Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Jag med, då har vi i alla fall en sak gemensamt.
Ingen fara, jag har inte sett någon fråga för du ställde ingen.
Men du, vad har rättvisa att göra med att du "vill be andra tänka en extra gång på vad de vet och vad de tror sig veta"?
Varför är det så angeläget för dig att vi alla ska tänka en extra gång på vad vi tror oss veta?
Om man har en bekant,.vän, etc , som råkar illa ut, så är det väl inte rättvist att döma.denne enbart på de grunderna, än mindre att göra det offentligt och dra med ännu fler i fallet för att senare inse att det var jävligt tok och då ska denna person/er ta konsekvenserna för andras handlande. Det är väl knappast en rättvis behandling.... Det är allt jag säger.
Flera har mig veterligen farit illa just så i denna tråd och betalar sedan fler år tillbaka priset för något de inte gjort. De har bevisat sin oskuld för polisen men ej rått på ryktesspridning. Det är tragiskt!
Tänk om det varit lika lätt för dem att bara vända blad som för oss här att börja på ny kula. Det talas ej till dem utan om dem, bakom deras rygg. De har inget skydd trots att de ej kan ha varit inblandade, ställt utom allt tvivel.
De kallar nog inte mitt påpekande gnäll eller skyddande av vissa.
Det har varit väldigt svårt att få en sammanställning av fakta, men det spekuleras vilt så tid och energi finns om man kan och vill men ingen har gjort detta. Det ger varningsflagg för mig. Jag hänger inte med på detta.
Min mening är ej att vara besvärlig även om jag är frågvis, jag vill ju bara ha svar på sånt flera av er förstår er på men istället är jag både det ena och det andra och jag tillför inget... Är det inte meningsskiljaktigheter och andra vinklar som vidgar vyerna, det får man inte om alla som är frågvisa (gnälliga) ska motas bort! Att upprepa sig är älta? eller hopp om att någon ska förklara?
God natt!