Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 20:49
  #96553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Tejprullen med offrets blod hade jag glömt. Den och duschdraperiet är än svårare att förklara med en kringtassande bevisplanterare.

Intressant tejprulle.... Den hade spår från offret, men INGA spår från den dömde mördaren. Om tejpen ska ha använts såsom det påstås så MÅSTE tejprullen ha spår från GM. Han kan omöjligt ha använt tejprullen och utplåna enbart sina spår på den men inte offrets. Orimligt.
Citera
2018-10-17, 21:11
  #96554
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Intressant tejprulle.... Den hade spår från offret, men INGA spår från den dömde mördaren. Om tejpen ska ha använts såsom det påstås så MÅSTE tejprullen ha spår från GM. Han kan omöjligt ha använt tejprullen och utplåna enbart sina spår på den men inte offrets. Orimligt.

Låt mig gissa: ännu en bevisplantering?
Citera
2018-10-17, 22:45
  #96555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Låt mig gissa: ännu en bevisplantering?

Tänkte hålla mig härifrån, å allra mest från den förbannade tejpen

Det kan va så enkelt att det är VBs tejp, hon kan ha använt
den i badrummet å bara lagt den på hyllan efteråt.

Kan ju tilläga att Uno hade ingenting att klaga på angående tejpen.
Citera
2018-10-17, 23:12
  #96556
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tänkte hålla mig härifrån, å allra mest från den förbannade tejpen

Det kan va så enkelt att det är VBs tejp, hon kan ha använt
den i badrummet å bara lagt den på hyllan efteråt.

Kan ju tilläga att Uno hade ingenting att klaga på angående tejpen.

Det är ju märkligt att samma slags tejp återfanns på hennes döda kropp kan jag tycka (FUP. s, 361-362)
Citera
2018-10-18, 03:17
  #96557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det är ju märkligt att samma slags tejp återfanns på hennes döda kropp kan jag tycka (FUP. s, 361-362)

För att den va så ovanlig då, eller?
Citera
2018-10-18, 03:40
  #96558
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kan va så enkelt att det är VBs tejp, hon kan ha använt
den i badrummet å bara lagt den på hyllan efteråt.

Det här är utan vidare det mest rimligaste antagandet. Jag brukar också gå omkring och lägga ut tejprullar med mitt blod på hos gamla ex som jag knappt umgås med, särskilt på naturliga platser som ovanpå skåp som jag måste sträcka mig över badkar för att nå.
Citera
2018-10-18, 08:19
  #96559
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det här är utan vidare det mest rimligaste antagandet. Jag brukar också gå omkring och lägga ut tejprullar med mitt blod på hos gamla ex som jag knappt umgås med, särskilt på naturliga platser som ovanpå skåp som jag måste sträcka mig över badkar för att nå.
Det var ingen som behövde sträcka sig över ett badkar för att nå skåpet. Varför för du in osanna uppgifter i tråden?
Citera
2018-10-18, 15:37
  #96560
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var ingen som behövde sträcka sig över ett badkar för att nå skåpet. Varför för du in osanna uppgifter i tråden?

Jag sprider inte osanna uppgifter i tråden. Badrumsskåpet som tejpen låg på sitter monterat på väggen ovanför badkaret innanför badkarskanten. Den som ska lägga något på skåpet måste alltså stå vid badkarskanten och sträcka sig in över badkaret för att lägga något på skåpet, om du inte ska stå i badkaret eller på badkarskanten.

Förresten, är det någon som har koll på VB exakta längd? Jag gissar på ca 170 cm, och den längden i sig stärker ju misstankarna om att det faktiskt är VBs egen tejp som ligger på skåpet. Jag vet ju inte med er, men jag brukar alltid placera alla mina saker i min egen huvudhöjd.
Citera
2018-10-18, 16:14
  #96561
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Jag sprider inte osanna uppgifter i tråden. Badrumsskåpet som tejpen låg på sitter monterat på väggen ovanför badkaret innanför badkarskanten. Den som ska lägga något på skåpet måste alltså stå vid badkarskanten och sträcka sig in över badkaret för att lägga något på skåpet, om du inte ska stå i badkaret eller på badkarskanten.

Förresten, är det någon som har koll på VB exakta längd? Jag gissar på ca 170 cm, och den längden i sig stärker ju misstankarna om att det faktiskt är VBs egen tejp som ligger på skåpet. Jag vet ju inte med er, men jag brukar alltid placera alla mina saker i min egen huvudhöjd.
Sid 88, bild 10. Tejpen ligger på skåpet närmast kanten på skåpet. Kanten ligger nära ytterkanten på badkaret. Jämför dörren, de flesta når överkanten på en dörr utan att sträcka sig. Tejpen ligger en bra bit under överkantens höjd, Vatchareeyas längd var, enligt obduktionsprotokollet, 80 cm (höger ben) + 92 cm (bål + huvud) = 172 cm. Vatchareeya beövde inte sträcka sig för att lägga tejprullen på skåpet.
Citera
2018-10-18, 16:25
  #96562
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Intressant tejprulle.... Den hade spår från offret, men INGA spår från den dömde mördaren. Om tejpen ska ha använts såsom det påstås så MÅSTE tejprullen ha spår från GM. Han kan omöjligt ha använt tejprullen och utplåna enbart sina spår på den men inte offrets. Orimligt.
Inte alls orimligt, ett par handskar så är det fixat.
Citera
2018-10-18, 16:39
  #96563
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 88, bild 10. Tejpen ligger på skåpet närmast kanten på skåpet. Kanten ligger nära ytterkanten på badkaret. Jämför dörren, de flesta når överkanten på en dörr utan att sträcka sig. Tejpen ligger en bra bit under överkantens höjd, Vatchareeyas längd var, enligt obduktionsprotokollet, 80 cm (höger ben) + 92 cm (bål + huvud) = 172 cm. Vatchareeya beövde inte sträcka sig för att lägga tejprullen på skåpet.

De va mig ett jävla ordmärkande. För det första, bild 10 finns på s 288 i FUP. För det andra, kanten på badkaret är inte synlig i bild 10. För det tredje, kanten på skåpet är på ca 170 cm höjd (jämför med dörren och kakelplattorna). För det fjärde, skåpet placering är ca 30 cm från dörrkarmen och badkarskanten är typ 7 cm från dörrkarmen (förutsatt att badkaret står någorlunda rakt).

Det är alltså inte naturligt att lägga en egen tejprulle på den här platsen för VB, dels p g a att själva placeringen är relativt otillgänglig för henne men framför allt för att hon är hemma hos en person som hon i stort sett inte umgås med.
Citera
2018-10-18, 17:10
  #96564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Låt mig gissa: ännu en bevisplantering?

Nej varför skulle det vara planterat. VB har använt tejp då hon gjort sig illa, bland annat på karaten. De umgicks och har säkert haft med sig sin träningsväska dit. Whatever. Om inte KJs spår finns men VBs så är det nog bara hon som rört vid tejprullen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback