest Looser. 2017

Jean Pierre Barda svarade på sin hemtelefon ända tills 1995 så (kändis) var han.

Jag tänkte direkt när man hörde om att A.Borg belv ihop med Dominika Peczynski
är det inte hon som är PR person och helt okänd men sitter i tv soffan hos tv4?

Jag har koll Borg kunde fått någon mer känd i hans egen status och verkligen mer snygg.
Det jag skriver är sant som faan med vad som händer på krogarna och på hotellrummen vet man inte.

Jag vet folk som blivit kära vid första avsugningen som varit gratis och dom varit 46år?
Kom och tänka på Freestyle, men där var det läspande negresser ju...

Men intressant att en ex finansminister ger sig i lag med en Polsk slampsångerska från en homogrupp. Känns lite fel som att inte stanna på polismans tecken. Kuk Anders har valt helt jävla fel spå i livet. Det kan bara fortsätta neråt i den bottenlösa tjärnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in