Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Jag skrev för några dagar sedan i en tråd om att nazister utgör ett hot mot samhället idag. Folk skrattade och gjorde narr av det påståendet. Men återigen ser vi hur jag hade rätt och den naiva flashbackhögern ännu en gång har svårt att se verkligheten som den faktiskt är.
Först ger de sig på Pride och nu afghanska ungdomar och barn - sjukt. Det som är ännu mer sjukt är dock alla tragiska användare på detta forum som hyllar aktionen. Ni borde verkligen skämmas.
Ja jag hyllar inte aktionen men finns större faror i samhället än nationalistiska organisationen NU.
Vem gav sig egentligen på vem?
I detta fall sköts en rök/bengal iväg ser rätt klart ut att den kom ifrån NU.
Hur var det vid Pride?
Ja den videon jag såg försökte NU veckla ut en banderoll och blev då attackerade bakifrån.
Sen alltid intressant att läsa i media att en NU har attackerat/stört tåget.
I samma artiklar skriver även om att brott mot knivlagen har skett.
Går då lätt att läsa allt samman att det är just de från NU som tog med sig kniv samt basebollträ
till deras lilla motdemonstration. Kan då lika gärna vara de som gav sig på NU som hade dem på sig.
I vissa artiklar kan man nästan misstänka att det var deltagare i tåget som hade dessa med sig.
Dock intressant när vänstern och syndikalister samt andra "goda" är motdemonstranter varför
slår inte polisen till lika hårt mot dessa. De i t ex NU maskerar sig sällan men i den andra
gruppen är detta vanligt förekommande. Varför tar inte polisen hand om de maskerade?
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Ställ till vinsten mot invandringen.
Vinst och invandring?
Beror på vilken invandring vi pratar om helt enkelt.
Den bidrags/välfärdsinvandring som har skett nu under lång tid kommer aldrig visa positivt resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Tre personer skadades. Lär dig att läsa.
Hur skadade, allvarligt?
Var det den maskerade AFA bruden som stukade handleden när hon slog på dem i NU?
Ja eller trampade ett av "barnen" snett när han sprang iväg efter ett utfall.
Kanske var något av "barnen" som såg sin chans att kunna få någon krona samt trösta
sig till ett medborgarskap. Hur skadade blev de egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Ja, och sjukvården kostar 200 miljarder kronor per år. Kostnaden för att svenskar super är runt 60 miljarder per år. I get it, mycket pengar, bla bla bla.
Personligen vill jag inte ha en välfärdsstat.
Inte en aning vad kostnaden för de som super är och om den ligger på 60 miljarder/år.
Lät mycket men är säkert rätt.
De flesta av dessa har då även betalt skatt för att "täcka upp" deras sjukvård
Ja om det är tillräckligt nej de som lever osunt ska även få betala mera anser jag.
Ännu värre med rökare, där kan de höja skatterna rejält mycket mera.
Dessa grupper har de flesta betalat skatt i Sverige till skillnad då från andra grupper som
då har "flytt" till Sverige. Varför ska dessa kunna ta del av våran välfärd?
Hur kommer det sig att fattig pensionär ska få sälja allt var de har för att kunna laga sina tänder.
När samtidigt dessa nya "medborgare" betalar 50 kr för samma sak.
Ja inte 50 kr av deras pengar utan 50 kr vilket de har fått av oss skattebetalare i bidrag.
Även de gömda i landet och de utan tillstånd har samma förmån.
Din lokala tiggare från Rumänien/Bulgarien har även de samma rätt till sjuk- och tandvård.
Du skrev att du inte vill betala för den sjukvårdskostnad som de som super tillför.
Vill du betala för dessa nya medborgare, papperslösa och tiggare?
Såg att du skrivit mycket om hockey och fotboll VM/EM tidigare.
Vad kostar sjukvården för alla idrottsskador?
Vill du betala för dessa?
Ja eller ska de som super säga
"-Näää jag idrottar inte jag ville inte betala deras kostnader..."
Jag håller med dig angående välfärdsstat att du inte vill ha det.
Vill inte heller ha det och det beror på att vi inte kan ha ett system där vissa missbrukar systemet.
Ska det fungera måste alla bidra till välfärden men fungerar inte när vissa bara tar från den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Du undrar varför jag inte bryr mig om fredliga ungdomar som sittstrejkar på ett torg? Ja, gissa varför, Sherlock.
Jag är nog lite mer oroad över nazister och huliganer som kastar bengaler och skadar människor. Förstår du det resonemanget, eller?
Fredliga ungdomar och barn?
Jo de har verkligen bevisat under alla dessa år hur fredliga dessa "barn" är.
Visst nu ska jag inte dra alla över en kam. Finns verkligen de som försöker att bli en del
av det svenska samhället och därmed också integrera sig i hur vi lever i Sverige.
Sen har vi då en ganska stor klick som har ljugit från dag 1.
Dessa "barn" ja eller då vuxna män vad de gör är att de medför stora kostnader för hela
samhället och kommer mer eller mindre inte tillföra mycket.
De pengar som har lagts på denna grupp kunde ha gått till oerhört bättre insatser runt om i världen.
Vad de har gjort är att de knuffat sig fram från ett sjunkande skepp och kastat barn och kvinnor
från livbåten och snabbt tagit sig därifrån. Kvinnor och barn först? Knappast!
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Med tanke på alla jävla resurser som läggs på att skydda nazister och skydda oss mot nazister hela tiden, så blir det nog ganska dyrt. Jag menar, dessa poliser som var tvungna att omhändertag nazisterna vid Pride och nu Mynttorget jobbar knappast gratis.
Vad är kostnaden för att skydda oss ifrån dessa nationalister?
Inte en aning men skulle ingen ge sig på dem när de utför sina protester skulle allt kunna
bevakas av en lönnfet väktare under tiden.
Inte ett dugg orolig för att en nationalist ska hoppa på mig eller mina döttrar.
Jag är då mera orolig för om mina döttrar ska kunna gå till och från skolan utan att bli antastade.
Vad kostar bevakningen vid en högriskmatch i fotboll?
Kostnaderna för bevakningen vid Öresundsbron kan då inte vara stor vilket fall som helst.
Under den veckan jag passerade där såg ja en tom polisbil varje gång jag åkte över bron.
Ja det känns väldigt tryggt att våran gräns bevakas så hårt.