Citat:
Kanske därför inte Aki åt upp all maten, den smakadekonstigt.
Han lämnade ju aldrig mat kvar på tallriken, enligt vittnesmål.
Och kanske var det därför som inte fåglarna var där och åt??
Samtidigt är det ändå konstigt att JM vågade ha kvar denna tallrik
med "förgiftad" mat på bordet, tänk om det fattats misstankar från
polis att Akis drunkning inte var en tragisk olycka och analys av matresterna
skulle utföras!
Detta Akidödsfallet har det ju trixats och spekulerats om, både på
längden och tvären, undrar om vi någonsin får svar på gåtan; Hur gick det till..egentligen?
Han lämnade ju aldrig mat kvar på tallriken, enligt vittnesmål.
Och kanske var det därför som inte fåglarna var där och åt??
Samtidigt är det ändå konstigt att JM vågade ha kvar denna tallrik
med "förgiftad" mat på bordet, tänk om det fattats misstankar från
polis att Akis drunkning inte var en tragisk olycka och analys av matresterna
skulle utföras!
Detta Akidödsfallet har det ju trixats och spekulerats om, både på
längden och tvären, undrar om vi någonsin får svar på gåtan; Hur gick det till..egentligen?
Min gissning är att om det fanns något gift så var det ordentligt borttvättat på morgonen.
Det som fanns när räddningpersonalen kom, var troligen ditplacerat av JM på morgonen strax innan hon ringde sos-alarm. JM riggade en "scen" som hon tyckte på ett bra sätt illustrerade den "drunkning" som hon ville att alla skulle tro hade inträffat. Om det inte varit för IF och Akis släktingar hade det kanske fungerat?
Det finns så många lögner i JMs förklaringar så det är svårt att referera till dom.
Om jag ändå gör det, så hävdar hon att hon lämnade Aki på bryggan tidigt på fredagkvällen.
Hon SMSar till Aki sent på fredagen och tidigt på lördagsmorgonen utan att få svar. Det är inte skäl, enligt henne, att gå ner till bryggan för att se vad som hänt Aki. Hon hävdar att hon går ner till bryggan ca 08:50 på lördagmorgonen och ringer sos-alarm därför att hon ser båten, utan Aki. När hon kommer fram till sos-alarm uppger hon att hon ringer för att båten är borta. En bit in i samtalet utbrister hon: "Ja, men nu tror jag att jag ser båten."
Enligt temsning har hon troligen varit nere vid bryggan tidigare på morgonen. Varför slog hon inte larm då?
Hon borde rimligtvis ha gått ner på bryggan redan på kvällen då Aki inte svarade på SMS. Om hennes historia varit sann, men det kan man utesluta.
–