2017-08-04, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Men ta ett djupt andetag.

JM har ordagrant bett totalt 4 personer, barn och sambo/särbo att misshandla samt mörda Aki mot betalning innan han mördas i aug -15, vid tidpunkt från 20013/2014-2015 och vid upprepade tillfällen.

... Förutom handgranater och soffa beträffande DB.

Du får gärna rada upp när i tid det skulle skett, hur det anses bevisat och hur kopplingen till livförsäkringarna utgörs.
Citera
2017-08-04, 16:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jag har inte pratat om aki som ngn överdos el självmord jag hänvisade att föräldrar generellt har svårt att ta till sig olyckor/självmord/drogöverdoser ist vill man hitta en GM fast inget finns som syrker att en sådan finns. Att du inte känner till nåt fall där en kropp begravts för att sedan tas upp igen är din sak jag känner t en del fall och har också nämnt några t dig.

Jag menade att polisen inte hade skäl att misstänka självmord eller överdos så föräldrarna lär ju inte ha varit för besvärliga på just det området. Varken du eller polisen kan ju generalisera saker som inte hör hit. Det är ju inte ett större skeppsbrott det är frågan om så anstormningen av anhöriga i just det här fallet har ju varit hanterligt. Det kanske är det som var problemet? De skulle gått på hårdare och varit fler?

Och mängden döda under ej solklara omständigheter kan ju inte vara så våldsamt för den stackars Arboga- eller Enköpingspolisen (singular?) att anhörigas våldsamma klagolåt hindrar "denne" i "dennes" arbete? Det har jag svårt att tro. Polisen ska ju vara till skydd för denna allmänhet, eller?

Fall där folk grävs upp händer ju någon gång ibland, i riket, men bland dessa få fall så kan man ju på rak arm anta att det måste förekomma ganska många där det verkligen gjorts en brottsplatsundersökning, där misstankar funnits men där ngt nytt framkommit, eller ny metod tillkommit. Antalet fall där man utan att ha tecken i någon riktning alls väljer att gå på "okänt dödsfall" på basis främst av uppgifter från den ende på plats, utan att utreda för egen del, måste ju vara försvinnande få.

Det går ju generalisera över statistik och fenomen i riket hit och dit men nu har du det här fallet och de här individerna att ta ställning till.
Citera
2017-08-04, 16:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFold
Du får gärna rada upp när i tid det skulle skett, hur det anses bevisat och hur kopplingen till livförsäkringarna utgörs.
Det får jag säkert. Men det gör jag inte. Däremot ska du få veckans stalltips att söka inlägg "den blodröda tråden" som jag skrivit.

Stämpling handlar det om btw. Här är resten om mörderskan om du behöver få ordning på tillvaron:
Citat:
Övertygande bevisning har förebragts om dels att Mohammad Rajabi gjort sig skyldig till mord och försök till mord den 3 augusti 2016, dels att Johanna Möller gjort sig skyldig till ett fall av stämpling till grov misshandel, i vart fall några fall av stämpling till mord, i vart fall anstiftan av mord den 7-8 augusti 2015 samt mord och försök till mord den 3 augusti 2016, försök till grovtbedrägeri medelst brukande av falsk urkund, grovt bedrägeri, urkundsförfalskning, givande av muta och hot mot tjänsteman”
http://www.salaallehanda.com/blaljus/brott/tingsratten-moller-och-rajabi-skyldiga-till-mord-och-mordforsok
Citera
2017-08-04, 16:23
Bannlyst
Citat:
Det får jag säkert. Men det gör jag inte. Däremot ska du få veckans stalltips att söka inlägg "den blodröda tråden" som jag skrivit.

Stämpling handlar det om btw. Här är resten om mörderskan om du behöver få ordning på tillvaron:
Jag är våldsamt intresserad hur TR kommit fram till att det har en koppling till mord 7-8 augusti på A*i, säkert också den försvarare som tar överklagandet till HR. Som GW sa så har den obildade TR en förmåga att köpa allt men det kan komma att se annorlunda ut i HR. Först och främst, är A*i mördad då? Inget mord så faller anstiftan till stämpling osv. Rätt rubricering i förhållande till bevisning. Om något halvår vet vi.
Citera
2017-08-04, 16:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Precis. Må den vara välskriven inför kommande instanser. Ska bli oerhört intressant att ta del av motiveringar.
Sen får det gärna komma en ljudfil också. Helst överförd till bild och textad så man slipper höra eländet. Fast iofs kan man väl stå ut om det vore förklaringar, ett erkännande på bas av sanning för en gång skull.
Häpp!

Ja, nästa försvarare efter den fockade Hikes ska ju först och främst runda rättsläkarna, kan ju bli en grannlaga uppgift, sedan ska ju alla märkligheter kring försäkringar och utsagor av Johanna förklaras på ett vettigt sätt och bara det blir ju en språkövning som heter duga.

Vi får läsa domen när den kommer och Västmanlands Tingsrätt har författat hållbara domar förut, Schurrer är ju väl medveten om det.
Citera
2017-08-04, 16:57
Bannlyst
Citat:
Exakt. Inte "anstiftningarna" som du kallade dem.
Du svarade på mitt inlägg där jag efterfrågar ett resonemang kring följande:

Lycka till, gullet.
Jag önskar åklagarna lycka till. Mycket kan falla i A*idelen och som du säger måste en indiciekedja hålla. Glöm inte att det var åklagarna som valde att köra ihop målen, utan att ha någon gärningsbeskrivning eller gärningsmän för A*i, men väl en finputsad MR med otaliga åtalsunderlåtelser.
Citera
2017-08-04, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, nästa försvarare efter den fockade Hikes ska ju först och främst runda rättsläkarna, kan ju bli en grannlaga uppgift, sedan ska ju alla märkligheter kring försäkringar och utsagor av Johanna förklaras på ett vettigt sätt och bara det blir ju en språkövning som heter duga.

Vi får läsa domen när den kommer och Västmanlands Tingsrätt har författat hållbara domar förut, Schurrer är ju väl medveten om det.
First base, second base... homerun?
Ja, de ska först ta sig förbi kiselalgerna (first base) och hittills har det inte varit stark motargumentation.
Där återstår att se om professor Druid anses för svag inom sin specialité och/eller om det kommer in annan sakkunnig som kan argumentera vassare gällande HovR.
Citera
2017-08-04, 17:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFold
Du får inte glömma att de sk. anstiftningarna med soffor och handgranater kom innan A*i hade livförsäkring. Långt innan. När de var i en upp/ner dal i sitt förhållande.
När DB ombads släppa en tung soffa i huvudet på AP höll JM på att flytta från huset på K-gatan till lägenheten på G-gatan där hon sedan är skriven från 140722: AP/JM:s hus skulle så småningom komma att säljas (de nya ägarna fick lagfart 150618).

Stämplingen till grov misshandel/mord ägde rum kort tid före en ekonomisk transaktion AP/JM - vilket synes vara den röda tråd som löper genom såväl stämplingar som fullbordade mord.

Det är den ekonomiska vinningen (vare sig det gäller ägodelar eller pengar) som är JM:s huvudsakliga drivkraft. - Inget vet vilka förfalskade dokument hon tänkt presentera om DB hörsammat sin mor och fått in en fullträff.

Mäklaren har senare vittnat om att JM försökt få hela handpenningen insatt på sitt konto. Vidare har mäklaren uppfattat AP som drogpåverkad (som kan tolkas som att JM försatt honom i detta tillstånd för att lättare kunna manipulera honom).

JM har bevisligen sökt förfalska två namnteckningar vid bouppteckningen som upprättades med anledning av AP:s död.
Citera
2017-08-04, 17:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
First base, second base... homerun?
Ja, de ska först ta sig förbi kiselalgerna (first base) och hittills har det inte varit stark motargumentation.
Där återstår att se om professor Druid anses för svag inom sin specialité och/eller om det kommer in annan sakkunnig som kan argumentera vassare gällande HovR.

Vi får se, jag tror inte att det blir så enkelt direkt, det krävs nog en hel del i alla fall för att rucka på att det är mord som är orsaken till A*i,s död.

Straffet för Johanna är ju oavhängigt A*i-delen men för A*i,s anhöriga så är det viktigt att få rättvisa och någon form av klarhet i vad som hände.
Citera
2017-08-04, 17:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Förutom alla juridiska svårigheter (läs omöjligheter) så måste den nye advokaten också få JM att vara diskret, hålla tyst, sluta att ventilera sina tankar, beskyllningar m.m i pressen då det motverkar advokatens försvarsarbete.
Kort sagt, hon framstår - om möjligt - som ännu mer skyldig och grotesk med sitt brevskrivande o.dyl.
Redan där kan jag känna att det är helt kört och då har jag inte ens funderat på det riktiga försvarsarbetet, bara på JM:s grandiosa glappkäft.
Citera
2017-08-04, 18:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Förutom alla juridiska svårigheter (läs omöjligheter) så måste den nye advokaten också få JM att vara diskret, hålla tyst, sluta att ventilera sina tankar, beskyllningar m.m i pressen då det motverkar advokatens försvarsarbete.
Kort sagt, hon framstår - om möjligt - som ännu mer skyldig och grotesk med sitt brevskrivande o.dyl.
Redan där kan jag känna att det är helt kört och då har jag inte ens funderat på det riktiga försvarsarbetet, bara på JM:s grandiosa glappkäft.

Eller hur?

Bara att får tyst på Johanna kommer ju att kräva en nästan omänsklig arbetsinsats och att få henne att inte prata bort sig är ju en omöjlighet, det kommer att rendera den nya advokaten en hel del gråa hår skulle jag tro.

Har vi tur så hinner hon skriva av sig med några brev till så att hennes öde blir än mer beseglat.
Citera
2017-08-04, 18:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
AG har väl aldrig bott i Arboga? Inte heller hans mamma? Jag blir osäker, men det är Eskilstuna som båda bott i. Det är tragiskt för orten Arboga, att JM benämns som "Arbogakvinnan". Varken JM eller Schürrer var "Arbogakvinnor", men de mördade sina offer i just Arboga.

Jag tar Eskilstuna-syndromet varje dag veckan, men det verkar som om de är fler än Arbogaborna och kanske opponerar sig. Dessutom kanske de tycker att Arboga inte har så mycket annat brösta sig för.

Men jag har inget emot "Eskilstuna-syndromet". Det vore ju hederligare mot det unga kronvittnet, för vilket Eskilstuna borde kunna känna stolthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in