2017-08-06, 23:42
Medlem
anteri17s avatar
Skön att ni surrar om Bajens fadäs så att Sirius horribla insats glöms lite snabbare.

Det räcker med att skriva att Sirius inte nådde i närheten av tillräcklig nivå. Förhoppningsvis är det bara ett hack i maskineriet, annars finns risk att den superfina säsongen ändå slutar i moll.
Citera
2017-08-06, 23:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Var det "Vi är Hammarby! Vi är Hammarby!" som skanderades på Tele2 efter det vidriga 1-1 målet?

Oh the irony...

Vad var det som är så ironiskt med det?
Citera
2017-08-06, 23:47
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ja, man brukar spela tillbaka bollen till det lag som spelade ut den vid skada. Om man har någon heder i kroppen vill säga.

Snyggt du har förstått, end of discussion, bollen spelas tillbaka vid skada, alltså inte i det här fallet.
Citera
2017-08-06, 23:57
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Skön att ni surrar om Bajens fadäs så att Sirius horribla insats glöms lite snabbare.

Det räcker med att skriva att Sirius inte nådde i närheten av tillräcklig nivå. Förhoppningsvis är det bara ett hack i maskineriet, annars finns risk att den superfina säsongen ändå slutar i moll.
Vad fan hände?

Er defensiv fallerade totalt och min favorit på ert mittfält Busch-Thor var helt under isen.

Jag var livrädd inför denna match och trodde att ni skulle stå upp bättre.

Tidiga mål och grejer kan man skylla på och så men ni vek fan ner er?

Väl mött nästa gång och respekt för det er förening gjort i Uppsala.
Citera
2017-08-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Klart han blir förbannad, han är gammal fotbollsspelare och det bajen gjorde idag går tvärt emot allt vad Fair Play och anständighet gäller inom fotbollen.

Ja det är inga konstigheter med det, men det är fortfarande lite kul att han faktiskt släpper loss lite, inte så vanligt att man hör saker som...

FY FAN vad dåligt!
Det är så osportsligt så att det är löjligt att se
etc

Det är bara att instämma, det är inget snack om att bajen gjorde bort sig, och det blir desto roligare när dom trots skiten torskar, och att Hamad & co försvar det i efterhand, tvålsnattande tattar-fasoner på det.
Citera
2017-08-07, 00:06
Medlem
Cents4s avatar
Hamad är en rebell som ska revolutionera svensk fotboll med hans "vad som är rätt vad är fel".

Pajas.
Citera
2017-08-07, 00:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Vad fan hände?

Er defensiv fallerade totalt och min favorit på ert mittfält Busch-Thor var helt under isen.

Jag var livrädd inför denna match och trodde att ni skulle stå upp bättre.

Tidiga mål och grejer kan man skylla på och så men ni vek fan ner er?

Väl mött nästa gång och respekt för det er förening gjort i Uppsala.

Dålig teknisk prestation från flera spelare. Dåliga beslut från flera spelare. Obasi + Stefanelli passar Sirius tröga och orörliga backlinje dåligt. Dessutom hade man rimligen fel approach till matchen; AIK kommer bli trötta sista 30, varför man borde ha spelat mer safe i första halvlek.

Sedan ska man inte förringa AIK. Bevisligen ett mycket bra lag, som dessutom varit överlägsna på att syna Sirius brister i år. Matchen i Solna var nästan lika hemsk som denna.

Jag grattar till tre poäng och ett fint bortafölje, om än att det sistnämnda ska krävas av förklarliga skäl.
Citera
2017-08-07, 00:12
Medlem
simonvps avatar
Intressant tankegång från Bajens Svenskafans ändå. Förhållningssättet borde vara följande givet förutsättningarna:

1. Egen spelare skadad, motståndaren slår ut bollen som god gest=alltid kasta tillbaka bollen till motståndaren
2. Egen spelare skadad, egna laget slår ut bollen= såvida det inte föreligger en allvarlig skada så ska motståndaren behålla bollen
3. Egen spelare skadad, motståndaren har bollen= upp till egna laget att vinna bollen och sedan spela ut till inkast

Hela konceptet faller dock på att handlar om just oskrivna regler.

Om jag ändå ska försöka ta båda sidor till slut: förstår helt att Häcken rasar på att Bajen utnyttjar Häckens goda tro att få tillbaka bollen, men samtidigt förstår jag att Bajen inte heller kan stödja Häckens försök att rycka sönder matchen och sabotera . Vilket kanske går emot det jag skrev direkt efter matchen, men jag är som sagt mer inne åt gråzon-hållet nu.
Citera
2017-08-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Intressant tankegång från Bajens Svenskafans ändå. Förhållningssättet borde vara följande givet förutsättningarna:

1. Egen spelare skadad, motståndaren slår ut bollen som god gest=alltid kasta tillbaka bollen till motståndaren
2. Egen spelare skadad, egna laget slår ut bollen= såvida det inte föreligger en allvarlig skada så ska motståndaren behålla bollen
3. Egen spelare skadad, motståndaren har bollen= upp till egna laget att vinna bollen och sedan spela ut till inkast

Hela konceptet faller dock på att handlar om just oskrivna regler.

Om jag ändå ska försöka ta båda sidor till slut: förstår helt att Häcken rasar på att Bajen utnyttjar Häckens goda tro att få tillbaka bollen, men samtidigt förstår jag att Bajen inte heller kan stödja Häckens försök att rycka sönder matchen och sabotera . Vilket kanske går emot det jag skrev direkt efter matchen, men jag är som sagt mer inne åt gråzon-hållet nu.

Inte ofta man ser orden "intressant" och "SvFans-forum" i samma mening.
Citera
2017-08-07, 00:21
Medlem
Oavsett vad man tycker om Bajens mål så kanske försvarande lag fått sig en, eller möjligen två, läxor.

1. Har vi en skadad och måste slå ut bollen? Få bollen över halvplan.
2. Spelar dom inte tillbaka bollen? Nähä, då får vi väl också spela vidare. Trist, osportsligt kanske men så är det ibland (speciellt när ett lag jagar mål i minut 80+).

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Det var lite märkligt att se dagens Sirius. Trodde på en tät match, men det var inte mycket som stämde. Vilket känns märkligt att säga, med tanke på Nilssons friläge och Skoglunds lite för korta tå.

Jag tror, och hoppas, att detta var något tillfälligt och att Sirius vinner igen.
Citera
2017-08-07, 00:26
Medlem
afrodisiaks avatar
Vem var fjanten med pannband i Häcken som tjafsa massa efter Hammarbys mål?
Citera
2017-08-07, 00:29
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Vem var fjanten med pannband i Häcken som tjafsa massa efter Hammarbys mål?

Rasmus Lindgren. Såg smått komiskt att se honom gå bananas samtidigt som han har pridebindeln om armen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in