Citat:
Att sexuella handlingar som sker mot den andra partens vilja är kriminellt har jag givetvis inga som helst problem med, även om det inte automatiskt innebär att en våldtäkt begåtts.
Men det här gäller ett fall där målsäganden tvärtom har samtyckt, vilket är en helt annan sak. Här förelåg heller inget tvång av något slag. Och av vad vi ver av målsägandens vilja verkar det där med att ha sex legat i linje med den, åtminstone med R.N.
Vad gäller fri vilja och samtycke kan en person vid medvetande och handlar medvetet, tex i form aktiva sexuella handlingar som att utöva oralsex som en grundförutsättning anses ha en fri vilja och vara kapabel att samtycka. Det ligger i sakens natur. Det är alltså om något så att det som skall bevisas är att berusning innebär en förlust av din förmåga att utöva din fria vilja.
Men det här gäller ett fall där målsäganden tvärtom har samtyckt, vilket är en helt annan sak. Här förelåg heller inget tvång av något slag. Och av vad vi ver av målsägandens vilja verkar det där med att ha sex legat i linje med den, åtminstone med R.N.
Vad gäller fri vilja och samtycke kan en person vid medvetande och handlar medvetet, tex i form aktiva sexuella handlingar som att utöva oralsex som en grundförutsättning anses ha en fri vilja och vara kapabel att samtycka. Det ligger i sakens natur. Det är alltså om något så att det som skall bevisas är att berusning innebär en förlust av din förmåga att utöva din fria vilja.
Du får uppdatera dig gällande lagstiftningen. Behövs inget våld sörru. Sorry, men i mina ögon ligger du långt efter gällande våldtäktslagen.
Frågar du henne efteråt har hon inte samtyckt eftersom hon inte vet vad som hänt. Du kanske tror att hon ljuger då? Nej. en redlöst berusad person som inte kan stå eller gå kan inte ge samtycke, och det bevisas också när hon får klart för sig vad som hänt. Jag ska tillägga att hennes agenda inte är att sätta fast dom här pojkarna, så utan hennes föräldrar hade ingen anmälan gjorts. Hade du varit nöjd då att just den här flickan som dom visste var deprimerad och åt mediciner inte fick sin sak prövad?