2017-08-09, 16:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
De verkar inte vilja bo i varken skogen eller öknen.
Vad gör vi då? Flyttar på oss? Du först.
Nej, vill de köpa ett hus eller en lägenhet eller bygga sin egen bostad så är det också självfallet okej.
Citera
2017-08-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Problemen med de här hazarerna är mer komplicerade än så.

Inga länder i mellanöstern, inklusive Iran, ger medborgarskap till män. Medborgarskap kan endast ges till kvinnor som gifter sig med en man med medborgarskap.

De här hazarerna kommer till största delen från Iran, de flesta är födda där av afghanska föräldrar. De nekas alltså medborgarskap av Iran eftersom deras pappor är afghaner. De flesta av dem är alltså inte ens registrerade i afghansk folkbokföring och det är tveksamt om de kan betraktas som afghanska medborgare, det är i vart fall inte fastställt.

Lägg därtill att Afghanistan inte tar emot utvisade medborgare (precis som länder i mellanöstern som just Iran men även Nordafrika). Förvisso har Afghanistan sagt att de kan visa god vilja och ta emot en del om Sverige fortsätter pumpa in miljarder till Afghanistans ledning men problemet är alltså två:

1) Hazarerna är möjligen inte afghanska medborgare, kanske är de statslösa.
2) De som är medborgare finns inte i afghansk folkbokföring eftersom de aldrig bott i Afghanistan
3) Afghanistan tar i vilket fall som helst inte eller ogärna emot sina egna utvisade medborgare

Det visst jag inte, därför är dem stenkåta på att gifta sig med en svenska.
Citera
2017-08-09, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Min med. Vi har aldrig använt den.
Ge den till mig då. Jag vill bo i skogen.

Är vi inte liiite ot nu?
Vad händer med baaarnen på torget just nu?
Och vad var det för tillströmning de pratade om?
Citera
2017-08-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det stämmer inte. Det är några ur den kommunistiska massmördarsekten ANTIFA, fake news media som Aftonbladet, samt politiker som sätter epitet: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/021/818/hitlerbook.JPG

Ja...sedan har vi på Flashback vår alldeles egna Libertarismus också. Som skriker: https://www.youtube.com/watch?v=FHjfC780Mm4
Till alla höger om Ingvar Carlsson.

Nej, dem håller att på förlora slaget.
Därav allt hårdare motstånd från kulturmarxisterna.
Ta Youtubes allt hårdare motstånd mot oliktänkande som ett bra exempel.

Vilka bevis, för vad?

Defeaitism...

Det stämmer.

Ja, jag ställer samma fråga till dig. Du tycker NUs senaste manifestationer är dåliga, så vad föreslår du istället?
Du kan inte säga att något är dåligt utan att komma med annat förslag.
det här är ett debattforum och inte ett forum för gråterskor.

Dessutom så förstår även NU att deras manifestationer inte kommer få Svenska regeringen att stänga sina gränser imorgon.
Men om några, några få vågar visa vad de flesta andra tycker, så kommer fler våga säga ifrån.
Elementär psykologi.
Alternativet är att alla sänker huvudet på stan med nedstämd blick och låter de onda fortsätta sin destruktion av Sverige och slå ner på alla som inte tycker som dem. Fortsätta med åsiktsförtrycket.
Tystnadens skräck.
Mitt svar i föregående inlägg gäller fortfarande och jag har inget mer att tillägga.

Och du hade själv inga svar.
Citera
2017-08-09, 16:31
Medlem
Älskade intervjun på radio nyss. "Kan Sverige lova att inget krig där hemma vi åka tillbaks?".

Wut? Javisst, kan vi inte invadera Afghanistan och städa upp där åt dem, för det är väl Sveriges fel allting förstår jag.
Citera
2017-08-09, 16:32
Medlem
Citat:
Nej, vill de köpa ett hus eller en lägenhet eller bygga sin egen bostad så är det också självfallet okej.

Men lilla vän, jag sitter i sthlms län.
Jag ser varje dag dessa Hazarer umgås bara med sina landsmän.
Dem är inte här för att lära sig svenska dem är här för att leva och ha det bra på bekostnad av oss.
Leva på våra skattepengar.
Dem ska inte köpa LGH, eller hus, dem ska leva i ett område där det är hyreshus där deras landsmän bor.

Inte för så länge sedan byggde Fisksätra ( ligger 2 mil från sthlm ) upp några modull hus där hazarerna bor. Hur tror du det ser ut ?? Dem sköter sig. Håller käft. Men vänta bara....
Det är bara en inledning till det som komma skall.

Vad lever du i för verklighet, kom till min ska du få se.
Citera
2017-08-09, 16:33
Avslutad
Nu pratar de om att de inte kan identifiera "nazisterna", på radion.
Hur är det möjligt? Vad jag kunde se var de 10-15 "nazister" som stod i en grupp och ropade "fotbollsramsor". Kan väl inte vara jättesvårt att ta deras namn där och då, om de ville.
Citera
2017-08-09, 16:34
Medlem
LaScalas avatar
Min tobakshandlare berättade att polisen plockade upp allt slödder på och kring Medis igår kväll.
Röjde dom för att dom skulle flytta hit de oskyldiga baarnen?
Tobakshandlarnas kompisar som var där är kurder och lovade att bränna upp afghanjävlarna!
Jag nickade förstås entusiastiskt.
Nu blir det spännande.
Citera
2017-08-09, 16:35
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
På tisdagskvällen gick en grupp nazister till attack mot en demonstration för ensamkommande flyktingbarn.

http://imgur.com/a/iV5Za

Det handlar om barn AB har inte lärt sig. Asylsökande är väl den rätta termen då de inte fått flyktingstatus.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-09 kl. 16:51.
Citera
2017-08-09, 16:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men lilla vän, jag sitter i sthlms län.
Jag ser varje dag dessa Hazarer umgås bara med sina landsmän.
Dem är inte här för att lära sig svenska dem är här för att leva och ha det bra på bekostnad av oss.
Leva på våra skattepengar.
Dem ska inte köpa LGH, eller hus, dem ska leva i ett område där det är hyreshus där deras landsmän bor.
Okej? Det vill säga, de är precis som oss svenskar. Vi gillar att umgås med våra egna landsmän. Ser inget problem med det.
Citat:
Inte för så länge sedan byggde Fisksätra ( ligger 2 mil från sthlm ) upp några modull hus där hazarerna bor. Hur tror du det ser ut ?? Dem sköter sig. Håller käft. Men vänta bara....
Det är bara en inledning till det som komma skall.
Okej, vet inte om detta är ett argument till din fördel?
Citat:
Vad lever du i för verklighet, kom till min ska du få se.
Jag har tillbringat mycket av mitt liv i så kallade "No-go-zoner". Jag har flera vänner därifrån. Jag vet hur det ser ut.
Citera
2017-08-09, 16:36
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Du har inte rätt att bestämma över andra människors liv. Var dessa afghaner vill leva är upp till dem själva, vare sig det är öknen eller skogen.
Det har du helt rätt i, var de vill leva bestämmer de helt över. Däremot var de tillåts leva är en helt annan sak. Du har inte funderat över vad det är som lockar med sverige, är det vårt klimat med vinter 9 månader om året eller kan det finnas andra orsaker? Sedan förstår jag inte varför du inte vill hjälpa alla flyktingar, hatar du verkligen flyktingar så mycket?

Citat:
3% av Sverige är bebyggd mark. Jo, det finns.
Och frågan är fortfarande, V A R ? Har du förstått frågan eller ska vi ta den igen? Som ledtråd kan jag nämna att var är en plats.

OnT: Dags att sverige börjar följa sina egna regler och ser till att "barnen" snarast kan få återförenas med sina släktingar i sitt hemland.
Citera
2017-08-09, 16:38
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Du är bara en uppviglare och börjar bli djävligt tjatig nu. En spyfluga som inte ger sig är den liknelse som kom upp spontant. Hoppas att övriga slutar besvara ditt trams då såna som du aldrig ger sig. En uppmaning till alla andra skribenter! Svara inte pajasen!!
Bättre tala om såna horungar än med dem. Mitt förslag är att förklara sådana som detta mähä statslösa, så de vackert får uppleva friheten att bosätta sig var som helst - alltså var som helst, men inte här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in