2017-08-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Älskade intervjun på radio nyss. "Kan Sverige lova att inget krig där hemma vi åka tillbaks?".

Wut? Javisst, kan vi inte invadera Afghanistan och städa upp där åt dem, för det är väl Sveriges fel allting förstår jag.

En landsförrädare har talat
Citera
2017-08-09, 16:51
Medlem
Finns det film på attacken?
Citera
2017-08-09, 16:54
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Finns det film på attacken?

Det finns en kass film på både Expressen och Aftonbladet
Citera
2017-08-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej? Det vill säga, de är precis som oss svenskar. Vi gillar att umgås med våra egna landsmän. Ser inget problem med det..

OK, du ser inget problem med att Någon annan ska betala, vem som betalar kvittar.
Att jag försöker hävda att det står i koranen att Otrogna ska betala, inga problem.
Koranen har rätt, låt muslimerna stanna.
Låt dem göra vad dem vill. Kör ihjäl oss, inga problem.
Citera
2017-08-09, 16:55
Avslutad
Citat:
Jag håller med, vem påstår det?
Självfallet!

Va? Nej, ser du inte skillnaden?
Du skrev att de var precis som svenskar.

Läs kommentarerna på den här sidan: https://www.facebook.com/groups/808057209336108/?fref=ts
Verkar de vara vettiga människor med sunda åsikter?
Citera
2017-08-09, 16:57
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Jag skrev för några dagar sedan i en tråd om att nazister utgör ett hot mot samhället idag. Folk skrattade och gjorde narr av det påståendet. Men återigen ser vi hur jag hade rätt och den naiva flashbackhögern ännu en gång har svårt att se verkligheten som den faktiskt är.

Först ger de sig på Pride och nu afghanska ungdomar och barn - sjukt. Det som är ännu mer sjukt är dock alla tragiska användare på detta forum som hyllar aktionen. Ni borde verkligen skämmas.

Ja jag hyllar inte aktionen men finns större faror i samhället än nationalistiska organisationen NU.
Vem gav sig egentligen på vem?
I detta fall sköts en rök/bengal iväg ser rätt klart ut att den kom ifrån NU.
Hur var det vid Pride?
Ja den videon jag såg försökte NU veckla ut en banderoll och blev då attackerade bakifrån.
Sen alltid intressant att läsa i media att en NU har attackerat/stört tåget.
I samma artiklar skriver även om att brott mot knivlagen har skett.
Går då lätt att läsa allt samman att det är just de från NU som tog med sig kniv samt basebollträ
till deras lilla motdemonstration. Kan då lika gärna vara de som gav sig på NU som hade dem på sig.
I vissa artiklar kan man nästan misstänka att det var deltagare i tåget som hade dessa med sig.

Dock intressant när vänstern och syndikalister samt andra "goda" är motdemonstranter varför
slår inte polisen till lika hårt mot dessa. De i t ex NU maskerar sig sällan men i den andra
gruppen är detta vanligt förekommande. Varför tar inte polisen hand om de maskerade?

Citat:
Ställ till vinsten mot invandringen.

Vinst och invandring?
Beror på vilken invandring vi pratar om helt enkelt.
Den bidrags/välfärdsinvandring som har skett nu under lång tid kommer aldrig visa positivt resultat.

Citat:
Tre personer skadades. Lär dig att läsa.

Hur skadade, allvarligt?
Var det den maskerade AFA bruden som stukade handleden när hon slog på dem i NU?
Ja eller trampade ett av "barnen" snett när han sprang iväg efter ett utfall.
Kanske var något av "barnen" som såg sin chans att kunna få någon krona samt trösta
sig till ett medborgarskap. Hur skadade blev de egentligen?

Citat:
Ja, och sjukvården kostar 200 miljarder kronor per år. Kostnaden för att svenskar super är runt 60 miljarder per år. I get it, mycket pengar, bla bla bla.
Personligen vill jag inte ha en välfärdsstat.

Inte en aning vad kostnaden för de som super är och om den ligger på 60 miljarder/år.
Lät mycket men är säkert rätt.
De flesta av dessa har då även betalt skatt för att "täcka upp" deras sjukvård
Ja om det är tillräckligt nej de som lever osunt ska även få betala mera anser jag.
Ännu värre med rökare, där kan de höja skatterna rejält mycket mera.

Dessa grupper har de flesta betalat skatt i Sverige till skillnad då från andra grupper som
då har "flytt" till Sverige. Varför ska dessa kunna ta del av våran välfärd?

Hur kommer det sig att fattig pensionär ska få sälja allt var de har för att kunna laga sina tänder.
När samtidigt dessa nya "medborgare" betalar 50 kr för samma sak.
Ja inte 50 kr av deras pengar utan 50 kr vilket de har fått av oss skattebetalare i bidrag.
Även de gömda i landet och de utan tillstånd har samma förmån.
Din lokala tiggare från Rumänien/Bulgarien har även de samma rätt till sjuk- och tandvård.

Du skrev att du inte vill betala för den sjukvårdskostnad som de som super tillför.
Vill du betala för dessa nya medborgare, papperslösa och tiggare?

Såg att du skrivit mycket om hockey och fotboll VM/EM tidigare.
Vad kostar sjukvården för alla idrottsskador?
Vill du betala för dessa?

Ja eller ska de som super säga "-Näää jag idrottar inte jag ville inte betala deras kostnader..."

Jag håller med dig angående välfärdsstat att du inte vill ha det.
Vill inte heller ha det och det beror på att vi inte kan ha ett system där vissa missbrukar systemet.
Ska det fungera måste alla bidra till välfärden men fungerar inte när vissa bara tar från den.

Citat:
Du undrar varför jag inte bryr mig om fredliga ungdomar som sittstrejkar på ett torg? Ja, gissa varför, Sherlock.
Jag är nog lite mer oroad över nazister och huliganer som kastar bengaler och skadar människor. Förstår du det resonemanget, eller?

Fredliga ungdomar och barn?
Jo de har verkligen bevisat under alla dessa år hur fredliga dessa "barn" är.
Visst nu ska jag inte dra alla över en kam. Finns verkligen de som försöker att bli en del
av det svenska samhället och därmed också integrera sig i hur vi lever i Sverige.
Sen har vi då en ganska stor klick som har ljugit från dag 1.
Dessa "barn" ja eller då vuxna män vad de gör är att de medför stora kostnader för hela
samhället och kommer mer eller mindre inte tillföra mycket.
De pengar som har lagts på denna grupp kunde ha gått till oerhört bättre insatser runt om i världen.

Vad de har gjort är att de knuffat sig fram från ett sjunkande skepp och kastat barn och kvinnor
från livbåten och snabbt tagit sig därifrån. Kvinnor och barn först? Knappast!

Citat:
Med tanke på alla jävla resurser som läggs på att skydda nazister och skydda oss mot nazister hela tiden, så blir det nog ganska dyrt. Jag menar, dessa poliser som var tvungna att omhändertag nazisterna vid Pride och nu Mynttorget jobbar knappast gratis.

Vad är kostnaden för att skydda oss ifrån dessa nationalister?
Inte en aning men skulle ingen ge sig på dem när de utför sina protester skulle allt kunna
bevakas av en lönnfet väktare under tiden.
Inte ett dugg orolig för att en nationalist ska hoppa på mig eller mina döttrar.
Jag är då mera orolig för om mina döttrar ska kunna gå till och från skolan utan att bli antastade.

Vad kostar bevakningen vid en högriskmatch i fotboll?

Kostnaderna för bevakningen vid Öresundsbron kan då inte vara stor vilket fall som helst.
Under den veckan jag passerade där såg ja en tom polisbil varje gång jag åkte över bron.
Ja det känns väldigt tryggt att våran gräns bevakas så hårt.
Senast redigerad av ForzaLeon 2017-08-09 kl. 17:07. Anledning: syltfingrar och inte redigerat innan post (säkert flera fel)
Citera
2017-08-09, 16:58
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du skrev att de var precis som svenskar.
I avseendet att de vill umgås med sina egna landsmän. Läs mina inlägg.
Citat:
Läs kommentarerna på den här sidan: https://www.facebook.com/groups/808057209336108/?fref=ts
Verkar de vara vettiga människor med sunda åsikter?
Nej.
Citera
2017-08-09, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
OK, du ser inget problem med att Någon annan ska betala, vem som betalar kvittar.
Att jag försöker hävda att det står i koranen att Otrogna ska betala, inga problem.
Koranen har rätt, låt muslimerna stanna.
Låt dem göra vad dem vill. Kör ihjäl oss, inga problem.
På facebook är de goda oroliga över afghanernas hälsa, nu när demonstrationen ska flyttas.
Någon var bekymrad över att bilar kunde köra in på medborgarplatsen (terorrdåd av svenska nazister?), men blev lugnad av någon annan som dessutom påpekade att polisen kommer vara där och skydda dem.
Citera
2017-08-09, 17:00
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Du har inte rätt att bestämma över andra människors liv. Var dessa afghaner vill leva är upp till dem själva, vare sig det är öknen eller skogen.

Det är inte upp till de själva I Tyskland väljer den tyska staten vars den asylsökande och nyanlända ska bo för att stävja utökade av getton Söker man sig till ett land ska man vara tacksam om man erbjuds tak över huvudet. Svenska staten har fullständigt rätt att bestämma över andra människors liv det görs varje dag genom lagar och regler En kvinna som exempel får inte göra abort när en viss tid har gått. Är man illegal som många av dessa är har staten rätt att deportera.

Gäller detta bara afghaner eller kan jag packa och bosätta mig i USA nu? Vars jag vill leva är upp till mig. Låter rasistiskt om bara afghaner har frisedel.
Citera
2017-08-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Har aldrig skänkt en krona men nu är det nog dags att slänga iväg några hundringar.

Har du inte engagerat dig av olika skäl, vissa mer och andra mindre giltiga, men heller inte bidragit ekonomiskt är det nog dags att börja med det till de män och kvinnor som faktiskt vågar ta konfrontation. Och detta lika sjävklart som att betala hyran varje månad.

I all välmening.
Citera
2017-08-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
På facebook är de goda oroliga över afghanernas hälsa, nu när demonstrationen ska flyttas.
Någon var bekymrad över att bilar kunde köra in på medborgarplatsen (terorrdåd av svenska nazister?), men blev lugnad av någon annan som dessutom påpekade att polisen kommer vara där och skydda dem.
Som en smäll på käften på alla dom som sitter med ouppklarade inbrott och allt annat som dessa nya medborgare ställer till med. Jag kan nästan äcklas av polisen också vilka beter sig som batikhäxorna. Vurma, dalta och ömma för. Hoppas att det retar upp övriga befolkningen ännu mer och vem i helvete kan vilja ha alla dessa illaluktande män kvar i landet? Det var väldigt vad gott det fanns om poliser helt plötsligt. Man spyr.
Citera
2017-08-09, 17:06
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Jag skrev för några dagar sedan i en tråd om att nazister utgör ett hot mot samhället idag. Folk skrattade och gjorde narr av det påståendet. Men återigen ser vi hur jag hade rätt och den naiva flashbackhögern ännu en gång har svårt att se verkligheten som den faktiskt är.

Först ger de sig på Pride och nu afghanska ungdomar och barn - sjukt. Det som är ännu mer sjukt är dock alla tragiska användare på detta forum som hyllar aktionen. Ni borde verkligen skämmas.

Det är du som har svårt att se verkligheten som den är. Inga barn attackerades det är sjukt att påstå Ser man på film skriker högerextremister och vuxna hazarer söker bråk någon ur NU kastar in en smällare ingen har ännu gripits.

Varför ser du inte verkligheten Ca 250-300 nynazister varav 150 anses farliga enligt Säpo Säpo har kartlagt och håller koll kontra tusentals våldsbejakande islamister som inte ens myndigheter har vidare överblick En kommuntant i Göteborg anser att islamister kan vara bra föräldrar.

Du låter aningen rasistiskt bemött NU med kärlek och kramar ska det nog ordna sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in