2017-07-24, 20:41
Medlem
Bitcoin drar nu 14 miljarder kwh per år, i Sverige kostar 1 kwh runt 1 krona.
Etr är uppe i 4 miljarder kwh per år.

Mycket skrämmande bubbla, IT bubblan har ingenting på BTC. Detta är ren luft, oddsen för att BTC kommer misslyckas är 100%.
Citera
2017-07-24, 21:01
Medlem
Hur har du kommit fram till dessa siffror och varför jämför du inte med den traditionella bankbranschen?
Citera
2017-07-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Hur har du kommit fram till dessa siffror och varför jämför du inte med den traditionella bankbranschen?

http://digiconomist.net/bitcoin-energy-consumption

En bitcoin transaktion är tusentals gånger mer energintensiv en en vanlig banktransaktion.

Det går inte att veta exakt hur illa det är, men 15 twh är nog lågt räknat. Min uppskattning är att åtminstonde 30-40 stora kinesiska kolkraftverk nu driver blockkedjan.

1 transaktion på tex 10 kr kostar över 100 kr att genomföra, och värre blir det. Ju mer bubblan växer ju större blir utdelningen för miners och ju mer utrustning och el förbrukar dem.
Citera
2017-07-25, 08:17
Avslutad
Jag har inte handlat btc på ett tag så hänger inte riktigt med, är marknaden ostadig just nu?
Exempelvis skulle ni avråda mig från att köpa btc för någon tusenlapp som jag ska handla för direkt?

Någon gång när det var ostadigt fastnade ju transaktionen och sen var mina btc spårlöst försvunna,
vill slippa den upplevelsen på nytt!!
Citera
2017-07-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jag har inte handlat btc på ett tag så hänger inte riktigt med, är marknaden ostadig just nu?
Exempelvis skulle ni avråda mig från att köpa btc för någon tusenlapp som jag ska handla för direkt?

Någon gång när det var ostadigt fastnade ju transaktionen och sen var mina btc spårlöst försvunna,

Min personliga rekomendation är väl att inte handla runt 31 Juli - 2 Augusti, i värsta fall ytterliggare några dagar. I övrigt borde det vara stabilt.

Sedan börjar folk spekulera i om vi kommer se ytterliggare en mindre krash innan 1 Augusti, så du kanske kan göra dig ett klipp om du handlar innan och bara håller på pengarna lite
Citera
2017-07-25, 20:03
Avslutad
Hur ser prognosen ut efter 1 augusti? Vad kan gå snett?
Citera
2017-07-25, 21:21
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adobereader1337
Bitstamp är ju väldigt förvirrande för en nybörjare som mig själv.
Har satt in via SEPA på mitt bitstampkonto. Men vad är nästa steg efter "waiting for you to send the funds". Det måste väl verifieras på något sätt?

Har verkligen sökt runt. Help the newbie!
Det finns guider på hemsidan, men när du göra SEPA-överföringen ska du skriva in ett nummer som kopplar överföringen till ditt konto. Om du har gjort det så är det bara att vänta 2-3 bankdagar.
Citera
2017-07-25, 21:23
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:

Ostadigt kan vara bra, la 2 buy orders på 1950 och 2050 för ett par veckor sen. Nu har den droppat ner till 2500 i skrivande stund, hoppas den droppar lite till
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Min personliga rekomendation är väl att inte handla runt 31 Juli - 2 Augusti, i värsta fall ytterliggare några dagar. I övrigt borde det vara stabilt.

Sedan börjar folk spekulera i om vi kommer se ytterliggare en mindre krash innan 1 Augusti, så du kanske kan göra dig ett klipp om du handlar innan och bara håller på pengarna lite
Ja den kraschen verkar hända just nu, sen igår har det gått ner $500 dollar. Så nu finns det chansen att tjäna sig en hacka.
Citera
2017-07-26, 15:41
Avslutad
Citat:

Tack för det, kanske testar att göra någon order och hålla i det då, så får man se hur det går
Citera
2017-07-26, 16:08
Medlem
Citat:
Tack för det, kanske testar att göra någon order och hålla i det då, så får man se hur det går

För att vara extra säker, gör ordern till en Wallet som du äger själv (alltså, köp inte BitCoins och ha dom på en sk Exchange, såsom Coinbase eller Bittrex), för om något skulle gå åt h*lvete, och det blir två valutor så kommer du få båda valutorna.

Det är alltså högst risk för detta mellan 31 Juli och 15 Augusti.

Tips är alltså att skapa en sk Paper Wallet, och hålla på pengarna tills stormen lugnat sig
Citera
2017-07-27, 01:58
Avslutad
Citat:
För att vara extra säker, gör ordern till en Wallet som du äger själv (alltså, köp inte BitCoins och ha dom på en sk Exchange, såsom Coinbase eller Bittrex), för om något skulle gå åt h*lvete, och det blir två valutor så kommer du få båda valutorna.

Det är alltså högst risk för detta mellan 31 Juli och 15 Augusti.

Tips är alltså att skapa en sk Paper Wallet, och hålla på pengarna tills stormen lugnat sig

Jag har alltid haft en egen wallet, litar på såna som finns på exchange!
Men paper wallet har jag inte testat, läst om det så jag vet hur det fungerar dock, tack för det!
Citera
2017-07-27, 03:53
Medlem
Yodawgimbads avatar
Om man har bitcoins på localbitcoins är det safe att skicka direkt därifrån till någon på tor (kör VPN med) eller bör man skicka dom vidare till en annan wallet innan? Är rätt ny på detta men hoppas någon fattar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in