2017-08-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Polisen borde låta en psykologisk utredning göras av pilot såvida det är möjligt!
Det finns en stor risk att pilot är "fullsketen" av diagnoser av svårare art.
Ja, vad det verkar av flera skribenter så har han ju två olika personligheter ( om han nu är skyldig) det verkar som vissa beskriver honom som en älskvärd sambo, en underbar pappa och så vidare. Är han skyldig till detta är han kall, hänsynslös, empatilös och våldsam...
Citera
2017-08-05, 10:08
Medlem
Någon (Fighter83 tror jag) skrev att KM jobbar på som vanligt. Någon mer som kan bekräfta det?
Citera
2017-08-05, 10:19
Medlem
Frågor som PW kanske kan svara på. Vilka var med och vem körde H,A till festen i Töreboda? Vilka var med och åkte till Statt tillsammans med H.A?Har hon intervjuat någon av dessa personer? Och nån av dom som kände H.A och var på Statt måste ju ha sett vem som hängde efter H.A därinne och hjälpte henne ringa. Kan det även varit så att han sa till H.A att han skulle bli hämtat av sin flickvän och att H.A kunde åka med dom hem? Iom att H.A kände flickvännen så följde hon med pilotglasögon mannen.
Citera
2017-08-05, 10:36
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag har haft mailkontakt med PW igen. Fick inte så mycket svar men ändå. Hon skriver att det är sant att hon svarat på många mail och uttryckt att pilot inte varit nämnd i tråden. Hon skriver att efter ett tag så fick hon så många mail om han fortfarande inte var nämnd så då tog dom ett beslut om att vare sig bekräfta eller dementera längre. 21/7 fick jag ett mail där hon skriver att hon inte tänker svara på om pilot fortfarande är nämnd i tråden. PW skriver också att polisutredningen fortgår och att pilot är på sannolika skäl misstänkt för mord.
Klokt beslut! PW är fortfarande journalist och har regler att följa. Dessutom en tystnadsplikt mot dom hon intervjuar.
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-05 kl. 10:39.
Citera
2017-08-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Frågor som PW kanske kan svara på. Vilka var med och vem körde H,A till festen i Töreboda? Vilka var med och åkte till Statt tillsammans med H.A?Har hon intervjuat någon av dessa personer? Och nån av dom som kände H.A och var på Statt måste ju ha sett vem som hängde efter H.A därinne och hjälpte henne ringa. Kan det även varit så att han sa till H.A att han skulle bli hämtat av sin flickvän och att H.A kunde åka med dom hem? Iom att H.A kände flickvännen så följde hon med pilotglasögon mannen.

Javisst, han kan ju ha dragit en lögn genom att säga att KB hämtar och börjar tillsammans gå.

KB och PW är ju vänner på facebook och har säkert pratat med varandra om denna kväll. Vore därför väldigt intressant att veta vad KB har att säga om kvällen HA försvann. Hon måste sitta inne på intressanta uppgifter.
Citera
2017-08-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans

Ingen idé att fråga här. Mejla henne som vi andra gjort. Vi får dock inte så mycket mer konkret info tror jag. Mer intressant nu med KB och relationer mellan KM och andra vänner.
Citera
2017-08-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag vet inte men om du går tillbaka på tråden för ca tre veckor sedan kan vara mer eller mindre då var det I alla fall för några av oss tre fyra dagar som var väldigt intensiva med mycket arbete.
Jag och ugglan arbetade parallellt under en dag med att jämföra i från olika källor information utan att avslöja mina källor och detsamma gällde för ugglan.
Jag vet att lubbe och pudel frillan också jobbade hårt med att få fram information.

Under dessa timmar och dagar var det mycket telefonsamtal till vänner och bekanta !! Genom att jag kände Helena mycket väl så har jag också givetvis vänner som kände Helena väl och folk som var utanför den närmsta vänkretsen.

Så får jag mycket PM här ifrån Helenas vänner! Och hur jag vet det kanske du tänker? För de berättar saker som bara vi vet.

Efter många timmar över tre dagar så hade jag också fått bekräftat ifrån " en för mig och några av våra vänner en hundraprocentigt säker källa att Klas M var pilot

Men som diskuterats förut detta är ju en anonym sida och jag kan inte röja mina källor!

Med anledning av dina anknytningar och att du är öppen, blir du en viktig länk i tråden.
Givetvis ska du inte röja någon källa. Däremot kan du kanske delge uppgifter som lämnats som ex:

Någon som bevittnade att KM hängde på H kan kanske tala om hans klädsel för kvällen?
Även om han ansågs mkt berusad?
Vilken var Helenas uppfattning om KM, kom hon bra överens med väninnans pojkvän?

Hur resonerade ni när det uppdagades att narkotika hittades och det blev fokus på att försvinnandet var drogrelaterat?
Hur gick resonemanget samt dina tankar i tidigt skede?
Har du/ni tänkt tanken om KMs inblandning tidigare?
Citera
2017-08-05, 11:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
K.G.M har inga "kopplingar" till några av dem som nämns i tråden. Precis som Lubbe säger så är han ingen gängmänniska. En ensamvarg. Tror inte på att han var på stadt ens. Oviktigt var han befann sej. Inte den typen alls. Tror inte han finns med i utredningsmaterialet.

Mycket märkliga uttalanden...
Citera
2017-08-05, 12:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Ja, det är väldigt mkt gnäll och onödigt tjafs i tråden.
Snälla, ta det via PM så man slipper sitta och läsa det!!

Tränade KM på gym??

Vad fiskar du efter, en koppling till PU?
Citera
2017-08-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Klokt beslut! PW är fortfarande journalist och har regler att följa. Dessutom en tystnadsplikt mot dom hon intervjuar.

Men att bevisa mord går inte i dagens läge och det är mycket osannolikt att det kommer att gå !
Jag tror Helenas öde aldrig klaras upp.
Citera
2017-08-05, 14:24
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja jag vet att det påstås att personer som nämnts i tråden har farit illa och att vissa av dom även ska ha tvingats lämna stan. Fast å andra sidan kan det säkert ha funnits helt naturliga orsaker till att vissa av dom har flyttat från Mariestad eller?
Hur som helst, ALLA problem som du tar upp här har 'Fighter83' redan dryftat i sina PM så jag är redan underrättad och medveten om detta, dvs. att det är synd om KM och hans familj om det nu skulle visa sig att han inte är "pilot", det har ni ju båda lyft fram på ett diskret men ändå fullkomligt uppenbart sätt.
Att fighter83, skulle det på något vis göra att den saken då är klar på något vis? Ska JAG lämna det osagt för egen del för det? Glad att fler uppmärksammar detta och inte bara tutar på, önskar fler gjorde det.
Det handlar inte om det du får det till, någon form av skydd för specifik skyldig.

Ja, folk har fått flytta, en del bor kvar, inget av det indikerar skuld. Det fula är inte att bli oskyldigt utpekad utan att helt tanklöst och ogrundat peka ut oskyldiga och dra det ut på din spets, för att sedan rycka på axlarna åt det och fortfarande anse att det är de som borde förklara sig.... Vet du Pudelfrillan, DE hamnar under kategorin utsatta, svaga människor i samhället som du skrev om tidigare. Svaga för att de har inget att sätta emot, de har ju inte gjort någonting fel.
Men jag ska sluta älta detta och låta dig slippa mina dumheter som ej är värda att ens ta till sig. Låta dig spekulera vidare med mer substans och mer givande till att komma närmare sanningen med tråden. Jag läste dina spekulationer inatt och jag måste säga att du verkligen har tagit till vara på upplagda fakta i tråden. Du är fantastisk! Vi förstår oss verkligen inte på varandra och behöver inte jobba på det. 😁 Det är sant att du tillför tråden mer och skulle vinna den grenen om det var en tävling! Vad du tillför är ju upp till var och en att tolka och det gäller givetvis alla, inklusive vad jag tillför. Tycker vi lämnar ditt och mitt och återgår till topic.
Citera
2017-08-05, 14:35
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Men att bevisa mord går inte i dagens läge och det är mycket osannolikt att det kommer att gå !
Jag tror Helenas öde aldrig klaras upp.
Att pressa PW på info hon kan sitta inne med som kompis till Helena kan väl inte vara fel jämfört med info hon har som journalist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in