2017-08-05, 14:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Kanske därför inte Aki åt upp all maten, den smakadekonstigt.
Han lämnade ju aldrig mat kvar på tallriken, enligt vittnesmål.
Och kanske var det därför som inte fåglarna var där och åt??

Samtidigt är det ändå konstigt att JM vågade ha kvar denna tallrik
med "förgiftad" mat på bordet, tänk om det fattats misstankar från
polis att Akis drunkning inte var en tragisk olycka och analys av matresterna
skulle utföras!

Detta Akidödsfallet har det ju trixats och spekulerats om, både på
längden och tvären, undrar om vi någonsin får svar på gåtan; Hur gick det till..egentligen?

Min gissning är att om det fanns något gift så var det ordentligt borttvättat på morgonen.
Det som fanns när räddningpersonalen kom, var troligen ditplacerat av JM på morgonen strax innan hon ringde sos-alarm. JM riggade en "scen" som hon tyckte på ett bra sätt illustrerade den "drunkning" som hon ville att alla skulle tro hade inträffat. Om det inte varit för IF och Akis släktingar hade det kanske fungerat?

Det finns så många lögner i JMs förklaringar så det är svårt att referera till dom.
Om jag ändå gör det, så hävdar hon att hon lämnade Aki på bryggan tidigt på fredagkvällen.
Hon SMSar till Aki sent på fredagen och tidigt på lördagsmorgonen utan att få svar. Det är inte skäl, enligt henne, att gå ner till bryggan för att se vad som hänt Aki. Hon hävdar att hon går ner till bryggan ca 08:50 på lördagmorgonen och ringer sos-alarm därför att hon ser båten, utan Aki. När hon kommer fram till sos-alarm uppger hon att hon ringer för att båten är borta. En bit in i samtalet utbrister hon: "Ja, men nu tror jag att jag ser båten."

Enligt temsning har hon troligen varit nere vid bryggan tidigare på morgonen. Varför slog hon inte larm då?

Hon borde rimligtvis ha gått ner på bryggan redan på kvällen då Aki inte svarade på SMS. Om hennes historia varit sann, men det kan man utesluta.

Citera
2017-08-05, 15:01
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Då låter det mer som att det nu är folk där för att underhålla platsen med gräsklippning o s v. Sen en liten paus under parasoll.
En åkgräsklippare är väl lite väl ljudlig för transport av livlös Aki?

Säkert är det så, vet inte vad status är på transport-av-Aki-fronten är just nu i tråden😊
Senast redigerad av samotsamot 2017-08-05 kl. 15:04.
Citera
2017-08-05, 15:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Precis, tack för detta gällande filminfo.
Det var inte alls märkvärdiga titlar på VHS-filmerna vilket jag sakfaktamässigt skrev in då det begav sig - men fick det raderat tyvärr.
Däremot tror jag inte att det har ett dugg med JM att göra.
Att för övrigt göra affär, förutom rena lögner om filmtitlar, om vad som är inlåst finner jag märkligt.
Aktivt sexliv lär inte vara udda, snarare vitalt och trevligt och det är snarare relevant att låsa in i vapenskåp med tanke på fri access av barn och barnbarn gällande sommarstugan.

Du har helt rätt i att, oberoende av vem som roade sig med filmerna och leksakerna så har dessa knappast på något sätt med brotten som begåtts, att göra. Dom kan möjligen användas av någon som vill lägga ut dimridåer. Det har vi ju också sett flera exempel på.
På den tiden då det fanns VHS var kanske vapenskåpet en bra förvaringsplats. I dag är kanske en lösenordskyddad eller krypterad hårddisk eller USB-sticka ett bättre alternativ.

Citera
2017-08-05, 15:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hon SMSar till Aki sent på fredagen och tidigt på lördagsmorgonen utan att få svar. Det är inte skäl, enligt henne, att gå ner till bryggan för att se vad som hänt Aki. Hon hävdar att hon går ner till bryggan ca 08:50 på lördagmorgonen och ringer sos-alarm därför att hon ser båten, utan Aki. När hon kommer fram till sos-alarm uppger hon att hon ringer för att båten är borta. En bit in i samtalet utbrister hon: "Ja, men nu tror jag att jag ser båten."

Enligt temsning har hon troligen varit nere vid bryggan tidigare på morgonen. Varför slog hon inte larm då?
De där partierna ligger henne till last.

# I polisrapport smsar hon vid 23-tiden, ringer inte. Det är väldigt sent. Hennes man, intagit alkohol, påstår hon ska lägga ut nät med båten.
Han uppges ha intagit en halv champagne, en starköl och lite Bailey's. Han har druckit starköl på vägen dit. Men han är med betoning (upprepas) inte berusad.
Samtidigt säger hon att han annars dricker mycket alkohol och är knarkare.

Fullständigt onormalt att inte fundera på om nåt hänt och bara somna om som hon själv uppger. Fortsättningsvis påstår hon att det inte alls fanns ovänskap - för att framöver uppge att han var förbannad på henne.

# Helt olika uppgifter om när hon ser båten relaterat till larmsamtal.

# Temsning och bryggmast kl 07:05 - men ringer inte larmsamtal förrän drygt 1.5 timmar senare.
Citera
2017-08-05, 15:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Du har helt rätt i att, oberoende av vem som roade sig med filmerna och leksakerna så har dessa knappast på något sätt med brotten som begåtts, att göra. Dom kan möjligen användas av någon som vill lägga ut dimridåer. Det har vi ju också sett flera exempel på.
På den tiden då det fanns VHS var kanske vapenskåpet en bra förvaringsplats. I dag är kanske en lösenordskyddad eller krypterad hårddisk eller USB-sticka ett bättre alternativ.

Egentligen en kommentar till 6nysningar:

Varför smutskasta offren med att lyfta fram filmer/titlar och sexleksaker i tråden?
Det låter som riktig Möller-taktik att avleda från spåren med lögner och idiotiska hypoteser blandat lite halv-sanning.

Får mig osökt att tänka på Möllerskans stackars barn. Hur ska de någonsin kunna bli sanningssägare när de är fostrade av "modern som uppfattas som ambivalent i vad hon tänker och visar genom sitt beteende" som det stod i socialens utredning om JB för 5 år sen då hon dömdes till vård för narkotikabrott.
Senast redigerad av Honan6 2017-08-05 kl. 15:27. Anledning: Tillägg
Citera
2017-08-05, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om du inte säger bil så får du påhälsning av develi.

Och eftersom alla vill ha påhälsning av develi så försöker vi förtvivlat framkasta andra förslag. 😄

Det är väl statusen på ett ungefär.
Det går jättebra för min del att spåna i vartenda hörn. Varenda hopmonterat transportmedel kan utredas. Även tjocklek och märke på bäddmadrasser om så vore.
Däremot hör jag av mig när jag finner det långsökt alternativt märkliga svängar in i bortåt 70 återvändsgränder utifrån den sakfakta som finns.
... alternativt relaterat till förväntade avvärjningsskador eller hur besvärligt det är med tanke på tränad Aki med tung kroppsvikt.
Skittråkig, jag vet, och fjärran från bff etablering.
Senast redigerad av develi 2017-08-05 kl. 15:26.
Citera
2017-08-05, 15:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Egentligen en kommentar till 6nysningar:

Varför smutskasta offren med att lyfta fram filmer/titlar och sexleksaker i tråden?
Det låter som riktig Möller-taktik att avleda från spåren med lögner och idiotiska hypoteser blandat lite halv-sanning.

Får mig osökt att tänka på Möllerskans stackars barn. Hur ska de någonsin kunna bli sanningssägare när de är fostrade av "modern som uppfattas som ambivalent i vad hon tänker och visar genom sitt beteende" som det stod i socialens utredning om JB för 5 år sen då hon dömdes till vård för narkotikabrott.

Ännu mer skrämmande blir det när man tänker på den gamla tesen:
– Barn gör inte som föräldrarna säger, dom gör som föräldrarna gör.

En sanning som kan slå tillbaka mot JM själv, i det här fallet. På ett dråp-likt sätt (pun intended).

Citera
2017-08-05, 15:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ännu mer skrämmande blir det när man tänker på den gamla tesen:
– Barn gör inte som föräldrarna säger, dom gör som föräldrarna gör.

En sanning som kan slå tillbaka mot JM själv, i det här fallet. På ett dråp-likt sätt (pun intended).

Nu blev jag nästan mörkrädd, men där slog du nog an på något som åtminstone kan finnas i tanken på de av modern utpekade misstänkta barnen.
Citera
2017-08-05, 16:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Inga kommentarer" är en klassiker gällande fullfjädrade kriminella som kan komma att härmas av patetiska wannabes. Men gällande JM vore det väl nästintill en dröm.

Eller hur?

Kan du ens tänka dig Johanna Möller sitta och säga "inga kommentarer" på en direkt fråga från vem det nu månde vara?

Det är ju lika troligt som att jorden trots allt skulle vara platt som vissa fanatiker fortfarande hävdar.
Citera
2017-08-05, 16:24
Medlem
Lova33s avatar
Vilka teorier ni kommer med, den ena mer avancerad än den andra!

Jag tror såhär: Aki är alkoholpåverkad, JM säger att det är dags att lägga i kräftburarna, när Aki är i vattnet trycker 2-3 personer ner honom under vattnet. Han dör gissningsvis ganska omgående då han inhalerar vatten i ren panik/chock. Han hinner riva någon av manligt kön (DNA under naglarna).
Citera
2017-08-05, 16:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vilka teorier ni kommer med, den ena mer avancerad än den andra!

Jag tror såhär: Aki är alkoholpåverkad, JM säger att det är dags att lägga i kräftburarna, när Aki är i vattnet trycker 2-3 personer ner honom under vattnet. Han dör gissningsvis ganska omgående då han inhalerar vatten i ren panik/chock. Han hinner riva någon av manligt kön (DNA under naglarna).

Hade varit det bästa om det inte hade varit för att kroppen inte visar spår av att ha dränkts i sjön. Det är kiselalgerna som fattas i kroppen.
Citera
2017-08-05, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
OffT; Gillade vingarna men schysst hatt ändå Develi
Kommissarie Clouseau i feminin tappning.
"Do you know what kind of a bomb it was? Clouseau: The exploding kind."

Passar väl när JM sägs ha haft 3.5 kg sprängladdning i garaget eller drömmar om en handgranat hon bad sonen fixa. Minns inte vem som skulle få den i huvudet.

Hon har potential den damen och ur ett barnperspektiv känns det rätt farligt om det så är att ta tvillingarna i handen och betala knarksskulder eller annat som står i FUP.
Huja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in