2017-08-05, 14:39
Medlem
BlurryFace69s avatar
Finns det inte en enda person som sett
KM klänga på Helena på stadt den kvällen eller har jag missat att det är bekräftat??

De personer jag känner som var ute på stan den kvällen var inte inne på
Stadt tyvärr...

De snurrade runt i bilar, och de har även de varit inne på förhör..
Citera
2017-08-05, 14:49
Medlem
Rudges avatar
När dansken satt häktad så slutade det ju med att en oväntad sanning dök upp om förtal MEN de förhör som hölls med honom, finns de som offentlig handling? Han kom väl så långt som till tinget?
Tänker att förhörsledaren ställt frågor till honom som indirekt kanske kan ge svar eller vägledning för oss?
Citera
2017-08-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
När dansken satt häktad så slutade det ju med att en oväntad sanning dök upp om förtal MEN de förhör som hölls med honom, finns de som offentlig handling? Han kom väl så långt som till tinget?
Tänker att förhörsledaren ställt frågor till honom som indirekt kanske kan ge svar eller vägledning för oss?
Gör en förfrågan i tråden om fupar. Ligger högst upp under Abok. Bra Rudge. Låt ingen tysta dig.
Citera
2017-08-05, 15:09
Medlem
Till Rudge. Länk till Domar och förundersökningsprotokoll (FUP). Hoppas det kan ge något lite om du har tur och får svar.
https://www.flashback.org/t1420554
Citera
2017-08-05, 15:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Att fighter83, skulle det på något vis göra att den saken då är klar på något vis? Ska JAG lämna det osagt för egen del för det? Glad att fler uppmärksammar detta och inte bara tutar på, önskar fler gjorde det.
Det handlar inte om det du får det till, någon form av skydd för specifik skyldig.

Ja, folk har fått flytta, en del bor kvar, inget av det indikerar skuld. Det fula är inte att bli oskyldigt utpekad utan att helt tanklöst och ogrundat peka ut oskyldiga och dra det ut på din spets, för att sedan rycka på axlarna åt det och fortfarande anse att det är de som borde förklara sig.... Vet du Pudelfrillan, DE hamnar under kategorin utsatta, svaga människor i samhället som du skrev om tidigare. Svaga för att de har inget att sätta emot, de har ju inte gjort någonting fel.
Men jag ska sluta älta detta och låta dig slippa mina dumheter som ej är värda att ens ta till sig. Låta dig spekulera vidare med mer substans och mer givande till att komma närmare sanningen med tråden. Jag läste dina spekulationer inatt och jag måste säga att du verkligen har tagit till vara på upplagda fakta i tråden. Du är fantastisk! Vi förstår oss verkligen inte på varandra och behöver inte jobba på det. 😁 Det är sant att du tillför tråden mer och skulle vinna den grenen om det var en tävling! Vad du tillför är ju upp till var och en att tolka och det gäller givetvis alla, inklusive vad jag tillför. Tycker vi lämnar ditt och mitt och återgår till topic.

Jag har endast konstaterat att du och Fighter83 tar upp exakt samma saker, hur du väljer att tolka det är upp till dig.

Vad det gäller KM så väljer jag att litar jag på Freija's uppgifter. KM är definitivt inte en person som är tanklöst och ogrundat utpekad. Själv däremot så anser du att KM är svag och utsatt, att han inte har något att sätta emot och att han inte har gjort någonting fel, vad grunder du dessa antaganden på? Själv är jag av motsatt åsikt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 15:18.
Citera
2017-08-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jasså, minns inte K.M det? Har han sagt det? Nä, du och en till vill sååå gärna att Klas ska vara pilot. Vi andra kallar pilot för pilot i detta läge. Har någon en annan uppfattning så skriver du massa inlägg fort som fan. så dom inte ska uppmärksammas.

Pilotmannen säger att han inte minns något efter att Stadt hade stängt, på grund av fylla. Han har också sagt att han befann sig hemma vid en tidpunkt trots att polisen har vittnesuppgifter på att han setts ute på stan. Han har heller inget alibi.
Citera
2017-08-05, 16:22
Medlem
BlurryFace69s avatar
En tanke bara:
Att KM är pilot har blivit det som de mesta tror den senaste tiden,
eller finns ngt bevis?

Att inte KM*s anghöriga och vänner kommer in här på FB och skriver
och dementerar detta, MÅSTE det verkligen betyda att KM är pilot??

Kanske det är så att de gemensamt bestämt att inte yttra sig överhuvudtaget??
Eller ??

Jag känner ej alls till KM eller hans släkt, men om famijen har en stark relation,
och även så andra anhöriga kan det ju vara så??
Eller har jag helt fel..

Det kanske jag har...

Antingen börjar man skrivahär eller så tycker man att Flashback är rena rama mobben...
(det har jag hört folk säga tidigare iaf)

Detta har inget med min åsikt ang vem jag tror kan vara GM eller inte..
Bara en tanke..
Citera
2017-08-05, 16:47
Medlem
Det är upp till var och en att ta åt sig informationen, därefter filtrera den, för att slutligen bilda sig en egen uppfattning.

Personligen ser jag ingenting som har försvagat misstankarna mot den man ni gett namnet "Pilot". Snarare har indicierna stärkts sen hans namn dök upp!

Kvarstår dock flera saker att få klarhet i. Väntar med spänning på Prinzezzans besked ang. den femte personen som åkte med i bilen till Töreboda samt vilka män systrarna A delade taxi med tillbaka till stan.

Därefter klarhet till gm tillgång till bil.

Även besked om Pilots klädsel under kvällen (tänker osökt på mannen som sprang från sjukhusparkeringen kl 04:30). Har inte hört Jenvens kommentar, men anmärkningsvärt om inte det hänger ihop med försvinnandet.
Citera
2017-08-05, 17:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Även besked om Pilots klädsel under kvällen (tänker osökt på mannen som sprang från sjukhusparkeringen kl 04:30). Har inte hört Jenvens kommentar, men anmärkningsvärt om inte det hänger ihop med försvinnandet.

Enligt uppgifter i tråden var mannen som sågs tillsammans med Helena på bron klädd i vitt, vet dock inte hur säkra dessa uppgifter är, det vore bra om man kunde hitta källan.

Bickan tar upp detta i inlägg #10273 där det bl.a. står att "brovittnet" beskriver H:s byxor som är lite speciella på ett tydligt sätt, flerfärgade lite randiga, vittnet beskriver beskriver även mannen som "helt" klädd i vitt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 17:33.
Citera
2017-08-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt uppgifter i tråden var mannen som sågs tillsammans med Helena på bron klädd i vitt, vet dock inte hur säkra dessa uppgifter är, det vore bra om man kunde hitta källan.

Bickan tar upp detta i inlägg #10273 där det bl.a. står att "brovittnet" beskriver H:s byxor som är lite speciella på ett tydligt sätt, flerfärgade lite randiga, vittnet beskriver beskriver även mannen som "helt" klädd i vitt.

"Helt klädd i vitt" tolkar jag som att även byxorna var vita.

-Framgår det om det var långbyxor eller byxor av s.k "piratmodell" (slutar vid knävecket)?!
Citera
2017-08-05, 17:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
"Helt klädd i vitt" tolkar jag som att även byxorna var vita.

-Framgår det om det var långbyxor eller byxor av s.k "piratmodell" (slutar vid knävecket)?!

Ja givetvis.

Nej det framgår tyvärr inte, men den vita klädseln passar ju i övrigt in bra på den man som ett vittne iakttog på sjukhusparkeringen ca. 04:20. Mannen parkerade en vit bil och sprang sedan därifrån i riktning mot Lockerud. Han beskrivs som 1.75 till 180 cm lång, i 20-30 års åldern, blond, vita shorts med tröja. Försvinner ut på Lockerudsvägen.

Längden verkar passa in på KM, åldern stämmer också bra in på KM, han var 26 år -92, hårfärgen stämmer, den vita klädseln stämmer överrens med "brovittnet's" uppgifter, KM hade 2 systrar som bodde på Lockerudsvägen, dvs i den riktningen som mannen sågs springa.

Hata slumpen och krångla inte till det är ju 2 saker som LGWP brukar säga...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 18:14.
Citera
2017-08-05, 17:54
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Till Rudge. Länk till Domar och förundersökningsprotokoll (FUP). Hoppas det kan ge något lite om du har tur och får svar.
https://www.flashback.org/t1420554
Tack! Schysst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in