Citat:
Ursprungligen postat av
Photoshopped
Det du skriver är bara trams. Det fungerar inte så, det där har du fantiserat ihop på egen hand.
Citat:
Ursprungligen postat av
Photoshopped
"Två personer som inte känner varandra sedan tidigare super sig fulla och har sex, kan inträffa var som helst. Kvinnan kan ta initiativ, det spelar ingen roll. Dagen efter anmäler den kvinnan mannen för våldtäkt. Eftersom att det finns vittnen som kan peka ut kvinnan som "mer full" än mannen så döms han till 2 års fängelse för våldtäkt. "
Det var det här du skrev och som jag skrev var trams. Sen lägger du in en massa ny rappakalja, men det var inte det som jag invände mot utan det jag citerade ovan.
Jo men det är ju precis som HR domen måste tolkas. Den som omgivningen uppfattade som mest berusad anses våldtagen. Trots att det var hon som ropade att hon ville ha sex med R, tog av sig sina byxor och bedrev aktivt oralsex med hans könsorgan. Inte tvärt om.
HR lägger hela åldersdisskusionen åt sidan och fokuserar
enbart på berusningsnivån.
R berusad till 7 resp 10 på 10 gradig skala och BO till 10 resp 20 på samma approximerade skala uppskattat av omgivande ungdomar. Och då åker den uppskattat mindre berusade R dit trots den mer aktiva BO.
Sensmoral : spela full, tjata dig till sex och du kan efteråt bli rik. Oavsett din ålder