Citat:
Jag har nu läst Jan Kyrös resningsansökan. Har också lyssnat genom poden två gånger.
Tycker resningsansökan är något tunn. Åas är också domen relativt tunn.
Sammantaget tycker jag mer talar för att han gjort det, än inte.
Det jag tycker talar för att han är oskyldig är bla -
a) Inga slagningar på anatomi eller styckningar. Tror KJ är såpass dum att han skulle försökt söka information före han gav sig på det. Han gjorde ju det med sin hund.
b) Jag tror generellt inte han hade klarat av styckningen och efterarbetet pga hans personliga egenskaper.
c) Mördaren måste ha fått någon hjälp. Det talar mer för MB än KJ (MBs fru).
d) Det finns ett syfte med att kroppen styckats som den gjort. Antagligen för att få plats i ett utrymme. T.ex. en kyl. Händerna har troligen avlägsnats för att inte kunna spåra hennes fingeravtryck. Den här typen av planering och bevisröjning är MB mer kapabel till än KJ.
Tycker resningsansökan är något tunn. Åas är också domen relativt tunn.
Sammantaget tycker jag mer talar för att han gjort det, än inte.
Det jag tycker talar för att han är oskyldig är bla -
a) Inga slagningar på anatomi eller styckningar. Tror KJ är såpass dum att han skulle försökt söka information före han gav sig på det. Han gjorde ju det med sin hund.
b) Jag tror generellt inte han hade klarat av styckningen och efterarbetet pga hans personliga egenskaper.
c) Mördaren måste ha fått någon hjälp. Det talar mer för MB än KJ (MBs fru).
d) Det finns ett syfte med att kroppen styckats som den gjort. Antagligen för att få plats i ett utrymme. T.ex. en kyl. Händerna har troligen avlägsnats för att inte kunna spåra hennes fingeravtryck. Den här typen av planering och bevisröjning är MB mer kapabel till än KJ.
Men du….
Punkten A - Allt tyder ju på att detta var spontant - och absolut inte planerat, ett vansinnesdåd helt enkelt! Och då har han ju givetvis ingen tid varken före/under/efter gärningen att slå på datorn om anatomi! Och föresten när han hade ihjäl sin hund (om han nu dödade sin hund) så hade han ju inte detta dådet/mordet i tankarna. Detta säger jag eftersom allt som sagt talar för att detta var helt oplanerat.
Punkten B - Jo, det är ju en av knäckfrågorna i detta fall! Men han har ju uppenbarligen varit väldigt frispråkig för sina kompisar om hur "det perfekta mordet" skulle gå till, han har ju (ev.) haft kapacitet att döda och dumpa sin egen hund, han har ju stor erfarenhet av att vara ute i skog och mark och var med i något ungdoms-hemvärn, och har ju i och med det definitivt hanterat knivar etc.
Punkten C - Varför skulle inte just K.J kunnat få hjälp då??
Vad behöver K.J hjälp med?? Han har ju en bil att frakta kroppen i, han har lokalkännedom…
Punkten D - Jaaaa!!! Sjääääälvklaaaart har en vuxen man, tillika restaurangägare/kampsportstränare bättre förutsättningar för planering och bevisröjning i ett styckmord, än en funktionshindrad, våldsfascinerad och psykiskt störd kille. Jag ser lätt att den sistnämnda har större förutsättningar för att laga ihop en sådan här soppa! …Föresten "styckats för att få plats i en kyl" Ja, M.B delar kyl med sin fru - K.J delar inte kyl med någon. Då tror jag isåfall mer att den planen var bättre lämpad för K.J!