2017-08-04, 16:25
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Word, tänkte oxå på det, varför var det ingen som sa "Kom Anders så tar vi en liten prommenix o tar en cigg" Tycker han förtjänar att få flippa lite, skrattade hjärtligt när jag läste artikeln och har nog mer respekt för honom nu än före. Han verkar riktigt festlig. Ingen ångest Anders!

Ja, en före detta finansminister...

... som spårar och visar sitt sanna jag.

RESPEKT!

Eller inte...
Citera
2017-08-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Jag gillar honom för att han visar sig vara mänsklig. De krav som ställs på någon slags påvelik oförvitlighet på alla som syns i media tycker inte jag är rimliga och sunda.

För övrigt så tror jag att även du, om du någon gång råkat ut för en karatefylla, visat upp mindre vackra sidor av dig själv.

Jag menar också att ursäkten "Men jag var ju full" faktiskt i många fall är OK. Möjligen fel att bli så full, men man kan faktiskt bli som en annan person då. Det kan många vittna om. Hänt har hänt och det är bara att gå vidare.

Nej, jag har aldrig blivit så full att jag visat mitt underliv och antastat andra människor. Det är inte mänskligt att bete sig svinaktigt. Var var dessa ursäktande kommentarer när det skrevs om Gudrun Schyman? Eller Mona Sahlin.
Nej, du blir inte en sexuell antastare för att du är full, då har du alltid haft det i dig.
Citera
2017-08-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Hur ska skandal påverka syn på Moderaterna nu?

På Anders Borgs egen Facebook-sida väller det in stöttande och inkännande kommentarer. Bland partivännerna märks bland andra riksdagsledamoten Niklas Wykman, Catharina Elmsäter-Svärd, som var infrastrukturminister i alliansregeringen, den tidigare partisekreteraren Kent Persson, riksgäldschefen och den tidigare statssekreteraren Hans Lindblad och Kristoffer Tamsons, trafiklandstingsråd i Stockholm.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Är det en svensk Anthony Weiner som träder fram?

Den strikta snubben med hästsvansen. Vem hade kunnat tro det?

Var nyligen en sångare i ett band som betedde sig olämpligt på scenen. Där blev det foten direkt.

Men nu när det gäller en herre med framskjuten position i maktens finrum, då händer inget?

Lär knappast vara första gången. Eller blir man sådär över en natt?

Finns en bra dokumentär i ämnet: "Weiner - sex, lögner och bultande kalsonger".

Den gick nyligen på SVT. Kommer det en del 2: "Borg - kalsongerna bultar igen"?

Kanske dags att författa ett nytt revolutionerande verk: "På spaning efter de hårfästen som flytt".

Anders "Propellern" Borg, Otto "Ur fas" Littorin, Fredrik "Bidraget" Reinfeldt ...

Hur mycket smuts finns det att lyfta fram hos dessa herrar?

Var det en slump att de var med och styrde landet åt pipsvängen?

Förknippar dem knappast med det medmänskliga perspektivet. Empatistörda makttomtar?
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Hur ska skandal påverka syn på Moderaterna nu?
Ska påverka inte alls, han är väl medlem inte längre?
Citera
2017-08-04, 16:30
Medlem
MadBalts avatar
Ser man ut som en mångkulturell såbeter man sig förr eller senare mångkulturellt. Inget konstigt att tattar Borg beter sig så.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Han får iaf internationellt stöd:

Katie Hopkins
@KTHopkins

Citat:
Anders. I love you. I think you are fantastic. Do not be ashamed. You rocked the party xx #StandwithAnders http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz4onEpqZA9

https://twitter.com/KTHopkins/status/893469984671879169

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Fan bryr sig. Han är på en privat fest och tar en grogg för många. Inhibitionerna släpper och han kör helikoptern.

Ifall detta aldrig har hänt dig är du antingen:
1. Tråkig jävel.
2. Pryd fitta
3. Inte har några vänner i.e har aldrig varit på fest.
4. Nykterist --> se #1

Det enda riktigt tråkiga här är att Anders Borg inte har några riktiga vänner som tar hand om honom när han blev rövfull.

Ursäkta att visa sitt könsorgan, antasta andra och förnedra kvinnor är knappast att vara en "kul typ". Det är att spåra ur och bete sig svinaktigt.
Det händer inte alla, det händer inte bara "kul typer", det händer personer som förmodligen inte kan hantera alkohol.
Jag har varit på många fester, men jag har aldrig tyckt att det varit "kul" om någon spårat ur. Det är inte okej, det finns inga ursäkter.
Var var dessa ursäktande kommentarer över Gudrun Schyman eller Mona Sahlin?
Citera
2017-08-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nej, jag har aldrig blivit så full att jag visat mitt underliv och antastat andra människor. Det är inte mänskligt att bete sig svinaktigt. Var var dessa ursäktande kommentarer när det skrevs om Gudrun Schyman? Eller Mona Sahlin.
Nej, du blir inte en sexuell antastare för att du är full, då har du alltid haft det i dig.

Jag tänkte faktiskt exemplifierat med Gudrun. Anser inte att hon gjorde något direkt fel genom att vara onykter privat. Dock kan det ju bli ett problem om en säkerhetsklassad person inte har kontroll, men då borde väl behörig myndighet dra tillbaka klassningen också.

Och jag gör faktiskt skillnad på vad Borg gjorde och att tafsa på tjejer. Även om det kanske inte var direkt uppskattat.
Citera
2017-08-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
På Anders Borgs egen Facebook-sida väller det in stöttande och inkännande kommentarer. Bland partivännerna märks bland andra riksdagsledamoten Niklas Wykman, Catharina Elmsäter-Svärd, som var infrastrukturminister i alliansregeringen, den tidigare partisekreteraren Kent Persson, riksgäldschefen och den tidigare statssekreteraren Hans Lindblad och Kristoffer Tamsons, trafiklandstingsråd i Stockholm.

Och på det sättet kan man se att han i högsta grad är medlem i "partiet".
Citera
2017-08-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Varför är folk förvånade? Han satt ju med i Reinfeldts gangster-regering. Kan man förvänta sig något annat?

Jag förstår inte vad du menar. Reinfeldts gangster-regering, vad är det? Och att man kan förvänta sig detta beteende. Utveckla gärna det.
Citera
2017-08-04, 16:33
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Fan bryr sig. Han är på en privat fest och tar en grogg för många. Inhibitionerna släpper och han kör helikoptern.

Ifall detta aldrig har hänt dig är du antingen:
1. Tråkig jävel.
2. Pryd fitta
3. Inte har några vänner i.e har aldrig varit på fest.
4. Nykterist --> se #1

Det enda riktigt tråkiga här är att Anders Borg inte har några riktiga vänner som tar hand om honom när han blev rövfull.

Det är viktigt för Borg och för dig att söka hjälp om ni inte förstår det olämpliga i att blotta sig för små barn.

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...l-grovre-brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in