2017-08-08, 16:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuseMusse
Håller med om att Kristoffer har fallit dit alldeles för lätt utan rejäla bevis. Ett exempel är ju tejprullen i badrummet, om nu Kristoffer var kapabel att genomföra detta styckmordet, och undanröja så pass mycket annan solid bevisning, varför gjorde han inte något åt tejprullen som det så tillfälligt också fanns blod på?

Uppenbart att det har planteras dit. Jag kände inte Kristoffer men om det nu är som han säger att han lämnar lägenheten olåst så är det ju också fullt rimligt.

Dålig plantering i så fall för det fanns ju inga spår av KJ på den.
Den kan heller inte vara den som KJ använt, om han är GM, av samma anledning.
Citera
2017-08-08, 17:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Jag sade aldrig att det inte finns brister i utredningen.

Men, om ingen instans är villig att bevilja resning utifrån vad som hittills anförts så blir det ju lite problematiskt att få honom friad.

Hovrätten ändrade brottsrubriceringen till dråp, med 10 års fängelse som påföljd. Det ska VÄLDIGT mycket till för att hovrättens dom ska ändras/undanröjas i högre instans.

Leker vi med tanken att det visar sig en utredningen i ett fall som med VB faktiskt är så bristfällig att detta föranleder resning skulle det omvänt även kunna innebära att det framkommer ytterligare omständigheter som innebär att den misstänkte/dömde då tydligt uppfyller rekvisiten för mord och inte som hovrätten ändrat till, dråp.

Med reservation för att jag själv inte ännu haft möjlighet att i detalj utvärdera det material och de omständigheter som anförts i resningsansökan är min ståndpunkt fortfarande att resningsansökan innehåller viss sensationslystnad.

Jag hoppas innerligt att advokaten upprättat resningsansökan utifrån 100%-ig omsorg om sin klient, och inte utifrån egna prestige- eller karriärsambitioner.

Det är skillnad på en bristfällig utredning och en icke korrekt utredning. En bristfällig utredning är i huvudsak korrekt men kan innehålla fel och brister men där dessa inte, eller inte i väsentlig mån, påverkar den rättsliga utgången.

En icke korrekt utredning är just det, icke korrekt. Skulle det visa sig att polisen exempelvis manipulerat bevis och undanhållit bevis i sådan mån att utredningen för fram fel gärningsman och att den personen också döms på felaktiga grunder - ja, då är utredningen icke korrekt.

Knäckfrågan i detta är ju om det verkligen är så "illa ställt" som advokaten vill få det att se ut.

Högsta domstolen konstaterade att det (avseende resningsasökan) var så att den dömde/hans advokat "inte visat någon omständighet som kan föranleda resning i målet."

Skulle det faktiskt vara så illa som Kyrö anfört så har HD begått ett justitiemord. Är det inte så ligger ansvaret i stora delar på Kyrö.

Däremot finns det en hel del inom polisens utredningsverksamhet som kan bli bättre i allmänhet och i Norrbotten i synnerhet.
Du diskuterar resning i nuvarande situation, jag diskuterar skuld och vidhåller att en bristfällig utredning inte bevisar att KJ är korrekt dömd.

Det enda bevis som finns mot KJ är blodet i bagageutrymmet. Om plantering skrev hovrätten:
Citat:
Kristoffer Johansson har gjort gällande att någon kan ha planterat blodet och liklukten i
bagageutrymmet eftersom bilen varit olåst. Även med beaktande av att bilen tidvis
varit olåst, framstår denna förklaring enligt hovrättens uppfattning som ytterst
långsökt. Som tingsrätten angett förutsätter detta att någon haft motiv att döda
Vatchareeya Bangsuan och samtidigt av någon anledning velat få en oskyldig
Kristoffer Johansson misstänkt och dömd för brottet. Mot att blodet och liklukten
planterats ut talar även blodets placering och mängd.
Plantering är inte alls långsökt om någon dödade Vatchareeya och visste att hon var hos KJ på kvällen. Anledningen till att få en oskyldig dömd är givetvis att slippa bli dömd själv. Mängden blod kunde domstolarna inte avgöra eftersom de bara har sett manipulerade foton av Bluestar, och liklukten kan mycket väl ha kommit av att blodet kom från en död Vatchareeya. Placeringen av blodet talar inte alls mot plantering. Ur resningsansökan:
Citat:
Övriga utrymmen i bilen, såsom förarplats och kupé, har undersökts med hund
och BlueStar utan att något spår av blod kunnat hittas. Utsidan av bilen, sannolikt
dörrhandtag m.m, har också undersökts utan att något av intresse hittats. Detta är
högst besynnerligt och talar för en plantering.
Vid transport av kropp hade blod sannolikt hamnat även på den som transporterade, och därmed även på andra platser i bilen.

Tingsrätten skrev:
Citat:
En
gärningsman, som på detta sätt bereder sig tillträde till annans lägenhet och bil för
att plantera ut bevis mot innehavaren av lägenheten och bilägaren, löper stor risk att
bli upptäckt, vilket måste ha en starkt avhållande effekt på den, som redan gjort sig
skyldig till uppsåtligt dödande av annan.
Den risken kan mycket väl ha tagits. Ur resningsansökan:
Citat:
237. Nytt. [E och YW] bor i samma område som Kristoffer
Johansson. De har bilarna parkerade bredvid varandra. Helgen 4 - 5 maj 2013,
fredag, lördag eller söndag minns [Y] att hon har sett en man titta in i, och
uppehålla sig kring Kristoffer Johanssons bil. Detta var vid 22 - 23-tiden. När hon
kom nämnare satte han sig i en mörk jeepaktig bil och körde iväg. Som ny bevisning
åberopas vittnesförhör med [E och YW] till styrkande av sina
iakttagelser.
Men dessa vittnen fick aldrig komma till tals i domstolarna. Polisen gömde dem i extra sidomaterialet.

Genom att manipulera bilder och undanhålla vittnen sopade polisen bristerna i utredningen under mattan och fick en man dömd utan hållbara bevis.

Tillägg: HD är alldeles för restriktiv i beviljande av resningar av skäl som jag har anfört. Därför är det bättre att det ansvaret läggs på en myndighet skilt från domstolsväsendet.
Senast redigerad av Quarrel 2017-08-08 kl. 17:24.
Citera
2017-08-08, 18:19
Medlem
Beviset mot KJ är att hunden Uno markerade enligt hundföraren för liklukt på högra sidan vid kanten av bagageutrymmet, sedan skall den ha markerat där polisen skurit ut från mattan för prov.
Sedan menas att det fanns mycket blod på listen vid bagageluckan och på en plastpåse och en handske.
En hunds markering får inte användas som bevis därför man vet inte vad den markerar och när det gäller ett mord är det helt vansinnigt.
En hunds markering kan leda till bevis men det blir en helt annan sak.
Om det skulle ha funnits liklukt i bilen hade hunden Uno sannolikt reagerat annorlunda, hundföraren hade Uno i koppel och gav den kommano att hoppa upp i utrymmet den sökte sig inåt bilen , som gjorde att hundföraren drog hunden i koppel mot högra sidan och den nosade efter kanten och hundföraren utropade "markering".
Jag anser om det varit liklukt där borde hunden gått direkt på källan och hundföraren hade inte behövt dra hunden i kopplet dit.
Jag är helt övertygad om hundföraren hade frikopplad hunden hade den aldrig hoppat upp i bagageutrymmet.
Eftersom blodspåren i bagageutrymmet skall kopplas till att det är transporterat kroppsdelar i utrymmet skall det vara likblod och hunden Uno skall reagera på det blodet.
När Uno efter kommando hoppade upp i bagageutrymmet kom nosen nära listen med blod på, men hunden reagerade inte alls på listen och blodet där, jag är helt övertygad att blodet kom från när Bangsuan levde och det var inget likblod och en likspårhund reagerar inte på blod från levande person.
Sedan går det att testa om det är likblod eller inte som polisen kan göra och gjorde med tejprullen som var blod från Bangsuan när hon levde och sannolikt samma sak med blodet i bagageutrymmet.
Blodet på listen är svårt att se mängden därför det är spädd ut med vatten sannolikt regn som kommit på listen. På plastpåsen är det en rund fläck som visar att det är en droppe som träffat påsen, handsken på golvet där fanns det blod på den, men var spädd ut med vatten sannolikt liten mängd blod.
Det som fanns på golvet nämns inte därför det är knappt synbart.
Att KJ skulle ha transporterat kroppsdelar med bilen, som påstås i domen, kan ses helt osannolikt.
Citera
2017-08-08, 18:39
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Beviset mot KJ är att hunden Uno markerade enligt hundföraren för liklukt på högra sidan vid kanten av bagageutrymmet, sedan skall den ha markerat där polisen skurit ut från mattan för prov.
Sedan menas att det fanns mycket blod på listen vid bagageluckan och på en plastpåse och en handske.
En hunds markering får inte användas som bevis därför man vet inte vad den markerar och när det gäller ett mord är det helt vansinnigt.
En hunds markering kan leda till bevis men det blir en helt annan sak.
Om det skulle ha funnits liklukt i bilen hade hunden Uno sannolikt reagerat annorlunda, hundföraren hade Uno i koppel och gav den kommano att hoppa upp i utrymmet den sökte sig inåt bilen , som gjorde att hundföraren drog hunden i koppel mot högra sidan och den nosade efter kanten och hundföraren utropade "markering".
Jag anser om det varit liklukt där borde hunden gått direkt på källan och hundföraren hade inte behövt dra hunden i kopplet dit.
Jag är helt övertygad om hundföraren hade frikopplad hunden hade den aldrig hoppat upp i bagageutrymmet.
Eftersom blodspåren i bagageutrymmet skall kopplas till att det är transporterat kroppsdelar i utrymmet skall det vara likblod och hunden Uno skall reagera på det blodet.
När Uno efter kommando hoppade upp i bagageutrymmet kom nosen nära listen med blod på, men hunden reagerade inte alls på listen och blodet där, jag är helt övertygad att blodet kom från när Bangsuan levde och det var inget likblod och en likspårhund reagerar inte på blod från levande person.
Sedan går det att testa om det är likblod eller inte som polisen kan göra och gjorde med tejprullen som var blod från Bangsuan när hon levde och sannolikt samma sak med blodet i bagageutrymmet.
Blodet på listen är svårt att se mängden därför det är spädd ut med vatten sannolikt regn som kommit på listen. På plastpåsen är det en rund fläck som visar att det är en droppe som träffat påsen, handsken på golvet där fanns det blod på den, men var spädd ut med vatten sannolikt liten mängd blod.
Det som fanns på golvet nämns inte därför det är knappt synbart.
Att KJ skulle ha transporterat kroppsdelar med bilen, som påstås i domen, kan ses helt osannolikt.

Kom med något nytt nån gång , det där har du ju skrivit 2002 ggr redan .
KJ blir inte mindre skyldig till mordet på VB för att du repeterar dina fantasier .
Kom med 100 % säkra bevis på att det du skriver stämmer istället .
Satt du bagaget på bilen och såg hur blodet hamnade där ?
Annars kan du väl för faan inte veta hur eller när blodet hamnade där .
Du vet ju inte ens hur en hund fungerar så varför ens försöka spela expert ?
Att blodet på tejpen var från en levande VB har inte ett skit med blodet
i bagageutrymmet att göra , det är taget helt ur luften .
Oavsett om Uno fått KOMMANO eller inte så är det inget bevis på näsblod .
Vad är spädd ut ? Du menar utspätt kanske ?
Duggregnade det när VB mördades också precis som i fallet med LC ?
Senast redigerad av boidis12 2017-08-08 kl. 19:02.
Citera
2017-08-08, 18:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du diskuterar resning i nuvarande situation, jag diskuterar skuld och vidhåller att en bristfällig utredning inte bevisar att KJ är korrekt dömd.

Det enda bevis som finns mot KJ är blodet i bagageutrymmet. Om plantering skrev hovrätten:

Plantering är inte alls långsökt om någon dödade Vatchareeya och visste att hon var hos KJ på kvällen. Anledningen till att få en oskyldig dömd är givetvis att slippa bli dömd själv. Mängden blod kunde domstolarna inte avgöra eftersom de bara har sett manipulerade foton av Bluestar, och liklukten kan mycket väl ha kommit av att blodet kom från en död Vatchareeya. Placeringen av blodet talar inte alls mot plantering. Ur resningsansökan:

Vid transport av kropp hade blod sannolikt hamnat även på den som transporterade, och därmed även på andra platser i bilen.

Tingsrätten skrev:

Den risken kan mycket väl ha tagits. Ur resningsansökan:

Men dessa vittnen fick aldrig komma till tals i domstolarna. Polisen gömde dem i extra sidomaterialet.

Genom att manipulera bilder och undanhålla vittnen sopade polisen bristerna i utredningen under mattan och fick en man dömd utan hållbara bevis.

Tillägg: HD är alldeles för restriktiv i beviljande av resningar av skäl som jag har anfört. Därför är det bättre att det ansvaret läggs på en myndighet skilt från domstolsväsendet.

Kan man plantera blod och liklukt genom att kapa av händer och höftkula, lägga detta i till exempel källvatten några timmar och därefter skvätta vätskan i KJ bil?

Jag vill minnas att VB blod inte fanns på handskarnas greppytor. Det talar i viss mån för att blod och likdoft har planterats.

Man talade också om att blodbesudlingar i bilen såg ut att ha utsatts för väta?
Citera
2017-08-08, 20:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, han hade inget tänkbart motiv. Och även om han hade det är det inte skäl till att inte avskriva honom.

Här har du fel igen. Vittnet sa inte att den asiatiska kvinnan inte bar på någon påse.
Jaså, så det var ett motivlöst mord han utförde då menar du? Ja, såna begås förvisso
inte alltför sällan dessvärre.
Annars så är med rätt betydande sannolikhet så här kring skeendet den ödesdigra dagen:
KJ ville åter ha en kärleksrelation med VB. Det ville inte hon. Vänskap var allt hon numera
kunde tänka sig att erbjuda honom. Det hade hon låtit honom tydligt och klart förstå.
VB i ett sms 6 januari: "Det gör bara mer ont om du fortsätter älskar mig trots du vet du kommer aldrig mer blir något mer än vänner."
VB tycks sedan mest ha utnyttjat KJ för att göra din kära alternativmördare svartsjuk.
KJ kan ha känt sig sig avvisad, ratad, förlöjligad. Kränkt.
Det blev inte bättre av att han märkte hur hon sms:ade MB flera gånger under vistelsen
hos honom. Allt starkare kan det ha gått upp för honom att han bara var reducerad till
en bricka i ett spel.

Besvikelserna var flera nu för KJ. Försvarsmakten hade nyligen hört av sig till honom
om jag inte missminner mig och därifrån hade han fått ett dystert besked så en framtid
som yrkesmilitär var bara att glömma för gott för vederbörandes vidkommande.
Det brast för honom totalt denna eftermiddag eller kväll. Det som kom att utspela sig
förefaller ha skett i ett oerhört raseri. Skadorna på offrets kropp vittnar om detta.
En djupt kränkt och sårad ung man slår tillbaka med en våldsamhet som inte känner
några gränser.
Eller, vilket inte kan uteslutas helt, så var detta dagen som var utsedd till att försöka
genomföra "det perfekta mordet" som det ju gjorts vissa föreställningar om tidigare
hur ett sånt skulle kunna ske. Då är vi väl inne på området vansinnesdåd.

Påminnas sedan kan om att läkaren som gjorde P7:an ansåg ju att han led av en allvarlig,
psykisk störning vid tiden för mordet och även vid tiden för undersökningen. Den stora psykundersökningen kom däremot att visa att han var "frisk".

Sedan beträffande vittnet du uppehåller dig vid: hade den gående tjejen av påstådd
asiatisk härkomst burit på någon påse vid tillfället så är det mycket troligt att den
detaljen inte i så fall undgått vittnet ifråga. Och då hade hon nämnt den saken.

Citat:
Och även om han hade det är det inte skäl till att inte avskriva honom.
Så även med fullt påvisbart motiv tycker du att man ändå borde ha avskrivit honom
som tänkbar gärningsman? Är det vad du försöker hävda?
Om inte avskriven redan så låt så ske när blodspåren från offret påträffades i KJ:s bil?
För di måste bestämt vara resultatet av nån riktigt illasinnad komplott minsann
och därmed följaktligen planterade...
Senast redigerad av Grandioso 2017-08-08 kl. 21:41.
Citera
2017-08-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
VB i ett sms 6 januari: "Det gör bara mer ont om du fortsätter älskar mig trots du vet du kommer aldrig mer blir något mer än vänner."
VB tycks sedan mest ha utnyttjat KJ för att göra din kära alternativmördare svartsjuk.

Ja detta vet vi därför att polisen beslagtog KJ:s mobiltelefon och där fanns SMS:en kvar. Men VB:s telefon är borta och på den alternativa GM:s telefon har alla SMS mycket noga utraderats. Vi vet endast att han har haft kontakt med VB den aktuella kvällen men inte vad som skickades.
Detta i sig är ett indicium som pekar mot den alternativa GM. Varför var han så noga med att radera alla SMS, men KJ har alltså inte gjort detsamma.
Citera
2017-08-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Tidsaxeln är:
21.00 lämnar Bangsuan KJ:s lägenhet, hon har sagt att hon skall gå hem men det visar sig att hon går en helt annan väg Lejonbacksvägen, strax innan hon lämnar bostaden skickar hon SMS.
21.30 kommer Camilla med hennes familj från Luleå och de möter en asiatisk tjej där signalementet helt överensstämmer att det var Bangsuan.
Därefter är det ingen som sett någon kvinna som kunde vara Bangsuan.
22.00 lämnar KJ bostaden för att besöka sin yngre bror som har en kompis när han kommer dit.
Den här yngre brodern och kompisen är osäkra på tiden och säger att KJ kom mellan 22.00-23.00.
KJ säger att han stannar där ca 1 timme men brodern säger det var kortare tid.
Att KJ skulle ha varit någon gärningsman för ett styckmord finns absolut ingen möjlighet till.
KJ har aldrig transporterat några kroppsdelar eller kropp i sin bil, det finns absolut ingen möjlighet till det och fanns heller inga bevis att så var gjort.
KJ har ingenting med Bangsuang försvinnande att göra, utan han fick skulden för ett mord han aldrig kan ha utfört.

Men Fagro och ni andra som tycker att den asiatiska tjejen vid Lejonbacksvägen skall avgöra detta målet. Vad är det vi EGENTLIGEN har här?

Vittnet som hörs på podden uttrycker bl a följande ”...när vi kommer in på Lejonbacksvägen så mötte vi en ung, söt tjej som jag bedömer har asiatiskt påbrå”, ”...första bilden jag fick se henne på i tidningen – som var en examensbild tycker jag inte alls var likt, ”...sedan har det förekommit andra bilder, men där kan jag inte säga någonting”, ”...det var inte jättelikt, men jag kan heller inte utesluta någonting” När advokaten frågar vittnet om hur tjejen var klädd svarar vittnet: ”Mörka kläder”, advokaten frågar då vilka av plaggen som var mörka. Hon svarar: ”Jag såg inte jättenoga, för vi tittade bara till... men mörka kläder”
1. Då har vi ett eller några få enstaka vittnen som sett henne, INGEN ANNAN har sett henne varken PÅVÄG till Lejonbacksvägen eller PÅ Lejonbacksvägen. Trots att det är sommar-lördagkväll och det inte alls är omöjligt att folk är ute i rörelse.
2. Vi har ett vittne som sett några bilder på V.B. På den mest visade bilden (examensbilden) har hon sagt att hon INTE tycker det är likt, och på de resterande bilderna kan hon säga varken eller. Det ger ju ett visst övertag till att det inte var V.B hon såg.
3. Jag vet att vittnet till viss del prickar rätt på klädseln. Men kläderna V.B bar var ju knappast ovanliga, varken för åldern/könet eller för den aktuella årstiden. Dessutom svarade vittnet på frågan om klädsel: ”Jag såg inte jättenoga”, vilket öppnar för att någonting i beskrivningen kan vara fel.
4. Dessutom får vi inte glömma att V.B inte var den enda tjejen med asiatiskt påbrå i Boden.

MEN NU TILL DET VIKTIGASTE!!! Vittnet säger att klockan var runt kl.21:30 när hon såg den asiatiska kvinnan. Men V.B mobiltelefon lade ju av på ett onaturligt sätt kl.20:40 – Menar ni att hon kastade telefonen i golvet hemma hos K.J för att fysikläxan var för svår eller???
Citera
2017-08-08, 21:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men Fagro och ni andra som tycker att den asiatiska tjejen vid Lejonbacksvägen skall avgöra detta målet. Vad är det vi EGENTLIGEN har här?

Vittnet som hörs på podden uttrycker bl a följande ”...när vi kommer in på Lejonbacksvägen så mötte vi en ung, söt tjej som jag bedömer har asiatiskt påbrå”, ”...första bilden jag fick se henne på i tidningen – som var en examensbild tycker jag inte alls var likt, ”...sedan har det förekommit andra bilder, men där kan jag inte säga någonting”, ”...det var inte jättelikt, men jag kan heller inte utesluta någonting” När advokaten frågar vittnet om hur tjejen var klädd svarar vittnet: ”Mörka kläder”, advokaten frågar då vilka av plaggen som var mörka. Hon svarar: ”Jag såg inte jättenoga, för vi tittade bara till... men mörka kläder”
1. Då har vi ett eller några få enstaka vittnen som sett henne, INGEN ANNAN har sett henne varken PÅVÄG till Lejonbacksvägen eller PÅ Lejonbacksvägen. Trots att det är sommar-lördagkväll och det inte alls är omöjligt att folk är ute i rörelse.
2. Vi har ett vittne som sett några bilder på V.B. På den mest visade bilden (examensbilden) har hon sagt att hon INTE tycker det är likt, och på de resterande bilderna kan hon säga varken eller. Det ger ju ett visst övertag till att det inte var V.B hon såg.
3. Jag vet att vittnet till viss del prickar rätt på klädseln. Men kläderna V.B bar var ju knappast ovanliga, varken för åldern/könet eller för den aktuella årstiden. Dessutom svarade vittnet på frågan om klädsel: ”Jag såg inte jättenoga”, vilket öppnar för att någonting i beskrivningen kan vara fel.
4. Dessutom får vi inte glömma att V.B inte var den enda tjejen med asiatiskt påbrå i Boden.

MEN NU TILL DET VIKTIGASTE!!! Vittnet säger att klockan var runt kl.21:30 när hon såg den asiatiska kvinnan. Men V.B mobiltelefon lade ju av på ett onaturligt sätt kl.20:40 – Menar ni att hon kastade telefonen i golvet hemma hos K.J för att fysikläxan var för svår eller???

Mobilen var kanske i KJ händer och VB inlåst på toaletten? Kanske han ryckte den ur händerna på henne när hon håller på att slå 112, i samband med det låser hon in sig på toaletten?
Citera
2017-08-08, 21:46
Medlem
Citat:

Vad är ett onaturligt sätt? Är det onaturligt om batteriet tar slut till exempel?

När det gäller den asiatiska kvinnan som vittnen påstår sig ha sett så borde denna kvinna eller någon hon känner ha kontaktat polisen och berättat att det var hon, om det nu inte var VB.

Att VB skulle ha mördats i KJ:s lägenhet är ytterst osannolikt.
Citera
2017-08-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad är ett onaturligt sätt? Är det onaturligt om batteriet tar slut till exempel?

När det gäller den asiatiska kvinnan som vittnen påstår sig ha sett så borde denna kvinna eller någon hon känner ha kontaktat polisen och berättat att det var hon, om det nu inte var VB.

Att VB skulle ha mördats i KJ:s lägenhet är ytterst osannolikt.

Vanlig avstängning och urladdat batteri= Naturligt sätt, enligt polisens tekniker.

Det kan man tycka! Men det kanske är en tjej som var "turist" eller nyligen inflyttad i Sverige och pratar ingen/dålig svenska och så att säga "inte hänger med i nyhetsflödet".
Lejonbacksvägen verkar ju vara lite enslig, det kanske är ett sådant ställe "man inte känner till" eller reagerar på. Menar att tjejen kanske var ute på långpromenad - kommer snabbt in på Lejonbacksvägen, sedan ut - också fortsätter promenaden.
Citera
2017-08-08, 22:23
Medlem
Citat:
Vanlig avstängning och urladdat batteri= Naturligt sätt, enligt polisens tekniker.

Det kan man tycka! Men det kanske är en tjej som var "turist" eller nyligen inflyttad i Sverige och pratar ingen/dålig svenska och så att säga "inte hänger med i nyhetsflödet".
Lejonbacksvägen verkar ju vara lite enslig, det kanske är ett sådant ställe "man inte känner till" eller reagerar på. Menar att tjejen kanske var ute på långpromenad - kommer snabbt in på Lejonbacksvägen, sedan ut - också fortsätter promenaden.

Ja jag vet inte hur polisen kan se om batteriet har urladdats eller om något annat har hänt, men man får väl lita på att det stämmer. Kanske skickar telefonen någon sorts signal att batteriet håller på att ta slut. En annan möjlighet att telefonen tappar kontakten kan vara att den flyttas till någon plats där det saknas täckning eller att man tar ut batteriet ur telefonen.

I vilket fall som helst verkar det orimligt att KJ skulle ha huggit ihjäl VB i lägenheten och sedan stängt av mobilen på ett onaturligt sätt. Det finns inget i lägenheten som tyder på detta och inget tyder på att han skulle ha släpat ut ett lik från lägenheten till bilen.

Jag tror VB fördes bort levande med ett fordon till mordplatsen som troligen var i närheten av fyndplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in