Citat:
Ursprungligen postat av
6nysningar
Jag har inte pratat om aki som ngn överdos el självmord jag hänvisade att föräldrar generellt har svårt att ta till sig olyckor/självmord/drogöverdoser ist vill man hitta en GM fast inget finns som syrker att en sådan finns. Att du inte känner till nåt fall där en kropp begravts för att sedan tas upp igen är din sak jag känner t en del fall och har också nämnt några t dig.
Jag menade att polisen inte hade skäl att misstänka självmord eller överdos så föräldrarna lär ju inte ha varit för besvärliga på just det området. Varken du eller polisen kan ju generalisera saker som inte hör hit. Det är ju inte ett större skeppsbrott det är frågan om så anstormningen av anhöriga i just det här fallet har ju varit hanterligt. Det kanske är det som var problemet? De skulle gått på hårdare och varit fler?
Och mängden döda under ej solklara omständigheter kan ju inte vara så våldsamt för den stackars Arboga- eller Enköpingspolisen (singular?) att anhörigas våldsamma klagolåt hindrar "denne" i "dennes" arbete? Det har jag svårt att tro. Polisen ska ju vara till skydd för denna allmänhet, eller?
Fall där folk grävs upp händer ju någon gång ibland, i riket, men bland dessa få fall så kan man ju på rak arm anta att det måste förekomma ganska många där det verkligen gjorts en brottsplatsundersökning, där misstankar funnits men där ngt nytt framkommit, eller ny metod tillkommit. Antalet fall där man utan att ha tecken i någon riktning alls väljer att gå på "okänt dödsfall" på basis främst av uppgifter från den ende på plats, utan att utreda för egen del, måste ju vara försvinnande få.
Det går ju generalisera över statistik och fenomen i riket hit och dit men nu har du det här fallet och de här individerna att ta ställning till.