Citat:
Ursprungligen postat av
rivercrow
Det är märkligt hur naiv den svenska staten är. Ofattbart förlorad i en idealism helt utan verklighetsförankring. Invandringen till Europa, av sk ensamkommande barn, vilka består av 99% unga män, har ökat med typ 400% de senaste två åren. Sverige har tagit emot fler än alla andra länder i EU. Och det gör man under förespeglingen av humanitär verksamhet. "Man måste ta hand om dessa barn som flyr från krig och förföljelse". Och jo visst, det tycker jag med. Det tycker nog de allra flesta. ..... Det är bara det att majoriteten av dessa flyende barn varken kommer från de mest utsatta områdena, eller är barn i dess mening. Det handlar om migration för att få det som Europa och Sverige har i form av välstånd. Och egentligen, who can blame them. Det skulle vem som helst göra i deras kläder. Och snacket går. .i Afghanistan, i Somalia etc bland unga män. Det är klart det gör det. "Ta dig till Sverige, säg att du är under arton. Dom är så jävla pantade att dom tror på dig. Dom får inte kasta ut dig om du är under arton. Du får pengar, du får bo, du får gå i skolan, du får allt." Så går naturligtvis ryktet. Och därför ökar antalet. Inte för att det har blivit värre förhållanden i Afghanistan plötsligt.
Men de som verkligen behöver hjälp. Dom har ingen möjlighet att komma hit. Var är alla kvinnor och barn? De unga starka män som skulle vara hemma och slåss för en förändring i landet, som ska bygga det nya bättre samhället. Var är dom? Jo, dom är här i Sverige.
Och Sverige köper lögnerna.
Det är självklart att vi människor måste hjälpa varandra. Och idealet vore väl att kunna leva var man vill på denna jord. Men nu ser det tyvärr inte ut så här i världen. Och det är rent vansinne att ett land som Sverige låter sig utnyttjas på detta sätt.
Det måste upphöra tämligen omgående, innan svenska folket gör revolution. Jag tror de flesta drar en linje mellan de många många miljarder som spenderas på sk ensamkommande, på hela invandringscirkusen, och alla de miljarder som man skiter i att lägga på vården, fkassan, pensioner, äldreomsorg etc. Som svensk idag är det svårt att ens bli trodd när du är svårt sjuk och behöver hjälp av Fkassan tex. Samtidigt som du ser 28 åriga Afghaner låtsasleka med med en huva nedfälld för ansiktet för att framstå som barn.
Det räcker med larvet nu. Ett stolt nordiskt land som Sverige, med sunda och bra värderingar, med omsorg om sina medborgare, har gått och blivit en internationell driftkucku. Det är en enorm sorg. Vi som växte upp på 60 och 70-talet har ju hunnit vara med om det riktiga och bra Sverige. Jag tror många av oss undrar vad fan vi var tvungna att leva och se detta för?
Det handlar inte om rasism eller likgiltighet inför andra människor. Tvärt om. Vi är många som är beredda att både ge och hjälpa alla vi kan. Men det som sker i Sverige är något annat. Det här är en galenskap. Och vi kan alla se hur vårt samhälle ramlar sönder bit för bit.
Det är med tårar i ögonen jag läser din text. Jag är själv uppvuxen på 60-70 talet i Malmö. Vi hade ett land med tro på framtiden. Nu ser man mörka moln i framtiden.
Den invasion som skedde 2015 (35 369 ensamkommande, i huvudsak unga män) måste varit välorganiserad (året innan 2014 kom 7000 och 2013 kom 3852). År 2004 kom 388.
En ökning på nästan 10 000% om man jämför 2004 och 2015. Detta är en tragedi på alla sätt: för Sverige, för riktiga flyktingbarn.
http://www.migrationsverket.se/Andra-aktorer/Kommuner/Om-ensamkommande-barn-och-ungdomar/Statistik.html
Det riktigt otäcka har inte inträffat ännu. När dessa unga män inte längre står ut med att bli behandlade som barn, när de inser att det varken kommer att gå, eller är roligt att leva på HVB-hem. Vi har då kanske 40 000 - 50 000 unga män, från en helt annan kultur, som inte kommer att acceptera de svenska normerna. Sverige har inga resurser att hantera dessa. Det ser inte bra ut, det ser riktig illa ut.
Nej jag är inte och kommer aldrig att bli rasist. Det betyder inte att jag inte ser, problemen och kan gissa mig till de framtida problemen.
Jag tror att de flesta politiker vet om detta, men i det samhällsklimat som uppstått när man kan tysta varenda försök till rationell debatt om invandring med ordet "rasist, så är politikerna bakbundna.
Som tur är så införde man gränskontroller, annars hade vi redan nu haft en allvarlig nationell kris i landet nu. Det är redan illa som det är nu, men framtiden är rent ut sagt skrämmande.
Det är ett misstag att tro att unga starka drivna män, ofta klädda i märkeskläder och med nya smartphones, som dels har haft råd, dels klarat av resan till Sverige, kommer att sitta snällt och tyst i sina HVB-hem. De kommer att ta för sig och klarar inte samhället att ge dem ett rikt liv, så kommer de att ta för sig utan att bry sig om vad deras nya värdland tycker.