2017-08-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Ja, detta var inte bra. Speciellt inte för familjen som fick uppleva detta live. Som tur var så spelade tonårsdottern in en hemlig video av det inträffade?

Borg är en av de bästa inom finans. Jag hoppas han kommer tillbaka och rensar igen. Men flaskan får nog stå i ett hörn i baren framledes.

Ja så är det nog men det lär bli för Anders att stå i skamvrån resten av sitt offentliga liv. Tough luck but you get paid for beiing an official person
Citera
2017-08-04, 18:42
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Synd att det verkar ha varit en societetsfest där det ska mycket till för att man ska anmäla varandra.

Moderater verkar ha nåt i sig som gör att de inte kan stoppa sig själva från att håna människor och bete sig högljutt. Nuvarande moderatledare gjorde sig känd för en större publik genom att stöna könsord i en skolhögtalare och att håna lantisar.

Minns själv en julfest för ett par år sedan där en av de högsta cheferna ,med två månader på jobbet och som gärna luftade sina politiska åsikter på jobbet, hängde sig på alla damer i sällskapet när vi var på dansgolvet. Har anledning att tro att han följde med någon ända fram till hennes dörr d.v.s. ca 5 km om jag räknar rätt.

Borgs hårpiska och ring i örat får nu sin förklaring. En smygbög gående på tunga droger.
Och sådana folkförrädare ska svenska folket ha som ledare?
Citera
2017-08-04, 18:43
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Har du en källa på det här? Och då menar jag utöver att han själv påstår sig ha fått en "blackout", vilket faktum jag ju redan har berört i tidigare inlägg.

Ingen får en BLACK-OUT av att man har druckit för mycket alkohol. Inte ens om man blandar hejvilt med olika alkoholhaltiga drycker så får man en BLACK-OUT. Här handlar det om alkoholförtäring i kombination med mediciner eller nån drog av nåt slag. Och nej, ingen människa får BLACK-OUT av att ha levt under press pga korruptionsanklagelser. Det är en efterhandskonstruktion. För Anders Borg var faktiskt finansminister under vår tids värsta finanskris - och det fixade han för att han har koll på nerverna i stressade situationer. BLACK-OUTEN beror på att han har intagit nåt väldigt olämpligt i kroppen. Snorta, mediciner eller nån annan drog. Värden borde förstås ha tillkallat polis och låtit Anders Borg lämna prover för att se vad han har stoppat i kroppen denna olyckliga festkväll.

Föreslår att du googlar på black-out och väntar med att skriva nåt tills du förstår innebörden. För just nu slösar du med min och alla andras tid med ditt spammande i tråden.
Citera
2017-08-04, 18:44
Medlem
Leviathan99s avatar
Alla har väl visat kuken på fester någon gång Lite mesigt att han pudlade och bad om ursäkt på sin FB.

Han skulle istället skrivit: "När man festar festar man o då festar man rejält"
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badger67
Ja så är det nog men det lär bli för Anders att stå i skamvrån resten av sitt offentliga liv. Tough luck but you get paid for beiing an official person

En staty av Borg stående i en skamvrå med helikoptern ute.

När man analyserar händelserna så märker man snabbt att det inte var så farligt. Men att vara känd innebär uthängning i vänster-media om man är duktig och höger.
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Var det frugan han pratade med när han sa hora, skulle inte förvåna mig i så fall? Nuvarande finansminister, Fyllmaggan, kanske kan tipsa om något bra rehab för Borg!
Citera
Medlem
Detta utflippade beteende från Anders Borg lär inte bero på enbart alkohol. Jag är tämligen säker på att Anders Borg i intervjuer uppgett att han i yngre år använt droger - kanske har han på äldre dar gjort comeback i drogsvängen eller så har han aldrig lämnat den?

Anders Borg har alltså bl.a. tagit män i skrevet?! Jag har varit rejält full många gånger, och då gjort en del dumheter och fått galna infall som man fått ångra - men aldrig att jag haft minsta intresse av att famla efter andra mäns underliv. Är Borg månne gay eller bi?

Hur hade det låtit från feministhåll om det varit kvinnor han tagit mellan benen?
Citera
2017-08-04, 18:46
Medlem
De gånger jag har tagit kokain - så är det bestående minnet att man blir helt jävla spiknykter efter intaget. Så det är ju inte kokain han går på.

Jag gissar på GABA mediciner
Citera
2017-08-04, 18:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Marcus Oscarssons analys visar bara på hur utbredd den låga intelektuella kvalitén är i Sverige på de personer som råkar ha yttrandefrihet i det offentliga rummet! Är det kollegialitet ekonomer emellan som föranleder detta stöd till Anders Borg?

Anders Borg är ingen privatperson, bara för att han inte är finansminister längre. Så enkelt är det inte att gå från upphöjd politiker till ett fyllesvin. Och sen låtsas som om det inte angår folket eller de företag som betalar för att få tal del av hans åsikter. Åsikter som har tyngd i det offentliga livet, och värda miljontals kronor. Anders Borg har ett privat umgänge som kan härledas till hans offentliga liv.

Det är ett märkligt fenomen i Sverige, hur vissa grisar skyddar andra grisar som tycker att Anders Borg är mer jämnlik än andra grisar. Och därför får Anders Borg kalla kvinnor för horor och visa sin snopp och ta på andra mäns snopp. Nöff. Nöff.

Att ta andra personer på snoppen är ett brott som kallas för sexuellt ofredande. Jag vill se samma åklagare som med samma nit utreder denna brottslighet från Anders Borg som när hon utredde Kenth Ekeroth på fyllebråk på krogen. Att folk inte anmäler Anders Borg visar på att ingen vågar! Just för att de har självbevarelsedrift att inte påtala när de mest jämnlika av grisar begår brott, just för att grisarna skyddar varandra.

Om detta till äventyrs skulle gå till åtal vore det "rättvist" med en tingsrättsdomare som tolkar in i bevisen, tvärtom vad bevisen styrker, typ det Kenth Ekroth råkade ut för.

Detta är intressant, just för att det som har skett är så vidrigt. Folk som Marcus Oscarsson som vill tänja på gränserna för vad som är acceptabelt beteende, just för att det är en mycket upphöjd person det handlar om.

Bilden av det feministiska och jämlika Sverige krackelerar. Det räcker inte längre att gå i Pride för att vidmakthålla bilden av Sverige, om Anders Borgs härdsmälta ses på som en normal fylla.

Marcus OScarsson har vågat säga både ett och annat som få andra vågat göra offentligt om invandringen.

SDare som tror att ni kommer få några som helst poäng utav det här förstår inte hur feministvänster media kommer vinkla det, de har enbart gett den "svenske" tafsaren ett välkänt ansikte; en patriarkal mäktig vit man.

De kommer absolut inte nämna hycklerin i fallet med hur SDs skandalmän behandlades i liknande fylloeskapader.
Citera
2017-08-04, 18:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det hade varit riktigt sprängstoff om en AB anställd eller relaterad 3:e part ( Judarna ) hade lagt lite roliga saker i hans drink bara för att få en story.

Jag tror inte det dock, men tills det blir bevisat att så inte var fallet så får vi anta att så var det!
Jag tror tyvärr inte det finns något preparat som gör en till ett sexistiskt rövhål? Visa ballen kanske, men det övriga sitter nog djupt rotat i den gode Borg. Måste säga att det var skickligt gjort att undvika detta under fylleslagen i Almedalen.
Citera
2017-08-04, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Kan lägga till en grej angående detta med penisar i offentliga miljöer. Pissa i baren.

Detta måste varit 1986 då var modet kostym och långrock (glada 80-Talet) då kunde 4- 6 man gå fram till en allt var hänga ut kuken och pissa klart och gå till nästa krog.
När jag har berättat detta 20år senare 2006 så säger folk hur kunde vakterna släppa in folk i långrockar?

En sak som ingen vet i dag är att på den tiden så var garderoben en egen värld. Dom kunde de fakto dra in 1000 -2000 kr per kväll.
Sen fick ägaren och dörrvakterna egen %

Man kunde både sälja och köpa Garderober via morgontidningar. Men som sagt springa med kuken ute på en privatfest 2017 låter som någon som tagit något.

Detta kommer kosta honom så in i helvete ekonomiskt för så är sjuk kan man inte bli på brännvin.

Man är inte skadeglad för skulle någon vilja anmäla så faller detta under allmänt åtal.

Böter fixar han säkert men karriären är körd. Vem vill anlita en man som hänger ut den och vill jämföra med andra?
Vi snackar om ekonomiska frågor där han anlitas han är ingen rockstjärna. Fyfan vad synd för han.

Seriöst!
Citera
2017-08-04, 18:49
Medlem
kato85s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=-g51NFNlJQI

Anders Borg: "Om jag fick va statsminister, då skulle folk få göra exakt vad de ville själva"
Robert Aschberg: "Vad de ville, alla lägen, vad som helst?"
Anders Borg: "Ja definitivt!"

Som att visa kuken då? 
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in