Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Men man pekar ju ut en viss moralisk riktlinje när man resonerar som Hamad gör. Jag är med på resonemanget och ser vissa poänger, men då ställer jag det enkla kravet att man ska vara någorlunda konsekvent i fortsättningen. Det ska bli intressant att se, för är man inte det faller handlandet i den här matchen pladask.
Hamad försöker ju förklara det logiskt istället för att se det som en spontan impuls, vilket det förmodligen egentligen är.
Men det är just en spelares handlande och inte något klubben står för. Vi kan knappast ställas till svars och ändra vår taktik bara för att en spelare, i en situation, agerade mot en oskriven regel. Med samma resonemang skulle en klubb inte få bli arga vid fula tacklingar om någon i ens eget lag gjort en ful tackling tidigare under säsongen. Helt absurt naturligtvis. Hade detta varit en klar linje vi såg hos Hammarby hade det varit en sak men nu är det en situation, initierad av en person och inte del i en taktik.
Sedan tror jag att beslutet när det kom var en impuls. Däremot är jag rätt säker på att Hamad gått och irriterat sig över liknande situationer tidigare. Jag tror därmed att båda förklaringarna kan stämma. Jag tror att han resonerat liknande tidigare, men utan att göra det han gjorde igår. Igår rann det över och själva handlingen skedde nog bara i stundens hetta medan jag kan tänka mig att förklaringen för den sakens skull inte är en efterhandskonstruktion.