Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Snälla sno, dra in handbromsen!
Vi vet inget om dessa personer verkliga liv annat än det vi läst och vad de sagt till media. Jag tror inte de har sagt så mycket själva, om sina privatliv. Det mesta vi vet är lösryckta rykten tagna ur sitt sammanhang.
Men det vi vet är att vi lever i år 2015, där de flesta äktenskap inte håller livet ut, och att skilsmässor inte är stigmatiserade längre. Folk skiljer sig och går vidare. Barn växer upp med skilda föräldrar och nya familjer. Fast oftast med sämre villkor då det är ekonomin som avgör hur den ensamstående mamman har det. Synd att Andres Borg inte tänkte på det som finansminister!
Min förhoppning är att Anders Borg står fast vid att han sörjer ekonomiskt för sin familj, och då får hans ex ett bättre liv än de flesta frånskilda kvinnor. Men det som är kul med Anders Borgs nya relation är att den var så osannolik, men ändå verkar de passa så bra ihop.
Anders Borgs fru verkar vara en kompetent kvinna som inte är beroende av en man för att klara sig, och hon verkar ju redan ha tagit hand om barnen mest själv med tanke på de jobb hennes man haft. Barnen är tonåringar och borde ha ett eget liv. Frun kanske till och med får ett bättre liv utan just den mannen, när äktenskapet verkade över lång tid innan det tog slut officiellt. Vad vet jag, men en sak vet jag med all säkerhet, och det är att det är aldrig som man tror!
Tja. Vi vet I alla fall att Dominia fick en son 2011, ett missfall hösten 2013 och att hon – enligt henne själv – har tjatat om ett till barn med f.d. pojkvännen/sambon så sent som I maj förra året.
Så visst tycks hon vara sugen på en till unge innan det är försent. Sambon däremot tycks inte ha varit lika sugen med tanke på att det behövdes “tjat” om ämnet.
Jag är inte heller av åsikten att äktenskap borde hålla livet ut. Det är tvärtom så att jag inte riktigt förstår varför folk lovar varandra evig trohet och kärlek när de SJÄLVA inte tror på vad de säger alternativt inte anser det vara av vikt att man håller vad man lovar.
Däremot anser jag det vara av vikt att inte svika sina närmaste. Inte ljuga. Inte bedra. Inte gå bakom ryggen på den man själv säger vara den viktigaste personen I ens liv.
Det är också av vikt att agera bra rollmodell för sina barn. Att säga en sak – och göra en annan.. Det skulle varken Dominika eller Anders uppskatta ifall det uppdagades att deras egna ungar höll på med.
Tvärtom hyllar Dominika sin dotter just av den orsak att hon “alltid talar sanning” till Dominika. Tvärtom tycks det vara lite si och så med den saken.
För jag förmodar att man inte går och berättar sanningen om ens sidostep för sin tonårsdotter/sina tonårsbarn. Det hör ju till sakens natur att dessa sidostep hålls hemliga. Åtminstone tills man åker fast – som nu herrskapet har gjort I och med att Hänt Extra har till och med bildbevis..
Men tonåringar kan ju tänka själva. Och räkna ihop två och två. När pappa sa si – då gjorde han så istället. Samma sak gäller Dominika. Inte kul för ungarna att upptäcka detta. Det raserar förtroendet.
Fru Borg har det nog ekonomisk bättre än de flesta ensamstående mammor I landet. Helt oavsett Anders bidrag I kassan. Jag är inte ett dugg orolig för den biten.
Oavsett att skilsmässor och otrohetsaffärer är vanliga I dagens samhället finns det inte en unge I detta land som skulle önska det för sin egen familj. Man stigmatiseras inte för att ens föräldrar har skilt sig. Men man drabbas av en sorg.
Sen undrar jag lite nyfiket vilken sorts inside information du själv sitter på när du skriver att Borgs “äktenskap verkade över lång tid innan det tog slut officiellt”?
Anders Borg själv sa I media att frun var hans “förmögenhet”. Att han var lyckligt lottad som hade en fru som han kunde prata om “allt”. Att de – I motsatsen till andra – ALDRIG hade tröttnat på varandra. Att han var “passionerat” förälskad I sin fru efter alla dessa år tillsammans..
Var allt detta bara teater?