2017-08-08, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast nu var ju min invändning mot att ni fortfarande moralpredikar och förfasar er över hur smutsiga Bajen var, när ni själva varit duktigt smutsiga också. Och exakt vad klacken gjort som är så extraordinärt att de ska ha skit kan du gärna förklara. Om du nu motiverar Häckenspelarnas attacker mot Hamad som en konsekvens av stundens ingivelse, så borde detsamma gälla för publiken. Eller var det något annat klacken hade gjort för att förtjäna hån?

Lustigt att du kallar Hamad för smutsigaste spelaren och människan i Allsvenskan. Var det han gjorde värre än det Rosenberg gör nästan varje omgång med sina armbågar? Eller som när han hånar ÖSKs keeper efter att de avgjort på straff i slutminuterna? Har du förresten koll på hur Hamad är privat och att du utifrån det, och jämfört med övriga spelare i Allsvenskan, kan fastslå att han är smutsigaste människan också?

Moralpredikar? Jag försöker knappast ge Häcken någon helgonstatus. Häcken är precis lika smutsiga som alla andra lag i allsvenskan, Hammarby undantaget. Vilket även är huvudpunkten i denna diskussion även om ni numera är flera som försöker lägga skuldbördan på Häcken istället.

Så du menar att publiken som hyllar osportsligt uppträdande skall ha samma rätt att reagera som dom som blir utsatta? Hur du än vrider och vänder på det så hade inte Häcken "attackerat" bajenspelare eller hånat publiken om ni inte gjort som ni gjorde från början.

Ja, jag har oändligt mycket mer respekt för Rosenberg än Hamad, både som fotbollsspelare och människa. Rosenberg brukar för det mesta stå för att han gjort fel, jag har sett flera intervjuer där han direkt eller indirekt erkänt att han gjort fel. Dessutom var väl Hamad inblandad i Albornoz-härvan? Verkar som sagt vara ett riktigt litet kryp.
Citera
2017-08-08, 13:48
Medlem
bagarn29s avatar
En liknande situation inträffande 1999 mellan Arsenal och Sheff. U. Arsenal gör en "bajen" och vinner men Wenger erbjuder en omspelsmatch.

https://www.arsenal.com/news/news-archive/ars-ne-wenger-offers-fa-cup-rematch
Citera
2017-08-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Att spelet handlade om att rensa bort bollen ja, problemet var ju att vi inte mer än enstaka gånger just rensade bort bollen ordentligt ens. I rensningslägen ska det inte vara nån "svår" passning utan just en sådan rensning man såg Tobbe göra ett par gånger när han verkligen tjongade iväg bollen till Ölandsbron. Inte vackert, men måste man nu rensa så ska det rensas rejält.

haha! precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
I övrigt har måste det nog gått och blivit usel klass på domarna i allsvenskan. Han den där araben som dömde idag var tamejfan undermålig. Är det inkvotering?

En av de bästa vi har tycker jag, men han kan vara rätt skit han med. Höga toppar och ibland djupa dalar sett till kvalitén, men jag har hellre han som domare än ja, typ alla andra, sedan får man bara hoppas som fan på att han har en bra dag på jobbet.

Såg inte DIF-MFF, men Malmö vinner alltså återigen i slutminuten... det är börjar bli lite mycket nu.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-08 kl. 13:52.
Citera
2017-08-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En liknande situation inträffande 1999 mellan Arsenal och Sheff. U. Arsenal gör en "bajen" och vinner men Wenger erbjuder en omspelsmatch.

https://www.arsenal.com/news/news-archive/ars-ne-wenger-offers-fa-cup-rematch
Vi är storsinta och erbjuder även vi chans till omspel. Smutsiga Häcken vägrar dock, bedrövligt.
Citera
2017-08-08, 14:05
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jättepress är att ta i men det går inte att förneka att vi var inne i en bra period där bollen konstant låg på er planhalva just då.

Längtar redan till Häckenmatcherna nästa år. Abrahamsson, Lindgren och Paulinho är tre av seriens vidrigaste spelare. Yasin, spelaren (?) med kramp men som kunde spurta 20 sekunder senare när vi gjorde mål och resterande tandpetare som föll bara man blåste på dem är också värd ett nämnande.

Nä, seriens vidrigaste trupp hittar vi på Hisingen. Det trodde man inte inför säsongen.

Häcken berör.
Citera
2017-08-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nej, det är verkligen ett underbetyg till resten av serien att inte kunna straffa MFF i de matcher de inte dominerat. Det tycker jag är den stora förklaringen till MFF:s överlägsenhet. Hade vi varit på den nivå som krävs för att konkurrera om guld hade vi om inte avgjort så i alla fall haft en ledning i matchens slutskede. Sedan är det klart att MFF spelare för spelare är bäst på pappret och har bredast trupp, men avståndet till nästa lag borde inte vara så här stort.
"Resten av serien" är också ovanligt jämn. Just nu ligger inget annat lag riktigt närhet av 2p/match vilket brukat behövas för att utmana.

Malmös förmåga att avgöra på slutet är ödestigen för seriespänningen. Nu har de avgjort till sin fördel på sista sparken mot både tvåan (Carvalho i 93) och trean (på självmål i 94) i serien - vilket ökar avståndet.

Hade det inte skett hade Malmö haft 4 poäng mindre och jagande duoun varsitt mer.

Men om om inte fanns skulle hästar flyga fram.
Citera
2017-08-08, 14:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi är storsinta och erbjuder även vi chans till omspel. Smutsiga Häcken vägrar dock, bedrövligt.

Det är väl snarare så att ni borde säga att vi gjorde fel, förlåt. Det är storsint och ärligt.
Citera
2017-08-08, 14:27
Medlem
Julinhos avatar
Det var ingen av moralens väktare från BK Häcken som drog en lans för Degerlund och Bajen när Paulinho filmade till sig en straff i förra mötet, vilket gav tre poäng till Häcken och ett gult till Degerlund.

Till skillnad från Bajens omoraliska agerande är gångjärnsknät Paulinhos agerande inte bara moraliskt tvivelaktigt utan uttryckligen ett regelbrott. Har inte sett matchen i efterhand men har förstått att han var uppe med foten mot Birkirs ansikte i första också.

Yasin fick reda på långt tidigare att han skulle bli utbytt och det tog minst två minuter att få ut fanskapet från plan. Han hade ställt sig så nära läktaren att han hade svårt att se skylten, men visste givetvis redan att han skulle gå av. Det är helt otroligt att Nyberg inte varnade honom. Utöver det fick Häcken två gula för maskning och skulle haft åtminstone 2-3 kort ytterligare för sitt osportsliga agerande vid 1-2.

Ska bli skönt den dagen Gothiaintäkterna börjar minska och Häcken återigen blir ett kvarterslag som ingen bryr sig om.
Citera
2017-08-08, 14:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Moralpredikar? Jag försöker knappast ge Häcken någon helgonstatus. Häcken är precis lika smutsiga som alla andra lag i allsvenskan, Hammarby undantaget. Vilket även är huvudpunkten i denna diskussion även om ni numera är flera som försöker lägga skuldbördan på Häcken istället.

Så du menar att publiken som hyllar osportsligt uppträdande skall ha samma rätt att reagera som dom som blir utsatta? Hur du än vrider och vänder på det så hade inte Häcken "attackerat" bajenspelare eller hånat publiken om ni inte gjort som ni gjorde från början.

Ja, jag har oändligt mycket mer respekt för Rosenberg än Hamad, både som fotbollsspelare och människa. Rosenberg brukar för det mesta stå för att han gjort fel, jag har sett flera intervjuer där han direkt eller indirekt erkänt att han gjort fel. Dessutom var väl Hamad inblandad i Albornoz-härvan? Verkar som sagt vara ett riktigt litet kryp.

Taget. Vi är smutsigast och har stått för fotbollshistoriens smutsigaste mål. Ni är nästsmutsigast och har slagit oss i slutminuterna men tydligen åtgäldar det inget alls. Trist, men det kommer säkert uppstå nya moraliska dilemman att sätta tänderna i.

Du verkar inte förstå hur psykologi fungerar i en fotbollspublik. Gör man ett kvitteringsmål i 89e minuten så kommer 95% att initialt jubla. Först en stund efter kommer tid då man analyserar sitt och lagets agerande.

Så Rosenbergs agerande rättfärdigas av att han säger sig veta att han gjort fel? Gott så. Då är ju bara frågan: varför fortsätter han göra som han gör? Då handlar det antingen om att han har en guldfisks minne, eller så är han inte ärlig när han medger efteråt att han gör fel. Hur rent agerat är det? Hamad står ju för sin åsikt och är tydlig med varför han gjort som han gjort, tycka vad man vill om det. Hans integritet i det fallet kommer ju sättas på prov när/om samma sak kommer drabba Bajen.

Det sista angående Albornoz har jag ingen som helst insyn i så där kan jag inte uttala mig, men skulle gärna vilja höra hans inblandning där.
Citera
2017-08-08, 14:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Häcken berör.

Saker jag inte trodde jag skulle behöva medge innan säsongen började
Citera
2017-08-08, 14:35
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Det var ingen av moralens väktare från BK Häcken som drog en lans för Degerlund och Bajen när Paulinho filmade till sig en straff i förra mötet, vilket gav tre poäng till Häcken och ett gult till Degerlund.

Till skillnad från Bajens omoraliska agerande är gångjärnsknät Paulinhos agerande inte bara moraliskt tvivelaktigt utan uttryckligen ett regelbrott. Har inte sett matchen i efterhand men har förstått att han var uppe med foten mot Birkirs ansikte i första också.

Yasin fick reda på långt tidigare att han skulle bli utbytt och det tog minst två minuter att få ut fanskapet från plan. Han hade ställt sig så nära läktaren att han hade svårt att se skylten, men visste givetvis redan att han skulle gå av. Det är helt otroligt att Nyberg inte varnade honom. Utöver det fick Häcken två gula för maskning och skulle haft åtminstone 2-3 kort ytterligare för sitt osportsliga agerande vid 1-2.

Ska bli skönt den dagen Gothiaintäkterna börjar minska och Häcken återigen blir ett kvarterslag som ingen bryr sig om.

Hur ofta har inte vi maskat i samband med uddamåls-ledningar på bortaplan genom åren? Hade du försvarat aik eller dif och tyckt det var ok om vi ledde med 1-0 och de gör exakt samma sak när spelarna inte är beredda? Hade kanske tyckt det var ok om bollen togs och rullades hem och startades från Wiland, men verkligen inte ok att starta anfallet när mer än hälften av Häckens lag var på offensiv sida av bollen.
Citera
2017-08-08, 15:23
Medlem
jacoooops avatar
Helt rätt av Hamad och co att inte ge tillbaka bollen när den spelas ut för att motståndaren har kramp (Abrahamsson ska ge fan i att kasta ut bollen), då spelar man bara med i maskningar. Däremot borde naturligtvis bollen rullats tillbaka till egen planhalva först. Att göra mål mot passiva spelare är inte snyggt hur man än vrider och vänder.
Att det blev som det blev är garanterat ett resultat av att Bajenspelarna var frustrerade, förmodligen pga att Häcken maskade och filmade, Glenn gjorde en bedrövlig insats och missade både straff och röda kort, samt att Bajens spel inte alls fungerade.
Punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in