2017-08-04, 14:00
Medlem
Tankefrihets avatar
Högern har nu fått sin Schyman!

De som gillar M har idag på FB proklamerat hur starkt det var av 'herr bananas' att gå ut med detta. Samtidigt har de hånat Gudrun i typ två decennier.

Jag hånar OCH celebrerar dem båda med en ölstinkande helikopter. Skål!
Citera
2017-08-04, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Många anser att det inte är alkoholen i sig som gör att vissa människor blir mer aggressiva och får ett avvikande beteende utan att det finns andra förklaringar med i bilden. Det finns forskning som visar att vi från början har olika beteenden med oss när vi påverkas av alkohol. Som visar sig i detta tillstånd.

Antagligen måste man ha djupa alkoholproblem om man beter sig som Anders Borg gjorde.
Jag skulle vara väldigt rädd om jag var Anders Borgs fru för vad gör han nästa gång ?

Jag personligen har väldigt svårt för personer som blir personlighetsförändrade vid alkohol, såna vill jag inte umgås med.

Klarar man inte sprit så ska man inte dricka, svårare än så är det inte.
Citera
2017-08-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
För att bli framgångsrik skall man alltså ha en stor kuk?

Ja, och det förklarar varför kvinnor har det svårare än män, att bli framgångsrika.
Citera
2017-08-04, 14:01
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Under trådens gång så dalar respekten för Borg ner till nollstrecket. Men så länkar du det här klippet och genast så får man mer respekt än man någonsin haft för honom.

Han identifierar sig i en sån fruktansvärd pinsam och tramsig situation att hans tankar förmodligen började med "kan jag sätta mig ner nu för att markera att det här är pinsamt" till "kan jag byta parti".

Och efter detta så ifrågasätter jag hela tråden. Vad fan spelar det för roll om en gubbe hänger ut kuken på spex. Ungarna har väl sett kuk förr. Det är såklart polskan som förändrat synen på Borg. Den polskan skulle jag förövrigt aldrig kunna ha ett förhållande med. Hon förespråkar ju otrohet så man tror att det är det enda hon gör, är otrogen.
hehe. Håller med till fullo. Borgen är bara människa, allt som oftast cool också. Kontrasterna mellan Borg på videoklippet och fyllan är dock komiskt.
Citera
2017-08-04, 14:02
Medlem
Retsinas avatar
Äsch, jag ser inte det stora problemet? Att visa kuken på fyllan gör jag fortfarande och jag är snart 45 år.
Att skinnflå och hänga ut borg på detta vis pga en liten snedfylla tycker jag är lite väl starkt.
Att Dominika är en judinna med nymfomani är ju sedan länge känt, det är ju bara roligt för Anders att ha träffat en riktig vildkatt. Jag tror att dominikas promiskuösa levern har smittat av sig på Anders. Tror at han mer än gärna blottar sitt kön. Och jag ser faktiskt inget fel med det.
Citera
2017-08-04, 14:03
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MantisSvantis
Aftonbladetlöp: https://www.reddit.com/r/sweden/comm...eta_inte_supa/

Anders Borg: Ni ska arbeta, inte supa!
Sånt gäller populasen och underklassen, inte noblessen.
Citera
Medlem
Sillberskys avatar
Det finns en lösning på problemet, att gå med som ledarfigur i Prideparaden, ingen i media kan någonsin anmärka på honom eller hans beteende efteråt.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Högern har nu fått sin Schyman!

De som gillar M har idag på FB proklamerat hur starkt det var av 'herr bananas' att gå ut med detta. Samtidigt har de hånat Gudrun i typ två decennier.

Jag hånar OCH celebrerar dem båda med en ölstinkande helikopter. Skål!

Snarare så har Sverige fått en Donald Trump fast en Trump som är smygbög och tar killar i skrevet. Det är nog tur för Anders att hans politiska karriär är över.
Citera
2017-08-04, 14:04
Medlem
Han kan köra försvaret: att någon "slipped him a mickey" - men det gör han inte

Han har slipped sin egen mickey för att han tycker det är helt ok att gå runt utan bekymmer, mellow and soft.
Citera
2017-08-04, 14:05
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Borg går nu ut och antyder att han behöver hjälp. Ligger bakom betalvägg.

http://www.di.se/nyheter/styrelsekol...t-gott-omdome/

Väl innanför väggen framgår kanske om det är kukstorleken han behöver hjälp med.
Jösses, vad lättlurade vissa är och hur lätt det är för Anders Borg att med sin intelligens och ett oprecist språkbruk släta över det här och kontrollera den lättledda pöbeln.

Utan betalvägg: https://unvis.it/di.se/nyheter/styre...at-gott-omdome

När man blir lite mer avancerad språkbrukare inser man hur viktigt det är att inte bara vara uppmärksam på vad som sägs/skrivs, utan också på vad som inte sägs/skrivs, vilket ibland kan vara viktigare. När en skandal ska hanteras blir detta så mycket viktigare.
I det här fallet och uttalandet är det viktigt att notera att AB inte säger att han ska ta (och ännu mindre anlita) professionell hjälp, eller för den delen psykiatrisk hjälp. Samtidigt lurar han den lättledda pöbeln att tro att det är det han menar och det han ska göra, vilket signalerar att han tar saken på allvar.

I själva verket är den hjälp han kommer att ta i stort sett obefintlig och på sin höjd sträcker den sig till att han ber frun hålla lite bättre koll på honom, vilket han i a f kommer att sk-ta högaktningsfullt i.

Detsamma gäller hans första uttalande om att han skulle ha fått en "blackout", vilket är ett vagt begrepp, som egentligen betyder avsvimning och medvetslöshet eller en minneslucka, vilket det är högst osannolikt att han drabbats av. Istället säger han inte mer med ordet än att han betett sig illa och kanske fått vad en annan minister kallade "hjärnsläpp".

Skälet till att AB tvingas använda de här smarta manövrarna för att försvara sig, är förstås att Aftonslasken började med att göra samma sak mot honom, nämligen att med vagt och insinuant språkbruk låta påskina att Anders Borg gjort bort sig ordentligt, när det troligen (som jag beskrivit tidigare i tråden) handlar om en bagatell där han lite småberusat frispråkigt försökt höja stämningen på festen med några sarkastiska och ironiskt menade kommentarer som gått lite över gränsen om man nu inte fäller dem med sarkastisk innebörd.

Jag blir alltmer tacksam för att jag lagt flera år på språkstudier vid universitetet, vilket har gjort att jag kan genomskåda försåtligt tal och utröna vad som egentligen ligger bakom. Det krävs intelligens för att hantera språket, och det är bevisligen något som den intelligente Anders Borg besitter respektive klarar av.

Edit: Betydligt mer intressant i den här soppan är ju vem skvallerbyttan var som inte förstod att det var en privat – inte offentlig – tillställning, där det som händer på Husarö stannar på Husarö.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-08-04 kl. 14:12.
Citera
2017-08-04, 14:06
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Det är väl så att de flesta anser att alkoholen tenderar att visa ditt verkliga jag.

Så det man undrar över är vad detta säger om honom?

Detta behöver inte tolkas egentligen. Det han gör och säger är sk primärmaterial. Det är ett öppet uttryck för hans inre behov och drifter.
DVS
Han har behov av att hävda sig speciellt inför män, Penisjämförelse. Homsexualitet.
Han ser ser på kvinnor. Horor. Och antagligen också alla människor. Demonstrerar detta . Njuter antagligen av det. Det som han annars (förhoppningsvis) kontrollerar.

I sig inget speciellt märkvärdigt. Finns en uppsjö av sådana yttringar här på FB.
Men för en psykologiskt ansiktslös person kan detta bli en chock och kanske svårt att bearbeta.
SKÅL!
Citera
2017-08-04, 14:06
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
Det var ingen familjefest i den meningen.
Att kalla andra mäns fruar för horor inför deras barn och dessutom kräva penismätartävling, hala fram sin egen och famla andra män i skrevet är en snygg sorti från den plattform han något oförtjänt hade kravlat sig upp på.
Håller med.

Tänk om du själv, ekonomichefen, VD:n, eller styrelseordföranden i företaget där du jobbar skulle gjort så på senaste personalfesten, tror du någon av er skulle fått behålla jobbet? Eller fått tröstande beröm på Facebook? T o m diverse krishanterare vill ge Borg en eloge för "styrkan att våga träda fram"!!
Det här skulle inte hända i verkligheten - din verklighet.
Men eliten sätter sig över all moral. De skapar lagar för andra, men lever enligt egna regler.

Se hur makten perverterar omdömet. Ju högre upp man sitter, desto enklare slipper man undan. Man får hög ersättning just för ett ansvar och ett omdöme man sedan länge gjort sig av med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in