Citat:
Jäntor, slynor, flickor, fruntimmer, luder - oaktat vad de kallas är de WT-skräp. Samtliga inblandade i detta spektakel, såväl förövare som offer, befinner sig i white trash-träskets absoluta bottenskikt; detsamma gäller deras föräldrar.Ungdomarna är sådana normalt folk tar en omväg runt om de möter dem i grupp på stan. Hade någon av de inblandade varit min son eller dotter, hade jag för länge sedan klippt alla band till denne. Äckliga kryp!
Citat:
Är det någon som påstått att det varit fråga om medvetslöshet?Jag kan informera dig om att detta fall inte har något intresse som prejudikat ur de solkiga aspekter du framför. Det enda som kan utläsas som prejudikat, om vi ska använda ordet prejudikat, är att man ska inte ha sex med medvetslösa kvinnor som man dessutom själv försett med alkohol.
Citat:
Helt överens med dig i detta. Därför borde RN rätteligen ha dömts för våldtäkt mot barn, enligt min ödmjuka uppfattning.
Citat:
Trams! Dels har vi inte en generell samtyckeslag gällande könsumgänge, och dels rör det sig om omvända rekvisit.Det är - underförstått - brottsbalkens ansvarsfrihetsregel 24:7 som hovrätten refererar till när den fastslår att hon inte kan samtycka.
Citat:
Jag håller med dig, men jag tycker fortfarande att åklagaren var en idiot som inte åtalade för otukt. Hade hon gjort det, hade domskälen kunnat sammanfattas såhär.Båda killarna har begått våldtäkt, varav en av killarna är dömd för att ha begått våldtäkt mot ett barn. En sak båda killarna har gjort, men den som "bara" blev dömd för våldtäkt är smartare än den andre killen. En sak hovrätten måste ha noterat, då vinsten med att inte veta att brottsoffret var ett barn, gav noll i vinst.
Det fanns ingen annan möjlighet för hovrätten att komma till annan slutsats i domen då de i en domstol måste följa lagen och rättspraxis. Detta är inte en sak där det kunde skapas nya prejudikat där jäntor blir lovligt byte för sexuella predatorer.
Det fanns ingen annan möjlighet för hovrätten att komma till annan slutsats i domen då de i en domstol måste följa lagen och rättspraxis. Detta är inte en sak där det kunde skapas nya prejudikat där jäntor blir lovligt byte för sexuella predatorer.
Hovrätten finner, efter en samlad bedömning av vad som framkommit, att RN med fog hade skälig anledning att anta att målsäganden var under 15 år.Istället måste domstolen syssla med juridisk akrobatik för att få till en fällande 6:1-dom. Dessutom kan hovrättens resonemang på objektiva grunder ifrågasättas.
Citat:
Alla föräldrar - och barn - som var inblandade i händelsen måste väl kunna betraktas som katastrof. Riktigt white trash-slödder!
Citat:
Det där är ju förhör med DW som återberättar att hon tror att morsan märkte det. Kolla igen, i slasken kanske, för jag har något minne att MW sade något i stil med att hon inte uppfattade dem som berusade.
I FUP finns vad jag kan se inget förhör med mamman. Men *** var dyngrak när tjejerna kom hem och det såg mamman mycket klart. *** var inte bara så dyngrak att hon inte kunde ta av sig skorna utan hennes vita byxor var helt svarta. Hon hade även mossa och barr i håret. Kort sagt så gick det inte att missa att något hade gått åt helvete. Det första tjejerna gjorde var dessutom att duscha.
Från FUP, sidan 107:
Från FUP, sidan 107:
F: Mm och när ni kom hem till din, hem till dig vad hände då?
D: Eh för då kom vi hem och sen kommer jag ihåg att min mamma var jätte arg för att vi var
sena och jag kommer ihåg att jag hade sms:at henne från *** mobil att vi typ missa bussen och typ så. Så var hon typ arg får att vi hade ljugit om missa bussen när vi gick och, och då *** kunde ju fortfarande inte gå själv typ. Och då kommer jag ihåg att hon stod i hallen, så och hon kunde ju inte få av sig skorna typ knappt heller så att vi stod där ett tag medan hon försökte få av sina skor typ.
F: Mm.
D: Eh och sen så gick vi upp till mitt rum. Jag tror hon gick, mamma gick in i vardagsrummet eller någonting. Och så gick vi in på toaletten kommer jag ihåg och sen så tror jag *** duschade eller någonting, för att hon var jätte smutsig. Hon hade så här barr och typ sånt och mossa i håret och så. Och så frågade mamma om vi hade druckit och så, för att hon märkte ju att *** var ju borta men jag sa att vi inte hade gjort det och ja. Sen somnade *** när hon var klar.
F: Varför tror du att hon duschade för då?
D: För att hon var, hon hade ja hon var smutsig och hon hade så här, jag kommer ihåg hon hade vita jeans som var helt så här bruna och ja.
Senast redigerad av Justitiemord 2017-08-09 kl. 16:05. Anledning: stavning
Senast redigerad av Justitiemord 2017-08-09 kl. 16:05. Anledning: stavning