Citat:
Ursprungligen postat av
AnOldBeginning
Framförallt den delen av inlägget du inte citerade.
Om även min wallet har delat sig, så jag har 0,3 Bitcoin och 0,3 Bitcoin cash nu?
Jag citerar mig själv från annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ompet
För att göra det mindre rörigt, tänk dig en dator. Om du kopierar en mapp, så har du två mappar med identiskt innehåll och de ser identiska ut, med identisk historik. Men gör du en ändring i den ena mappen så görs ju inte ändringen i den andra mappen.
1 Augusti så kopierade någon den blockchain som är Bitcoin för att göra Bitcoin Cash. Alla som hade vanliga Bitcoin vid kopieringen, hade även Bitcoin Cash, då "mappstrukturen"(blockchain) bara kopierats. Precis som vid kopiering av mappar så kommer ändringar av innehåll endast ske i respektive mapp(blockchain). Så skickar du t.ex. 1 Bitcoin den 2:a Augusti, så händer inget i Bitcoin-cash mappen, och vice versa.
Svaret är alltså att ja, om du vid 1 Augusti hade 0.3 Bitcoin har du nu 0.3 Bitcoin samt 0.3 Bitcoin Cash.
Citat:
Och om ja, hur får jag tillgång till Bitcoin Cash:en?
edit: har dom lokalt.
Du måste ladda ner en Wallet som stödjer Bitcoin Cash. Här finns det guider online som är bättre än mig, då du måste hålla tungan rätt i munn så du inte råkar skicka dina vanliga till en Bitcoin Cash wallet eller vice versa.