2017-08-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
1. Yasin spelade högerytter även om Hamad stod och ljög om att han är vänsterytter, dessutom blev han tämligen omgående tillsagd av Nyberg att skynda sig, varpå han joggade hela vägen mot sidlinjen. Varför ljuger du?

2. Paulinho faller ofta lätt, jag hatar det men han är knappast ensam i allsvenskan om detta, och det är knappast en ursäkt för erat beteende.

3. Jag kan ta gift på att ni dödade mer tid av matchen än vad vi gjorde med era evighetslånga frisparkar. Vid varenda frispark ni fick (även dom vid halva plan) så tog det en minut efter som ni skulle flytta upp hela laget varenda jävla gång för att slå långt.

4. Hur vet du att han fejkade kramp? Är det så otroligt att en spelare faktiskt får kramp i 89:e minuten? Helst en kille på närmare 2 meter som sprungit ovanligt mycket. Även om han nu hade fejkat, kan man verkligen begära att Abrahamsson i målet skall veta exakt orsak till att en medspelare ligger ned?

Som jag förklarade ovan så finns det fall där hån är väldigt passande.

Glenn Nyberg har även sagt att han blev otroligt ställd utav Hammarbys agerande - vilket gjorde det svårt för honom att hantera situationen. Det är solklart att även han hade förståelse för att spelarna i Häcken blev vansinniga.
Jag ljuger inte, han maskar och får en tillsägelse varav han löper två meter innan han börjar gå igen. Nyberg gör ingenting. Vem ljuger?

Paulinho är seriens äckligaste filmare och det har absolut betydelse även om det inte var rent av därför vi gjorde som vi gjorde.

Ta giftet du.

20 sekunder efter han inte ens kunde gå av planen på egen hand gör vi mål och då spurtar han in på planen i ilska. Fan vilken kramp, hahah.

Alltså, que. Han ska ha förståelse för att era filmare blir arga och kan då skita i hela regelboken genom att låta era spelare göra vad de vill? Dummaste jävla påståendet jag hört hittills.
Citera
2017-08-08, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Taget. Vi är smutsigast och har stått för fotbollshistoriens smutsigaste mål. Ni är nästsmutsigast och har slagit oss i slutminuterna men tydligen åtgäldar det inget alls. Trist, men det kommer säkert uppstå nya moraliska dilemman att sätta tänderna i.

Du verkar inte förstå hur psykologi fungerar i en fotbollspublik. Gör man ett kvitteringsmål i 89e minuten så kommer 95% att initialt jubla. Först en stund efter kommer tid då man analyserar sitt och lagets agerande.

Så Rosenbergs agerande rättfärdigas av att han säger sig veta att han gjort fel? Gott så. Då är ju bara frågan: varför fortsätter han göra som han gör? Då handlar det antingen om att han har en guldfisks minne, eller så är han inte ärlig när han medger efteråt att han gör fel. Hur rent agerat är det? Hamad står ju för sin åsikt och är tydlig med varför han gjort som han gjort, tycka vad man vill om det. Hans integritet i det fallet kommer ju sättas på prov när/om samma sak kommer drabba Bajen.

Det sista angående Albornoz har jag ingen som helst insyn i så där kan jag inte uttala mig, men skulle gärna vilja höra hans inblandning där.

Du verkar inte förstå hur idrottspsykologi fungerar. Om man som spelare ser att 95% av publiken jublar och applåderar åt ett sådant vidrigt mål så tänker man knappast "ahh dom applåderar förmodligen bara initialt, dom kommer få dåligt samvete sedan så det är helt ok.".

Hamad är ytterst tydlig med att han inte inte har några problem med att ljuga för att framställa sig själv i god dager, det är så långt ifrån hederligt man kan komma.

Jag kommer inte ihåg alla turer kring Albornoz men jag har ett minne av att även Hamad var med på ett hörn.

edit. Fick förklarat för mig nu att Hamad försökte få flickan att dra tillbaka anmälan mot Albornoz, det stora problemet var att det inte var flickan själv som hade anmält.
Senast redigerad av trazke 2017-08-08 kl. 15:35.
Citera
2017-08-08, 15:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Glenn Nyberg har även sagt att han blev otroligt ställd utav Hammarbys agerande - vilket gjorde det svårt för honom att hantera situationen. Det är solklart att även han hade förståelse för att spelarna i Häcken blev vansinniga.

Om man ser på TV så springer Nyberg ner mot Häckenspelaren för att kolla läget efter det att Abrahamsson kastat ut bollen till inkast. Jag tror inte att han upptäcker att bajen satt igång spelet för än efter någon sekund.
Han verkar ta för givet att de inte sätter igång spelet direkt.

Tänk så fel han hade.
Citera
2017-08-08, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag ljuger inte, han maskar och får en tillsägelse varav han löper två meter innan han börjar gå igen. Nyberg gör ingenting. Vem ljuger?

Paulinho är seriens äckligaste filmare och det har absolut betydelse även om det inte var rent av därför vi gjorde som vi gjorde.

Ta giftet du.

20 sekunder efter han inte ens kunde gå av planen på egen hand gör vi mål och då spurtar han in på planen i ilska. Fan vilken kramp, hahah.

Alltså, que. Han ska ha förståelse för att era filmare blir arga och kan då skita i hela regelboken genom att låta era spelare göra vad de vill? Dummaste jävla påståendet jag hört hittills.

Det är du som ljuger, han joggar hela vägen efter tillsägelsen.

Som sagt, Paulinho är en utav dom som faller enklast i allsvenskan, tyvärr förstör det oftast mer än vad det ger. Oavsett så är det fullständigt irrelevant i diskussionen.

Har du haft kramp någon gång? Har man väl fått stretchat ut det så brukar man kunna fortsätta en stund.

Det är uppenbart att Nyberg tyckte att det Hammarby gjorde var förkastligt, han visste inte hur han skulle hantera en sådan situation. Helst av allt hade han nog velat blåsa av när ni fortsatte men hade inget stöd för det i regelboken eftersom dom flesta lagen har klass nog att inte göra på det sättet.
Citera
2017-08-08, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om man ser på TV så springer Nyberg ner mot Häckenspelaren för att kolla läget efter det att Abrahamsson kastat ut bollen till inkast. Jag tror inte att han upptäcker att bajen satt igång spelet för än efter någon sekund.

Tänk så fel han hade.

Man förstår honom. Vem fan skulle kunna räkna med ett sådant beteende?
Citera
2017-08-08, 15:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Du verkar inte förstå hur idrottspsykologi fungerar. Om man som spelare ser att 95% av publiken jublar och applåderar åt ett sådant vidrigt mål så tänker man knappast "ahh dom applåderar förmodligen bara initialt, dom kommer få dåligt samvete sedan så det är helt ok.".

Hamad är ytterst tydlig med att han inte inte har några problem med att ljuga för att framställa sig själv i god dager, det är så långt ifrån hederligt man kan komma.

Jag kommer inte ihåg alla turer kring Albornoz men jag har ett minne av att även Hamad var med på ett hörn.

edit. Fick förklarat för mig nu att Hamad försökte få flickan att dra tillbaka anmälan mot Albornoz, det stora problemet var att det inte var flickan själv som hade anmält.

Jag tror inte vi kommer längre i publikfrågan. Jag tycker det finns bra mycket värre saker man kan göra på en läktare och som man ska ha skit för, än att jubla åt ett moraliskt tveksamt kvitteringsmål ens lag gör i 89e minuten.

Bra, du anser Hamad ljuga om en situation för att framstå i bättre dager. Fördömer du då alla spelare som inte ansett sig filma eller syndat på annat sätt? Samma princip borde ju gälla där.

Er mittback exempelvis, hade han kramp, eller säger han det för att rättfärdiga att ni ryckte sönder spelet? Han hade ju inga problem att maxlöpa när han gav sig på Hamad. Ska dock sägas att jag inte idrottat på hög nivå, så jag vet inte exakt hur det fungerar med löpningar efter kramp, men känns ju som att man borde förhindras något.
Senast redigerad av simonvp 2017-08-08 kl. 16:04.
Citera
2017-08-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Tänk så fel han hade.
Om det stämmer så är Nyberg en ännu större idiot än vad jag trodde.

Det är stopptid, Bajen är desperata efter att få igång spelet och han ska då gå och kolla läget med någon utanför spelet som har fucking KRAMP?

Visst att Häcken är en mimimal klubb som får lite uppmärksamhet för första gången någonsin men en egen läkare måste man väl ändå ha som hanterar sånt där.

Och nej trazke, Paulinho gick långsamt ut för sidlinjen. Det är jag helt hundra på, för jag minns hur jävla irriterad det gjorde mig.
Citera
2017-08-08, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag tror inte vi kommer längre i publikfrågan. Jag tycker det finns bra mycket värre saker man kan göra på en läktare och som man ska ha skit för, än att jubla åt ett moraliskt tveksamt kvitteringsmål ens lag gör i 89e minuten.

Bra, du anser Hamad ljuga om en situation för att framstå i bättre dager. Fördömer du då alla spelare som inte ansett sig filma eller syndat på annat sätt? Samma princip borde ju gälla där.

Er mittback exempelvis, hade han kramp, eller säger han det för att rättfärdiga att ni ryckte sönder spelet? Han hade ju inga problem att maxlöpa när han gav sig på Hamad. Ska dock sägas att jag inte idrottat på hög nivå, så jag vet inte exakt hur det fungerar med löpningar efter kramp, men känns ju som att man borde förhindras något.

Jag förstår ärligt talat inte frågan? Om någon uppenbart ljuger i en intervju så är det väl knappast särskilt snyggt oavsett vilken klubb spelaren tillhör? Man borde ju åtminstone kunna begära att de egna fansen inte hyllar lögnaren?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, ofta klarar spelare med kramp att spela vidare en stund om dom fått stretchat. Får man dessutom det adrenalinpåslaget han fick där så är det förmodligen inga större problem att ta en maxlöpning.

Citat:
Om det stämmer så är Nyberg en ännu större idiot än vad jag trodde.

Det är stopptid, Bajen är desperata efter att få igång spelet och han ska då gå och kolla läget med någon utanför spelet som har fucking KRAMP?

Visst att Häcken är en mimimal klubb som får lite uppmärksamhet för första gången någonsin men en egen läkare måste man väl ändå ha som hanterar sånt där.

Och nej trazke, Paulinho gick långsamt ut för sidlinjen. Det är jag helt hundra på, för jag minns hur jävla irriterad det gjorde mig.

Nu blir jag förvirrad, är det Paulinhos byte det snackas om nu? Innan har det ju varit Yasins? Vad gäller Paulinho så kommer jag faktiskt inte ihåg, jag såg fortfarande svart då. Dock så gjordes ju Paulinhos byte efter att Hammarby grisat sig och uppenbarligen efter att Paulinho gjort 2-1.
Citera
2017-08-08, 16:31
Medlem
junazs avatar
Jag skiter i hur mycket Häcken maskade och fördröjde spelet, det hade vilket annat lag som helst gjort i samma situation - Hammarby också.

Det jag stör mig på är att man spelar ut bollen när en egen spelare har kramp, och sedan förväntar sig att få den tillbaka. Sen blir man helt skogstokiga när det inte sker.

Precis som Hamad poängterar i intervjun: hade det varit en skada åstakommen av motståndaren, eller en allvarligare skada/huvudskada är det klart att man ska ha tillbaka bollen (sedan är det också domaren som ska avgöra när spelet ska stoppas, ingen annan). Så var det inte i det här fallet.

Kan vi diskutera det; och inte maskning, publikreaktioner, hur ärevördiga Hamad och Rosenberg är och allt annat ovesäntligt skit som inte hör hit?
Senast redigerad av junaz 2017-08-08 kl. 16:36.
Citera
2017-08-08, 16:35
Medlem
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte frågan? Om någon uppenbart ljuger i en intervju så är det väl knappast särskilt snyggt oavsett vilken klubb spelaren tillhör? Man borde ju åtminstone kunna begära att de egna fansen inte hyllar lögnaren?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, ofta klarar spelare med kramp att spela vidare en stund om dom fått stretchat. Får man dessutom det adrenalinpåslaget han fick där så är det förmodligen inga större problem att ta en maxlöpning.

Nu blir jag förvirrad, är det Paulinhos byte det snackas om nu? Innan har det ju varit Yasins? Vad gäller Paulinho så kommer jag faktiskt inte ihåg, jag såg fortfarande svart då. Dock så gjordes ju Paulinhos byte efter att Hammarby grisat sig och uppenbarligen efter att Paulinho gjort 2-1.
Menade förstås Yasin, Paulinhos byte märkte jag inte ens av.
Citera
2017-08-08, 16:36
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Nu lägger jag mig i Yasin-diskussionen lite, den är så bisarr att det tamefan är skrattretande.

Citat:
Det ni måste fatta är att om inte Häcken hade
1. Yasin löper över till andra sidan planen när det är dags för byte för att sedan vandra långsamt möjligast över planen i slutminuterna.

Yasin spelar högerytter och varit högerytter under i stort sett hela sin karriär. Han spelade även högerytter under matchen mot er. Hela matchen finns på länken nedan. Spola fram till 68:10 på matchklockan. Häcken kontrar, bollen spelas till högerkanten (Yasins position!) och Yasin avslutar från samma kant. Därefter bytts Yasin ut. Så jag ställer faktiskt samma fråga till dig som Trazke gjorde. Varför håller du, Hamad och andra bajare på och pratar om att Yasin spelade på vänsterkanten och helt plötsligt fick för sig att springa till högerkanten vid bytet när det är så fruktansvärt uppenbart att det bara är ett rent påhitt från Hamads sida?

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a6pof7xotrk4p

På samma video ser vi också han joggar nästan hela vägen till bänken, inte "vandrar långsamt". Tycker inte bytet tar ovanligt lång tid mot vad som är normalt, möjligtvis lite längre men ingenting extremt som bajare hävdar. Sen skulle väl inte jag heller säga att minut 69 är slutminuter, men det är väl mer en semantisk fråga.
Citera
2017-08-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Nu lägger jag mig i Yasin-diskussionen lite, den är så bisarr att det tamefan är skrattretande.

Yasin spelar högerytter och varit högerytter under i stort sett hela sin karriär. Han spelade även högerytter under matchen mot er. Hela matchen finns på länken nedan. Spola fram till 68:10 på matchklockan. Häcken kontrar, bollen spelas till högerkanten (Yasins position!) och Yasin avslutar från samma kant. Därefter bytts Yasin ut. Så jag ställer faktiskt samma fråga till dig som Trazke gjorde. Varför håller du, Hamad och andra bajare på och pratar om att Yasin spelade på vänsterkanten och helt plötsligt fick för sig att springa till högerkanten vid bytet när det är så fruktansvärt uppenbart att det bara är ett rent påhitt från Hamads sida?

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a6pof7xotrk4p

På samma video ser vi också han joggar nästan hela vägen till bänken, inte "vandrar långsamt". Tycker inte bytet tar ovanligt lång tid mot vad som är normalt, möjligtvis lite längre men ingenting extremt som bajare hävdar. Sen skulle väl inte jag heller säga att minut 69 är slutminuter, men det är väl mer en semantisk fråga.
Det enda du har rätt i är att det inte är i slutminuterna. Men man ser ju på klippet visst att han går ut. Sedan så visar ju fjärdedomaren att han ska byta först men han tar sån tid på sig att Bajen byter först.

Kollade du på videon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in