2017-08-04, 18:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det var ett dåligt svar från dig, på ett vettigt inlägg. Berätta hur du vet att de ensamkommande är äldre än 24 år. Det finns inga vetenskapliga metoder som visar exakt ålder och det finns inte heller några vetenskapliga metoder som visar om någon är under eller över 24 år.
Det må så vara men för min del räcker det med att bevisa att de är över 18 år och då ska de ut!
Citera
2017-08-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det må så vara men för min del räcker det med att bevisa att de är över 18 år och då ska de ut!
Så enkelt är inte alla som är över 18 år ska ut. Om det inte finns skyddsbehov så får de inte stanna. Om det finns skyddsbehov så spelar det ingen roll om de över eller under 18 år. Utvecklingen av situationen i Afghanistan ser inte bra ut. Jag gissar att det inte dröjer länge innan det råder fullskaligt krig där. Då får alla stanna. Även de som har utvisningsbeslut som inte hunnit verkställas.
Citera
2017-08-04, 19:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Så enkelt är inte alla som är över 18 år ska ut. Om det inte finns skyddsbehov så får de inte stanna. Om det finns skyddsbehov så spelar det ingen roll om de över eller under 18 år. Utvecklingen av situationen i Afghanistan ser inte bra ut. Jag gissar att det inte dröjer länge innan det råder fullskaligt krig där. Då får alla stanna. Även de som har utvisningsbeslut som inte hunnit verkställas.
Våra grannländer är av en annan uppfattning (tillsammans med varje tänkande människa):

Humanitärt skydd beviljas inte längre, nya riktlinjer för Afghanistan, Irak och Somalia
Citat:
Villkoren för beviljande av uppehållstillstånd för asylsökande stramas åt. I går slopades en bestämmelse i utlänningslagen, enligt vilken asylsökande har kunnat beviljas uppehållstillstånd på grund av humanitärt skydd.

Humanitärt skydd har varit en nationell tillståndskategori i Finland. Förändringen innebär att de uppehållstillstånd som beviljas på grund av internationellt skydd i fortsättningen utgörs av asyl och alternativt skydd.

Migrationsverket har även uppdaterat sina riktlinjer för Afghanistan, Irak och Somalia utgående från ländernas säkerhetsläge. Säkerhetsläget har under de senaste månaderna småningom förbättrats i samtliga tre länder, även om situationen kan ha försämrats tidvis i vissa enskilda områden. Det förbättrade säkerhetsläget innebär även att det är svårare än tidigare att få uppehållstillstånd på grund av alternativt skydd.

http://www.migri.fi/for_media/meddelanden/pressmeddelanden/pressmeddelanden/1/0/humanitart_skydd_beviljas_inte_langre_nya_riktlinj er_for_afghanistan_irak_och_somalia_67590

Det är nog bara hos skruvade F!-hjärnor som hallucinerar att det skulle pågå några större konflikter som skulle förhindra omedelbar utvisning till dessa länder inkl. Afghanistan. Om inte annat så behövs de som soldater på sina egna hemmafronter.
Citera
2017-08-04, 19:45
Medlem
Citat:
Våra grannländer är av en annan uppfattning (tillsammans med varje tänkande människa):

Humanitärt skydd beviljas inte längre, nya riktlinjer för Afghanistan, Irak och Somalia

http://www.migri.fi/for_media/meddelanden/pressmeddelanden/pressmeddelanden/1/0/humanitart_skydd_beviljas_inte_langre_nya_riktlinj er_for_afghanistan_irak_och_somalia_67590

Det är nog bara hos skruvade F!-hjärnor som hallucinerar att det skulle pågå några större konflikter som skulle förhindra omedelbar utvisning till dessa länder inkl. Afghanistan. Om inte annat så behövs de som soldater på sina egna hemmafronter.
Humanitärt skydd beviljas inte av Sverige heller. Du verkar inte ha förstått mitt inlägg.
Citera
2017-08-04, 19:47
Medlem
Citat:

Jag skiter fullständigt i om det så ligger landminor på landningsbanan. DE SKA UT UR MITT LAND!
Citera
2017-08-04, 19:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Humanitärt skydd beviljas inte av Sverige heller. Du verkar inte ha förstått mitt inlägg.
Det är dina fantasier att det skulle vara eller är på väg att bli fullskaligt krig i dessa länder som är topic just nu. Sådant rör sig bara i förvirrade F!-hjärnor. Så det går alldeles utmärkt att deportera dessa åldersbedragare och desertörer till att ta sina straff i sina hemländer.
Citera
2017-08-04, 20:50
Medlem
Citat:

Jag inte sagt att det pågår något fullskaligt krig i Afghanistan just nu. Ibland undrar jag om du och gelikar kan läsa och hänga med i utvecklingen i världen.
Citera
2017-08-04, 21:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag inte sagt att det pågår något fullskaligt krig i Afghanistan just nu. Ibland undrar jag om du och gelikar kan läsa och hänga med i utvecklingen i världen.
Citat:
Återigen så är våra grannländer och varje tänkande människa av en annan uppfattning än dig med din skruvade världsuppfattning. Det går alldeles utmärkt att deportera åldersbedragarna och desertörerna till där de hör hemma både idag och imorgon. Under andra världskriget blev man som desertör i engelska armén skjuten på fläcken. Jag antar att de har samma regler idag i de uppräknade länderna för fega kräk som inte vill försvara sitt hemland. Bra så!
Citera
2017-08-04, 21:04
Medlem
Citat:
Det är dina fantasier att det skulle vara eller är på väg att bli fullskaligt krig i dessa länder som är topic just nu. Sådant rör sig bara i förvirrade F!-hjärnor. Så det går alldeles utmärkt att deportera dessa åldersbedragare och desertörer till att ta sina straff i sina hemländer.
Jag svarade bara på ditt inlägg om vilken uppfattning man har i våra grannländer. Samma uppfattning som vi har i Sverige. Men det fattar du förstås inte.
Citera
2017-08-04, 21:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag svarade bara på ditt inlägg om vilken uppfattning man har i våra grannländer. Samma uppfattning som vi har i Sverige. Men det fattar du förstås inte.
Nej, sannerligen så har de inte det. I synnerhet inte i Finland. Och då menar jag både officiellt och hos allmänheten. Och sluta bråka om det, jag har halva min släkt där.

I Sverige är det allt för många F!ttskallar som har alldeles för mycket inflytande.
Citera
2017-08-04, 22:59
Medlem
Citat:
Nej, sannerligen så har de inte det. I synnerhet inte i Finland. Och då menar jag både officiellt och hos allmänheten. Och sluta bråka om det, jag har halva min släkt där.

I Sverige är det allt för många F!ttskallar som har alldeles för mycket inflytande.
Lägg av då du ändå inte fattar någonting. Finland har precis samma asylpolitik som Sverige. Samma regler gäller, har du inte ett skyddsbehov så får du inte asyl om du är vuxen.
Citera
2017-08-05, 05:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Lägg av då du ändå inte fattar någonting. Finland har precis samma asylpolitik som Sverige. Samma regler gäller, har du inte ett skyddsbehov så får du inte asyl om du är vuxen.
Skillnaden är att de följer reglerna, har ålderskontroller sedan tidigare och framförallt kollar saker som id, och att inte vilja göra värnplikt är heller inget asylskäl i Finland (hur skulle det se ut). Och du utvisas om du inte har skyddsbehov vilket man konstaterat att det inte finns hos dem från Afghanistan (egentligen Iran), Somalia med flera länder. Du utvisas också som brottsling eller tafsare på festivaler.
Senast redigerad av arbetet 2017-08-05 kl. 05:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in