Citat:
Fast nu var ju min invändning mot att ni fortfarande moralpredikar och förfasar er över hur smutsiga Bajen var, när ni själva varit duktigt smutsiga också. Och exakt vad klacken gjort som är så extraordinärt att de ska ha skit kan du gärna förklara. Om du nu motiverar Häckenspelarnas attacker mot Hamad som en konsekvens av stundens ingivelse, så borde detsamma gälla för publiken. Eller var det något annat klacken hade gjort för att förtjäna hån?
Lustigt att du kallar Hamad för smutsigaste spelaren och människan i Allsvenskan. Var det han gjorde värre än det Rosenberg gör nästan varje omgång med sina armbågar? Eller som när han hånar ÖSKs keeper efter att de avgjort på straff i slutminuterna? Har du förresten koll på hur Hamad är privat och att du utifrån det, och jämfört med övriga spelare i Allsvenskan, kan fastslå att han är smutsigaste människan också?
Lustigt att du kallar Hamad för smutsigaste spelaren och människan i Allsvenskan. Var det han gjorde värre än det Rosenberg gör nästan varje omgång med sina armbågar? Eller som när han hånar ÖSKs keeper efter att de avgjort på straff i slutminuterna? Har du förresten koll på hur Hamad är privat och att du utifrån det, och jämfört med övriga spelare i Allsvenskan, kan fastslå att han är smutsigaste människan också?
Moralpredikar? Jag försöker knappast ge Häcken någon helgonstatus. Häcken är precis lika smutsiga som alla andra lag i allsvenskan, Hammarby undantaget. Vilket även är huvudpunkten i denna diskussion även om ni numera är flera som försöker lägga skuldbördan på Häcken istället.
Så du menar att publiken som hyllar osportsligt uppträdande skall ha samma rätt att reagera som dom som blir utsatta? Hur du än vrider och vänder på det så hade inte Häcken "attackerat" bajenspelare eller hånat publiken om ni inte gjort som ni gjorde från början.
Ja, jag har oändligt mycket mer respekt för Rosenberg än Hamad, både som fotbollsspelare och människa. Rosenberg brukar för det mesta stå för att han gjort fel, jag har sett flera intervjuer där han direkt eller indirekt erkänt att han gjort fel. Dessutom var väl Hamad inblandad i Albornoz-härvan? Verkar som sagt vara ett riktigt litet kryp.