2017-08-04, 14:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Gör ingen skillnad fast du sätter professor framför AE o HD dessa två skall inte via en obduktion få folk inlåsta på livstid när inget annat i bevisväg finns än ett motiv som åk lagt fram utan händelseförlopp el teknisk bevisning.

Min fråga: Anser du att Aki drunknat, att det är ett olycksfall?
Ditt svar:Än så länge har åk inte kommit längre i sin bevisning än t att ett olyksfall är det rimligaste alternativet.

Min fråga: Och sakkunnig rättsläkare Druid i frågan anses irrelevant?
Ditt svar: En rättsläkares resonemang gällande för få kiselalger i en kropp som legat i en kista/jord över ett år kan inte på något vis stå sig ensam för att fälla någon på livstid (..)

Jag frågar inte om "fälla nån på livstid".'
Jag frågar om DÖDSSÄTT med tanke på sakkunnigutlåtande.
Som du då absolut INTE hade nåt att kontra emot sakmässigt sett mer än ett jävla svammel som du baserar på ett TYCKANDE.
Citera
2017-08-04, 15:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Man på plats är generellt. Syftar på ingen för ingen inte varken du eller jag skall sys in på livstid för att vi råkat vara på en plats där en person dör/mördats om inget binder oss t dennes död.
Nä, usch. Det vore ju alldeles förskräckligt. Speciellt om man gjort grovt bedrägeri livförsäkring på miljonbelopp några månader innan och beställt att aktuell mördad man ska dödas innan till flertal personer.

Att hon binder sig till platsen ensam är givet (egen utsaga, master). Eliminera nu alternativa gärningsmän för det är den delen som intresserar mest i frågan samt hur tungt detta väger emot indicier, långt fler än de jag nämnde.
Det kommer handla om sannolikhetsbedömning i hög grad framöver om kiselalgerna håller ställningarna.
Citera
2017-08-04, 15:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Svår fråga men på ett vis nej men på ett annat ja då de flesta fall jag känner till inte gett mordresultat fast man börjar rota i gamla lik. Så tror jag det går här med. Alla dina frågor berörde akis familj o klart som fan att dessa inte är nöjda med att deras son/ bror dör utan kräver mer.Bara att gå t forumet försvunna personer så ser du att ingen förälder accepterar olyckor/självmord el överdoser utan nåt annat måste ligga bakom deras barns dör. Detta fenomen hör polis dagligen.

Möjligen men polisen får ju inte generalisera felaktiga slutsatser av det, eller hur? "Höra saker" är deras jobb. Och tröttnar de på det kan de ju undersöka brottsplatsen i stället -- för det är väl lite optimistiskt att tro att de anhöriga ska kunna hjälpa dem med ledtrådarna, de finns ju inte nödvändigtvis där utan på brottsplatsen. De anhöriga kan dock ge indikation om att något inte stod rätt till, men oavsett om de lyckas med det eller ej så kvarstår ju polisens ansvar att utreda ev brott.

Du får ju svårt att jobba in överdos eller självmord i fallet AP, och redan olycka tycker man ju skulle kräva betydligt större ansträngning att få igenom än att göra en brottsplatsundersökning. Finns ju inga som helst tecken på olycka mer än att han är död. Det är ju nästan ojämförligt. Jag kan inte komma på något fall där ett så uppenbart skumt kroppsfynd stoppats i jorden utan att man velat ha ordentligt på fötterna från myndighetshåll.
Citera
2017-08-04, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilket jag svartat på. Åk har inte kommit längre i sin bevisning än att drunkningen är en olycka, längre än så har man inte nått än. Lägg inte din brist på förståelse på mig.
En fällande dom knackar på dörren på bas av kiselalger.
Citat:
Än så länge har åk inte kommit längre i sin bevisning än t att ett olyksfall är det rimligaste alternativet.
Hur dog Aki relaterat till att "olycksfall är det rimligaste alternativet"?

Förtydligande: Jag efterfrågar rimligt förlopp.
Citera
2017-08-04, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Åk har inte kunnat bevisa mer än en drunknad kropp likaså säger rättsläkare att drunkning är det rimligaste alternativet.
.
Citat:
Hur dog Aki relaterat till att "olycksfall är det rimligaste alternativet"?

Förtydligande: Jag efterfrågar rimligt förlopp.
Citera
2017-08-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Aki träffade JM – Sedan gick det utför...
Hur det gick utför för Aki sedan han träffade JM har vi kunnat följa.
Vi har också lärt känna en sida av en skribent som har fått många av oss att skämta om att skribenten är en själsfrände till JM.

Anders Borg träffade DP – Sedan gick det utför...
Anders Borg, som ganska många år hade det yttersta ansvaret för rikets ekonomi har gett mig intrycket att vara en seriös person. Sedan träffade han DP. Som visade sig, åtminstone delvis, tänka som JM.
http://www.aftonbladet.se/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

Jag var på fullt allvar lite orolig för Anders Borg.
Och så händer det:
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/222438

Vad var det som hände egentligen? Borde Anders Borg dra medans han fortfarande har livet i behåll?

Lite långsökt med DP - frågan är vad som är orsak och verkan. Han har alltid varit grandios och självupptagen, ofta hänsynslös och inte alltid ärlig. Makalöst effektiv, erkänns. Nu kan han ta ut svängarna mera. Jag gillar inte uttrycket "drabbas av". "Jag visade dåligt omdöme och söp mig full" eller "jag är rädd att jag börjat få problem med spriten och detta var en av de allvarligaste konsekvenserna hittills" hade varit ärligare.
Citera
2017-08-04, 15:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Citat:
Man på plats är generellt. Syftar på ingen för ingen inte varken du eller jag skall sys in på livstid för att vi råkat vara på en plats där en person dör/mördats om inget binder oss t dennes död.
Nä, usch. Det vore ju alldeles förskräckligt. Speciellt om man gjort grovt bedrägeri livförsäkring på miljonbelopp några månader innan och beställt att aktuell mördad man ska dödas innan till flertal personer.

Att hon binder sig till platsen ensam är givet (egen utsaga, master). Eliminera nu alternativa gärningsmän för det är den delen som intresserar mest i frågan samt hur tungt detta väger emot indicier, långt fler än de jag nämnde.
Det kommer handla om sannolikhetsbedömning i hög grad framöver om kiselalgerna håller ställningarna.
6nysningar verkar behöva dra en livlina i Möllerska varianten av spelet "vem vill bli miljonär"...
Så under tiden:
Nån annan som har tankar kring detta?
Citera
2017-08-04, 15:56
Bannlyst
För att se diskussionen utifrån vad poliserna utrett så har vi T*ve som man har plockat ihop en del lösryckta citat från, liksom JB och DB vilka man helt utan fog, lösryckt och delvis ljuger om när man pressar JJ, JB och DB. T*ve har i sin tur suttit och skvallrat med Amanda på sjukhuset och tillika med DB. Det finns inte ett uns av bevisning utan polisen skapar motsägelser utifrån rena lögner i sina förhör. Det är en misstanke mot dessa tre som helt saknar grund, endast viskningslek och skvaller de mellan. Tråkigt för JJ eftersom han målats ut som en kallblodig mördare i media när han har alibi. MR tänker jag inte ens kommentera då han läst sig till allt i slaskpressen, han saknar all trovärdighet såvida inte tshirt och inspelning kommer fram i ett nafs men det är ingen som tror.
Citera
2017-08-04, 15:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Man dränker inte kattungar men jag förstår vad du menar. Ja, jag tror epicentrum är där uppe och det har anlänt nån/några.

Givetvis dränker man inte kattungar, det skedde på den onda tiden innan djurskyddet fick fäste här i Sverige, men du förstod ju vad jag menade, de satte A*i ur stridbart skick och lika lätt som man dränker en kattunge dränkte de honom.

Domen som kommer säger ju att A*i inte dog en naturlig död utan åklagarna har med hjälp av rättsläkare fastslagit att A*i mördades, det blir ju en sak som nästa advokat till Johanna måste hantera.

Ser framemot domen och de domskäl som kommer att anges, blir domen välskriven så får Johanna problem även med A*i-delen i HR, livstid får hon ju för mordet på GM och mordförsöket på Am oavsett vad som händer med A*i-delen.
Citera
2017-08-04, 16:00
Bannlyst
Citat:
6nysningar verkar behöva dra en livlina i Möllerska varianten av spelet "vem vill bli miljonär"...
Så under tiden:
Nån annan som har tankar kring detta?

Du får inte glömma att de sk. anstiftningarna med soffor och handgranater kom innan A*i hade livförsäkring. Långt innan. När de var i en upp/ner dal i sitt förhållande.
Citera
2017-08-04, 16:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Givetvis dränker man inte kattungar, det skedde på den onda tiden innan djurskyddet fick fäste här i Sverige, men du förstod ju vad jag menade, de satte A*i ur stridbart skick och lika lätt som man dränker en kattunge dränkte de honom.

Domen som kommer säger ju att A*i inte dog en naturlig död utan åklagarna har med hjälp av rättsläkare fastslagit att A*i mördades, det blir ju en sak som nästa advokat till Johanna måste hantera.

Ser framemot domen och de domskäl som kommer att anges, blir domen välskriven så får Johanna problem även med A*i-delen i HR, livstid får hon ju för mordet på GM och mordförsöket på Am oavsett vad som händer med A*i-delen.
Precis. Må den vara välskriven inför kommande instanser. Ska bli oerhört intressant att ta del av motiveringar.
Sen får det gärna komma en ljudfil också. Helst överförd till bild och textad så man slipper höra eländet. Fast iofs kan man väl stå ut om det vore förklaringar, ett erkännande på bas av sanning för en gång skull.
Häpp!
Citera
2017-08-04, 16:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFold
Du får inte glömma att de sk. anstiftningarna med soffor och handgranater kom innan A*i hade livförsäkring. Långt innan. När de var i en upp/ner dal i sitt förhållande.
... Men ta ett djupt andetag.

JM har ordagrant bett totalt 4 personer, barn och sambo/särbo att misshandla samt mörda Aki mot betalning innan han mördas i aug -15, vid tidpunkt från 20013/2014-2015 och vid upprepade tillfällen.

... Förutom handgranater och soffa beträffande DB.
Senast redigerad av develi 2017-08-04 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in