2017-08-05, 03:02
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag med, då har vi i alla fall en sak gemensamt.
Ingen fara, jag har inte sett någon fråga för du ställde ingen.

Men du, vad har rättvisa att göra med att du "vill be andra tänka en extra gång på vad de vet och vad de tror sig veta"?

Varför är det så angeläget för dig att vi alla ska tänka en extra gång på vad vi tror oss veta?
Om man har en bekant,.vän, etc , som råkar illa ut, så är det väl inte rättvist att döma.denne enbart på de grunderna, än mindre att göra det offentligt och dra med ännu fler i fallet för att senare inse att det var jävligt tok och då ska denna person/er ta konsekvenserna för andras handlande. Det är väl knappast en rättvis behandling.... Det är allt jag säger.
Flera har mig veterligen farit illa just så i denna tråd och betalar sedan fler år tillbaka priset för något de inte gjort. De har bevisat sin oskuld för polisen men ej rått på ryktesspridning. Det är tragiskt!
Tänk om det varit lika lätt för dem att bara vända blad som för oss här att börja på ny kula. Det talas ej till dem utan om dem, bakom deras rygg. De har inget skydd trots att de ej kan ha varit inblandade, ställt utom allt tvivel.
De kallar nog inte mitt påpekande gnäll eller skyddande av vissa.
Det har varit väldigt svårt att få en sammanställning av fakta, men det spekuleras vilt så tid och energi finns om man kan och vill men ingen har gjort detta. Det ger varningsflagg för mig. Jag hänger inte med på detta.
Min mening är ej att vara besvärlig även om jag är frågvis, jag vill ju bara ha svar på sånt flera av er förstår er på men istället är jag både det ena och det andra och jag tillför inget... Är det inte meningsskiljaktigheter och andra vinklar som vidgar vyerna, det får man inte om alla som är frågvisa (gnälliga) ska motas bort! Att upprepa sig är älta? eller hopp om att någon ska förklara?
God natt!
Senast redigerad av Rudge 2017-08-05 kl. 03:07.
Citera
2017-08-05, 03:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Om man har en bekant,.vän, etc , som råkar illa ut, så är det väl inte rättvist att döma.denne enbart på de grunderna, än mindre att göra det offentligt och dra med ännu fler i fallet för att senare inse att det var jävligt tok och då ska denna person/er ta konsekvenserna för andras handlande. Det är väl knappast en rättvis behandling.... Det är allt jag säger.
Flera har mig veterligen farit illa just så i denna tråd och betalar sedan fler år tillbaka priset för något de inte gjort. De har bevisat sin oskuld för polisen men ej rått på ryktesspridning. Det är tragiskt!
Tänk om det varit lika lätt för dem att bara vända blad som för oss här att börja på ny kula. Det talas ej till dem utan om dem, bakom deras rygg. De har inget skydd trots att de ej kan ha varit inblandade, ställt utom allt tvivel.
De kallar nog inte mitt påpekande gnäll eller skyddande av vissa.
Det har varit väldigt svårt att få en sammanställning av fakta, men det spekuleras vilt så tid och energi finns om man kan och vill men ingen har gjort detta. Det ger varningsflagg för mig. Jag hänger inte med på detta.
Min mening är ej att vara besvärlig även om jag är frågvis, jag vill ju bara ha svar på sånt flera av er förstår er på men istället är jag både det ena och det andra och jag tillför inget... Är det inte meningsskiljaktigheter och andra vinklar som vidgar vyerna, det får man inte om alla som är frågvisa (gnälliga) ska motas bort! Att upprepa sig är älta? eller hopp om att någon ska förklara?
God natt!

Ja jag vet att det påstås att personer som nämnts i tråden har farit illa och att vissa av dom även ska ha tvingats lämna stan. Fast å andra sidan kan det säkert ha funnits helt naturliga orsaker till att vissa av dom har flyttat från Mariestad eller?
Hur som helst, ALLA problem som du tar upp här har 'Fighter83' redan dryftat i sina PM så jag är redan underrättad och medveten om detta, dvs. att det är synd om KM och hans familj om det nu skulle visa sig att han inte är "pilot", det har ni ju båda lyft fram på ett diskret men ändå fullkomligt uppenbart sätt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 03:57.
Citera
2017-08-05, 08:08
Medlem
Om nu Freija skulle ha rätt i det faktum att systrarna ej brukade narkotiska preparat-vilket hon antagligen har-så betyder det att någon måste ha "planterat" drogerna i Helenas rum. Då kan man fråga sig varför? Om det nu är sant och inte ytterligare ett av alla dessa rykten som florerat genom åren. Ja då är vi åter tillbaka i slumpens förhatliga värld. Eftersom man får förmoda (om än tveksamt med tanke på den bristfälliga initiala utredningen) att polisens genomsökning av rummet skedde ganska så snart efter försvinnandet. Vilket skulle kunna tyda på att någon, i Helenas omedelbara närhet, varit så pass förslagen att denne, helt kallt, gömt preparatet någon gång under de efterföljande dagarna. Gjort så för att skifta fokus från den verkliga orsaken till hennes försvinnande. Vilket också, med facit(?) i hand var exakt vad som skedde. Åtminstone om man ska tro på vad som har framkommit. Utan att känna PR, eller ha den minsta aning om hans person eller levnadsmönster, kan detta ha varit upprinnelsen till att han så småningom hamnade under luppen? Kan denne någon ha varit så förutseende att han (eller hon för all del) förstått att PR skulle granskas? Vet att det kan verka långsökt men i just det här fallet är det inget som förvånar mig längre.

Sen så undrar jag lite försynt (suck multiplicerad med valfri siffra) om inte de som ständigt ska munhuggas kan ta sina personliga vendettor i PM. Skulle underlätta väldeliga om man slapp detta evinnerliga skrollande förbi dessa inlägg. Som någon så klokt lär ha sagt...

"Vi lever i de lättkränktas tidsepok."
Citera
2017-08-05, 08:35
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.
Märkligt, är övertygad att jag sett/läst detta att pilot hävdat ett nekande av advokat samt han var "känd".
//lugnås

http://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt

Citat:
Mannen vägrade att bli tilldelad en advokat. Det hade nämligen gjort att hans namn skulle bli offentligt i tingsrätten. Då blev det ingenting.
Detta säger inget om att han skulle varit en stor "kändis".
Citera
2017-08-05, 08:46
Medlem
BlurryFace69s avatar
Ja, det är väldigt mkt gnäll och onödigt tjafs i tråden.
Snälla, ta det via PM så man slipper sitta och läsa det!!

Tränade KM på gym??
Citera
2017-08-05, 08:58
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Om nu Freija skulle ha rätt i det faktum att systrarna ej brukade narkotiska preparat-vilket hon antagligen har-så betyder det att någon måste ha "planterat" drogerna i Helenas rum. Då kan man fråga sig varför? Om det nu är sant och inte ytterligare ett av alla dessa rykten som florerat genom åren. Ja då är vi åter tillbaka i slumpens förhatliga värld. Eftersom man får förmoda (om än tveksamt med tanke på den bristfälliga initiala utredningen) att polisens genomsökning av rummet skedde ganska så snart efter försvinnandet. Vilket skulle kunna tyda på att någon, i Helenas omedelbara närhet, varit så pass förslagen att denne, helt kallt, gömt preparatet någon gång under de efterföljande dagarna. Gjort så för att skifta fokus från den verkliga orsaken till hennes försvinnande. Vilket också, med facit(?) i hand var exakt vad som skedde. Åtminstone om man ska tro på vad som har framkommit. Utan att känna PR, eller ha den minsta aning om hans person eller levnadsmönster, kan detta ha varit upprinnelsen till att han så småningom hamnade under luppen? Kan denne någon ha varit så förutseende att han (eller hon för all del) förstått att PR skulle granskas? Vet att det kan verka långsökt men i just det här fallet är det inget som förvånar mig längre.

Sen så undrar jag lite försynt (suck multiplicerad med valfri siffra) om inte de som ständigt ska munhuggas kan ta sina personliga vendettor i PM. Skulle underlätta väldeliga om man slapp detta evinnerliga skrollande förbi dessa inlägg. Som någon så klokt lär ha sagt...

"Vi lever i de lättkränktas tidsepok."

Ja. Vi lever i de lättkränktas tidsepok.

Ingen förutom individen/brukaren själv och eventuell införskaffare behöver känna till att någon använder narkotika.

Att hitta narkotiska preparat i anslutning till Helenas rum behöver inte betyda att någon planterat droger. Det kan vara Helenas, Ulrikas, en väns eller pojkväns narkotika och kan accepteras att lämnas där kanske än lättare när föräldrar inte är hemma.

Att någon skulle gjort så för att skifta fokus, och mot PR tror jag inte, då denne som skulle gjort så hade varit förtrogen med drogerna och därmed också kanske kopplad till dem.

Skulle Helenas öde ha med narkotika att göra är det den effekt narkotikan har på användaren och en gm, inte ekonomiska motiv och skulder. Men vi vet inte vilken sort eller hur mycket, vilket har betydelse oavsett vem som är införskaffare, brukare, lämnare eller ev planterare.
Citera
2017-08-05, 08:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Tränade KM på gym??

Exakt! Det har gått många dagar nu sedan KM blev misstänkt att vara pilot och fortfarande har inga dementier på det kommit in så spekulationerna att han är pilot lär fortsätta.

Mycket intressant fråga om han tränade på gym, samt vilka kopplingar kan finnas till andra tidigare nämnda misstänkta i tråden. Kort sagt: Vilka kände han? Vilka kände han väl?
Citera
2017-08-05, 09:02
Medlem
Det känns inte alls rätt att pilot skulle haft en medhjälpare.. jag har svårt att se att denne skulle kunnat vara tyst i alla dessa år, särskilt om de inte var mycket "nära" det kan hända att någon vetat om eller anat att pilot skulle gjort Helena något den natten ( exempelvis att man vetat att han lånat bilen eller att han kommit väldigt sent hem) OM någon skulle hjälpt honom med bil eller alibi så borde det vara någon familjemedlem eller möjligtvis sambo.. ( enligt mig i så fall någon av systrarna eller KB)
Citera
2017-08-05, 09:07
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Det känns inte alls rätt att pilot skulle haft en medhjälpare.. jag har svårt att se att denne skulle kunnat vara tyst i alla dessa år, särskilt om de inte var mycket "nära" det kan hända att någon vetat om eller anat att pilot skulle gjort Helena något den natten ( exempelvis att man vetat att han lånat bilen eller att han kommit väldigt sent hem) OM någon skulle hjälpt honom med bil eller alibi så borde det vara någon familjemedlem eller möjligtvis sambo.. ( enligt mig i så fall någon av systrarna eller KB)

Jag tror att pilot enbart kan ha haft medhjälpare i den mån han kände dessa mycket väl, var han däremot en ensamvarg så är han ensamt skyldig. Därav en viktig fråga för mig huruvida hans vänkrets såg ut -92.
Citera
2017-08-05, 09:11
Medlem
Jag har haft mailkontakt med PW igen. Fick inte så mycket svar men ändå. Hon skriver att det är sant att hon svarat på många mail och uttryckt att pilot inte varit nämnd i tråden. Hon skriver att efter ett tag så fick hon så många mail om han fortfarande inte var nämnd så då tog dom ett beslut om att vare sig bekräfta eller dementera längre. 21/7 fick jag ett mail där hon skriver att hon inte tänker svara på om pilot fortfarande är nämnd i tråden. PW skriver också att polisutredningen fortgår och att pilot är på sannolika skäl misstänkt för mord.
Citera
2017-08-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag tror att pilot enbart kan ha haft medhjälpare i den mån han kände dessa mycket väl, var han däremot en ensamvarg så är han ensamt skyldig. Därav en viktig fråga för mig huruvida hans vänkrets såg ut -92.
Jag håller helt med dig! Han kan givetvis ha haft en medhjälpare som hjälpt honom när katastrofen redan var ett faktum! Tror dock att detta inte är en vän utan i så fall en familjemedlem eller sambo. Jag skulle aldrig litat på en vän i det skedet. Jag skulle nog i så fall lita mest på min bror eller syster.
Citera
2017-08-05, 09:18
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
PW skriver också att polisutredningen fortgår och att pilot är på sannolika skäl misstänkt för mord.

Polisen borde låta en psykologisk utredning göras av pilot såvida det är möjligt!
Det finns en stor risk att pilot är "fullsketen" av diagnoser av svårare art.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in