Citat:
Framför allt känns det där resonemanget som en efterhandskonstruktion anpassat till situationen och sitt egna lags handlande. Man skapar en moralisk riktlinje så att det passar in. Hade man resonerat likadant om det varit Häcken som gjort så?
Det ska bli spännande att se Hammarby i höst. Framför allt hur man agerar när man ska försvara en ledning på slutet.
Det ska bli spännande att se Hammarby i höst. Framför allt hur man agerar när man ska försvara en ledning på slutet.
Fast resonemanget som sådant borde du ju förstå? Annars kan lag sätta i system så som Häcken gjorde igår och få matcher totalt sönderryckta. Det är väl i ärlighetens namn inte supersportsligt det heller?
Sen är det inte sjysst av Hamad och Bajen nej, utan nog borde man kommunicerat att man inte skulle spela tillbaka bollen från första början, och kanske valt att börja om längre ner i banan typ.
Såklart man inte hade resonerat likadant om Häcken gjort så, men jag personligen vet inte ifall jag nog hade blivit minst lika sur på mina egna spelare för att man försatt sig i en sån situation likt den Häcken gjorde igår. Men nu är det ju klart att man i Bajen (och framförallt Hamad) måste förhålla sig likadant ifall motståndare gör likadant mot Bajen. Oavsett om man efterhandskonstruerat eller inte.
Fast hade situationen varit omvänd, alltså att Häckenspelare irriterat sig över att Bajen maskat, så hade tongångarna på sociala medier typ varit "öh, brajen får skylla sig själva som maskar och spelar ut bollen, helt rätt gjort av Häcken, man kan inte förvänta sig att få tillbaka bollen". Jag vet att jag i princip halmgubbar här, men reaktionerna påverkas ju mer av att vi är en såpass stor klubb som vi är. Jag är också helt övertygad om att ifall det hade varit ens egna lag som gjort mål såhär så hade vissa stått bakom det. Så jävla nobla är inte fotbollsfans nämligen.