Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Ja dom skulle väl in och mata björnen...

Men klättrade björnen in till dem eller kom de in till björnen?

Björnen kom på något sätt in ett hägn där den inte skulle vara. Läste nånstans att den hade grävt sig in. Den omkomne skötaren och den utländska familjen lade ut frukt till björnarna som de skulle nosa rätt på när de senare skulle släppas in i det hägnet.
Citera
2017-08-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Någon som vet vilken sorts björn som tog den unge mannen av daga? Svensk brunbjörn eller kodiak?

Brunbjörnshane på ett år och åtta månader
Citera
2017-08-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Hade killen överlevt om han hade pepparsprej på sig? Varför skaffa inte alla som jobbar nära farliga djur pepparsprej?

Nej
Citera
2017-08-04, 20:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Brunbjörnshane på ett år och åtta månader
Hoppas på en åklagar utredning om djurplågeri? Varför skjuta en fullt frisk björn som vaktar sitt revis som alla björnar gör?

Skäms på er förbannade skitdjurpark, avrätta direktör jäveln som inte har säkerhet o rutiner nog o skydda sina björnar från finniga sommarjobbare.
Citera
2017-08-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
En björn på 1.5-2år väger inte 2-300 kg... Möjligtvis 40-50 vilket gör mig väldigt förvånad att man inte lyckas stoppa attacken från björnen då den är så pass liten. Kom ut i verkligheten 08Tammer

En tvåårig bjönhanne väger över 150 kg. Björnungar växer snabbt och väger ca 40 kg redan när de kommer ur idet första gången.
Citera
2017-08-04, 20:32
Medlem
HC47s avatar
Man skjuter alltså en björn för att den agerar helt enligt sin natur? Ibland hatar jag verkligen människor.
Citera
2017-08-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Man skjuter alltså en björn för att den agerar helt enligt sin natur? Ibland hatar jag verkligen människor.

Ja, björnen agerade helt enligt sin natur. Tragiskt att den kunde komma in i fel hägn. Men den sköts för att man skulle komma åt att rädda skötaren som var allvarligt skadad.
Citera
2017-08-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Nej, man sköt den för att få möjlighet att rädda/undsätta djurskötaren. Ja, du verkar hata människor.
Citera
2017-08-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Orsa Björnpark, samarbetar med jägarna och låter dem träna sina hundar där. En bekant till mig såg Gunnar Glöersen, Svenska Jägareförbundet där, så hen brukar uppmana folk att bojkotta björnparken.
Skall bli intressant om det blir samma ramaskri i jakttidningarna, som det blev efter vargattacken i Kolmården.
https://www.jaktojagare.se/kategorie...rntest-i-orsa/
Citera
2017-08-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hoppas på en åklagar utredning om djurplågeri? Varför skjuta en fullt frisk björn som vaktar sitt revis som alla björnar gör?

Skäms på er förbannade skitdjurpark, avrätta direktör jäveln som inte har säkerhet o rutiner nog o skydda sina björnar från finniga sommarjobbare.

Björnen sköts för att man skulle komma åt att rädda den skadade skötaren. Väck åtal mot det du
Citera
2017-08-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raa310
Här har ni en bild på björnen. Skapligt stor!

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/i...=1100&42c296e6

Länken fungerar inte
Citera
2017-08-04, 20:52
Medlem
twoeggss avatar
Kikade lite på hemsidan och hittade denna bild:

http://www.orsarovdjurspark.se/Temp/...3b2db4fc68.jpg

Ser ut som en vanlig grind borta vid björnen, medan det ut mot publiken så är det en stång längst ned mellan betongfundamentet och stängslet. Som jag förstod det så var turisterna där och la ut mat likande det som visas på bilden. Ser inte allt för svårt ut att gräva under/i närheten av grinden, om det nu inte är någon typ av betongplatta under stängslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in