2017-08-05, 13:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Enligt Svenska Kennel klubben så tillhör Dalmatiner gruppen Spår- och sökhundar.
Malle och Schäfer är det som främst används och vore det nån där så vore det väl specialsökhund. Personerna beskrivs fälla upp parasoll och ro båten i myskläder.
Citera
2017-08-05, 13:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja du menar boningshus med eller utan närmaste kringområden eller ngt sånt. Beroende på vad som anses lämpligt.

Tomten ned till sjön är ju dock sannolikt fortfarande AM:s och båten hennes (?). Så antingen har de hennes / polisens / tillsynsmans godkännande eller så inkräktar de.

Kan vara mäklare/spekulant.
Mäklare i myskläder som ror i båten och har dalmatiner med sig? Orka..
Citera
2017-08-05, 13:57
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mäklare i myskläder som ror i båten och har dalmatiner med sig? Orka..

Nej mäklaren var det inte, om det fortfarande är samma som tidigare vill säga. Det kanske helt enkelt var nyfikna eller några som fått i uppdrag att titta till stället.
Citera
2017-08-05, 14:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Självklart kan det vara vem som helst. Det var därför jag undrade om någon i familjen hade hundar.

Vet ej.

Såg dock att det finns en del kriminalsökhundar av typen "hämta skjutna ankan" (sjöfågeljakthund?) som med lite ansträngning skulle kunna liknas vid dalmatiner.

Edit: Spaniel med långa ben? Springer spaniel? Nåt sånt.

De söker på vatten också, alltså från båt efter lik på botten.

Men jag förstod det som att du inte riktigt fick vibbar av "systematiskt" beteende.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-05 kl. 14:11.
Citera
2017-08-05, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej mäklaren var det inte, om det fortfarande är samma som tidigare vill säga. Det kanske helt enkelt var nyfikna eller några som fått i uppdrag att titta till stället.
Tror på sistnämnda, men uppgiften var intressant tycker jag, tack.
Citera
2017-08-05, 14:07
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Om spårhundar uppdragits i ärendet så är det nog inte uniformsfolk. Klart undersökare/tekniker vill ha det lite mysigt om de får möjlighet. Platsen är ju ändå så kontaminerad, så hellre väljs nog privata fritidskläder. Oavsett är det lite spännande att höra om att det rör sig människor på den tidigare oasen och numera mordplatsen Granliden.
Citera
2017-08-05, 14:14
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vet ej.

Såg dock att det finns en del kriminalsökhundar av typen "hämta skjutna ankan" (sjöfågeljakthund?) som med lite ansträngning skulle kunna liknas vid dalmatiner.

De söker på vatten också, alltså från båt efter lik på botten.

Men jag förstod det som att du inte riktigt fick vibbar av "systematiskt" beteende.

Ok, tack. Nej precis, det var mer avslappnat. I regnet och blåsten😊 Apropå tidigare diskussion om transport till och från huset så stod åkgräsklipparen nere vid stranden. Men det är väl redan konstaterat att man kan köra med den ner till sjön.
Citera
2017-08-05, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Citat:
Varför inte, det är ju lite intressantare än det där som fanns i vapenskåpet som det tjatades om
Bögichporr och dildosar? Eller tänker du på nåt annat? En advokat rättar sig efter sin klient.
Omformulerar med sakfakta:
Nu är det redan utrett att VHS-filmerna inte handlar om bögporr eller shemale som det närmare bestämt påstods.
Jag har delgett filmernas titel via FUP.
Citera
2017-08-05, 14:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ok, tack. Nej precis, det var mer avslappnat. I regnet och blåsten😊 Apropå tidigare diskussion om transport till och från huset så stod åkgräsklipparen nere vid stranden. Men det är väl redan konstaterat att man kan köra med den ner till sjön.

Då låter det mer som att det nu är folk där för att underhålla platsen med gräsklippning o s v. Sen en liten paus under parasoll.
En åkgräsklippare är väl lite väl ljudlig för transport av livlös Aki?
Citera
2017-08-05, 14:31
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Svamp?
Jag vet inte hur troligt det är att svampar är inblandade, men som en hypotes kan det väl prövas.
Då finns ju också sådana som missbrukas och som kan beställas på nätet eller av en välsorterad lokal leverantör.
Lite allmänt om "roliga" eller "magiska" svampar:
http://www.drogportalen.se/svampar/

Kanske finns en del av landets exepertis på området samlat på Flashback. Här är en FAQ om svampar, "runt hörnet":
(FB) Svampinfo - FAQ

En annan samlingssida om psykadelisk svamp:
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/index.php

Jag har ingen aning om vad av detta som upptäcks eller inte upptäcks i de analyser som gjorts. Att få svar från RMV är segt. Kanske är det något lättare för åklagare, även om vi läst om åtal som lagts ner efter väntetider på ett år eller mer på svar från RMV.

Smakade maten konstigt?
Vid något tillfälle har JM framfört att Aki uttryckt missnöje med maten på fredagskvällen. Kan det finnas något inslag i sanning i hennes utsaga och vad kan i så fall vara orsaken till Akis missnöje?

Kanske därför inte Aki åt upp all maten, den smakadekonstigt.
Han lämnade ju aldrig mat kvar på tallriken, enligt vittnesmål.
Och kanske var det därför som inte fåglarna var där och åt??

Samtidigt är det ändå konstigt att JM vågade ha kvar denna tallrik
med "förgiftad" mat på bordet, tänk om det fattats misstankar från
polis att Akis drunkning inte var en tragisk olycka och analys av matresterna
skulle utföras!

Detta Akidödsfallet har det ju trixats och spekulerats om, både på
längden och tvären, undrar om vi någonsin får svar på gåtan; Hur gick det till..egentligen?
Citera
2017-08-05, 14:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Omformulerar med sakfakta:
Nu är det redan utrett att VHS-filmerna inte handlar om bögporr eller shemale som det närmare bestämt påstods.
Jag har delgett filmernas titel via FUP.

I vapenskåpet förvarades vapen. Endast Göran hade nyckel till vapenskåpet.

Om jag ska hänföra det övriga innehållet till en person så tänker jag så här:
– Filmen "Constance" var den första p-rulle som spelats in av en traditionell filmproducent.
– Filmen riktades mot en kvinnlig publik.
– "Leksakerna" som påträffades var i första hand avsedda att ge lust till kvinna eller kvinnor.

Utgående från vad vi vet om inblandade personer så är min gissning att JM glömt eller gömt sina leksaker på Granliden för länge sedan och att Göran, för att slippa konfrontera Anki, JM eller någon annan med detta, låste in allt i vapenskåpet när han råkade hitta detta.

Citera
2017-08-05, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I vapenskåpet förvarades vapen. Endast Göran hade nyckel till vapenskåpet.

Om jag ska hänföra det övriga innehållet till en person så tänker jag så här:
– Filmen "Constance" var den första p-rulle som spelats in av en traditionell filmproducent.
– Filmen riktades mot en kvinnlig publik.
– "Leksakerna" som påträffades var i första hand avsedda att ge lust till kvinna eller kvinnor.

Utgående från vad vi vet om inblandade personer så är min gissning att JM glömt eller gömt sina leksaker på Granliden för länge sedan och att Göran, för att slippa konfrontera Anki, JM eller någon annan med detta, låste in allt i vapenskåpet när han råkade hitta detta.
Precis, tack för detta gällande filminfo.
Det var inte alls märkvärdiga titlar på VHS-filmerna vilket jag sakfaktamässigt skrev in då det begav sig - men fick det raderat tyvärr.
Däremot tror jag inte att det har ett dugg med JM att göra.
Att för övrigt göra affär, förutom rena lögner om filmtitlar, om vad som är inlåst finner jag märkligt.
Aktivt sexliv lär inte vara udda, snarare vitalt och trevligt och det är snarare relevant att låsa in i vapenskåp med tanke på fri access av barn och barnbarn gällande sommarstugan.
Senast redigerad av develi 2017-08-05 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in