2017-08-04, 15:58
Medlem
Sillberskys avatar
Det vore intressant att få receptet till denna drängfylla, har klarat av det mesta hittils, utan att få "frispel".
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hade detta inträffat på en festival hade han suttit anhållen nu...
Citera
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Jag gillar honom för att han visar sig vara mänsklig. De krav som ställs på någon slags påvelik oförvitlighet på alla som syns i media tycker inte jag är rimliga och sunda.

För övrigt så tror jag att även du, om du någon gång råkat ut för en karatefylla, visat upp mindre vackra sidor av dig själv.

Jag menar också att ursäkten "Men jag var ju full" faktiskt i många fall är OK. Möjligen fel att bli så full, men man kan faktiskt bli som en annan person då. Det kan många vittna om. Hänt har hänt och det är bara att gå vidare.

Det kan jag hålla med om. Men vad det har att göra med saken - att Anders Borg viftar med dasen och kallar kvinnor för horor och slampor - det förstår jag inte.
Citera
2017-08-04, 15:59
Medlem
Smegmas avatar
Att ingen tvärsänkte honom? Jag begriper inte det. Bete sig som ett svin utan att få en endaste skråma för att sedan med svansen mellan bena på morgontimmarna be så mycket om ursäkt. Detta var ju ett guldläge att sänka ett divasvin och få credit för det. Undra vad det var för någon jävla sniffande panter-tant fest egentligen.
Citera
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och du tycker självklart likadant, vilket partis företrädare det än gäller, får jag tolka dig så? Detta är i paritet med Kenth Ekrots fylla där han sedermera blir dömd för ringa misshandel. Tycker nästan att Borgs övertramp är värre, eller lika illa, åtminstone. Dessutom skulle feministrörelsen gått bärsärk om det varit kvinnor han gett sig på och tagit mellan benen - nu var det enkom män, så skit samma, ungefär...

Om Borg hade varit riksdagsledamot tvivlar jag inte en sekund på att han fått lämna sina uppdrag. Nu är det inte så. Därför fungerar inte jämförelsen.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Verkar lite överdriven reaktion.

Borg ligger rejält i lä jämfört med Simon Spies. Där var det sex offentlig. Och folk slutade väl inte flyga med hans resebolag för det.

Ja fast Spies hade ju just den framtoningen. Det var hans "gimmick", hans "grej". Och nu höll jag på att skriva att det funkar för en privat företagsledare men inte för en politiker, men så är det det där med Trump...
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Anders Borg betedde sig som skit och en skribent på AB anser att häxjakten måste fortsätta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...a-far-han-stod

Jag gillar inte Borg. Men jag förstår inte kritiken hon framför. Anders egna vänner väljer att förlåta honom, hur är det ett problem för dig, Frida Söderlund? Väljer inte folk själva vilka de vill förlåta och inte?

Anders Borg bör dömas i domstol om det är så att han begått brott. Varför anser du att man ska bli socialt utfryst för att man betett sig illa?

Det är ett av många exempel på hur den här "godhetsrörelsen" tacklar problem i samhället. Man vill att folk som använder fula ord ska få sparken, bort, aldrig förlåtas. Ett annat exempel var Tenstas uttåg från studion.

Min kränkthet KRÄVER oerhörda konsekvenser. Det är fjantigt att alla ska känna sig som offer idag. Det är vuxna människor vi talar om, som inte kan ta att folk beter sig illa emellanåt. Blir man sedan inte också kränkt så ska man skämmas.

Det är inte Frida som ska känna sig kränkt över detta. Det är de som blev sexuellt ofredade och kallade för fula tillmälen. Men idag ska alla grupper som upplever att de diskrimineras i samhället gå ihop som en och känna sig diskriminerade tillsammans.

Frida missar även en väldigt viktig poäng:
Fler män avrättades under 16-1700-talet för TIDELAG än kvinnor som avrättades för häxeri.
Ofta var det äldre kvinnliga matriarker (bondänkor, prästfruar, grevinnor m.fl) som anklagade yngre manliga anställda för detta om se varit "obstinata" eller om de vägrat hoppa i säng med vederbörande.

T.o.m. Jan Guillou har uppmärksammat detta fenomen.
Men se det vill dagens feminister ogärna prata om!

Sedan att jämföra en propeller gjord av ett fyllo med de dussintals afghaner som i nyktert tillstånd och i grupp angriper kvinnor på festivaler blir bara tramsigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Beteendet är avskyvärt, och inte alls föredömligt. Vi är mycket negativa till det.

MEN vi är positiva så in i helvete till att han erkänner helt öppenhjärtat och med sanning om hela händelsen.

Det, och faktumet att han är vår bästa finansminister någonsin, gör att vi ÄLSKAR honom.

Han är motsatsen till FAKE-NEWS. Vi vill ha sanning oavsett om den är smutsig. Det gör honom mänsklig och verklig.

Statsminister direkt.
Statsminister med ett Penis-Gate i bagaget? Bra tänkt där. Signifikant kanske om man är center-röstare. För oss andra är det bara IQ-fiskmås förstås. Vem skulle inte försöka rädda sitt skin?
Citera
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du gör dig en bild av vad han gjort som inte är den enda som kan göras utifrån Aftonslaskens insinuanta beskrivning av incidenten.

Att han använde ordet "hora" innebär inte att han använde det som okvädinsord, utan det kan (som jag förklarat) ha använts enbart sarkastiskt (dvs. med kaninöron) och alltså på det sätt som t.ex. Almqvist använde det.
Att han uttalat hot, innebär inte att han gjort sig skyldig till olaga hot, utan det kan vara ett simpelt ultimatum, som Aftonslasken inte kan/vill skilja från hot, och det kan röra sig om ett skämtsamt, sarkastiskt "hot".
Att han grabbat tag i någons skrev, betyder inte att han gjort det på totala främlingar, utan han kan ha gjort det på nära vänner som är någotsånär beredda på och vana vid dylikt beteende.

Att Aftonslasken insinuerar "vansinnesbeteende" betyder inte att det var frågan om det i verkligheten. Tänk på att det är Aftonslasken som sprider slaskjournalistiken och hoppa inte så högt som hatsajten vill att ni ska hoppa!
Så här ser slaskpressens "journalistik" om kända politiker ut: http://sockerbitar.se/wp-content/upl...el_schyman.jpg

Det är riktigt att man alltid gör bäst i att ställa sig oerhört kritisk till allt som Aftonbladet sätter på pränt, men vi måste ju också väga in Blottare Borgs egna ord i våra försök att närma oss sanningen. Om din version var den riktiga så varför skulle Blottare Borg be om ursäkt? för vad skulle han söka hjälp? varför menar Blottare Borgs polskjudiska popstjärna att detta inte var hans rätta jag?
Är ursäkten för Aftonbladets lögner? ska hjälp sökas för patologiskt sarkasmande? är det inte Blottare Borgs rätta jag att skoja med sina vänner på fest?

Kort sagt finns det väl ingen som helst jävla anledning att lägga sig på rygg med blottad strupe om man bara skojat till det lite grand. Bättre kan du.
Senast redigerad av Arthur Dent 2017-08-04 kl. 16:08.
Citera
Medlem
anuspontens avatar
Varför är folk förvånade? Han satt ju med i Reinfeldts gangster-regering. Kan man förvänta sig något annat?
Citera
2017-08-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Verkar lite överdriven reaktion.

Borg ligger rejält i lä jämfört med Simon Spies. Där var det sex offentlig. Och folk slutade väl inte flyga med hans resebolag för det.

Simon Spies är en helt egen avdelning - och tillyttermeravisso ett privat dansk bolag. Och det begav sig under "flower power" tid.
Citera
2017-08-04, 16:01
Medlem
soligts avatar
Alla har väl sett en kuk, ? Hur fan kan någon bli upprörd egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in