2017-08-04, 09:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Yes.... magic

Ja och lite magont kan räcka långt för att göra honom mer hanterlig.
Citera
2017-08-04, 09:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Augusti = svampsäsong!
Hur syns de på prover. Man söker vanligt förekommande droger. Men naturgifter?
Han gnällde återkommande om magsmärtor. Kan hon förgiftat honom under tid?
Glöm inte hennes ord/intresse - matlagning
Sagt det förut, säger det igen... hon avslöjar sig subtilt
Krävs smulor för att verka i kroppen... smulor!
http://dinamediciner.se/nyheter/giftig-svamp-som-ger-hallucinationer-behandling

Svamp?
Jag vet inte hur troligt det är att svampar är inblandade, men som en hypotes kan det väl prövas.
Då finns ju också sådana som missbrukas och som kan beställas på nätet eller av en välsorterad lokal leverantör.
Lite allmänt om "roliga" eller "magiska" svampar:
http://www.drogportalen.se/svampar/

Kanske finns en del av landets exepertis på området samlat på Flashback. Här är en FAQ om svampar, "runt hörnet":
(FB) Svampinfo - FAQ

En annan samlingssida om psykadelisk svamp:
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/index.php

Jag har ingen aning om vad av detta som upptäcks eller inte upptäcks i de analyser som gjorts. Att få svar från RMV är segt. Kanske är det något lättare för åklagare, även om vi läst om åtal som lagts ner efter väntetider på ett år eller mer på svar från RMV.

Smakade maten konstigt?
Vid något tillfälle har JM framfört att Aki uttryckt missnöje med maten på fredagskvällen. Kan det finnas något inslag i sanning i hennes utsaga och vad kan i så fall vara orsaken till Akis missnöje?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-08-04 kl. 09:10. Anledning: Smakade maten konstigt?
Citera
2017-08-04, 09:16
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja och lite magont kan räcka långt för att göra honom mer hanterlig.

Alla har lämnat kanonbra teorier och de påminner starkt om varandra. Farbror blå har med säkerhet också spelulerat i dessa teser.

Den ända som egentligen inte benämns är just svamp.

Labratorier måste ha direktiv om vad de skall leta efter. Svampgift är inte en självklarhet! Det är dessutom svårt att spåra. Det finns tex svamp som höjer insulinet något jag drar mig till minnes om att han hade?
Analyserades maten i magen? Det tror jag också att man gjort. Åter igen så kan gifter lagras från svamp i kroppen. Det räcker oftast med extremt små doser för verkan
Citera
2017-08-04, 09:20
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Svamp?

Smakade maten konstigt?
Vid något tillfälle har JM framfört att Aki uttryckt missnöje med maten på fredagskvällen. Kan det finnas något inslag i sanning i hennes utsaga och vad kan i så fall vara orsaken till Akis missnöje?

Precis!!!

Hon säger saker OM IFALL att de skulle komma på tal! Då kan hon hänvisa till - va va de jag sa? Alltså kan det inte varit jag
Citera
2017-08-04, 09:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En ärlig fråga som förvånar mig. Jag är helt med på att man kan tänka i dessa banor om man ser en vattenfylld diskoho eller dyl och rockar loss men varför ignoreras avvärjningsskador, riskerna att skadas mot hård yta vid en fight och det hårda grepp som krävs vid fasthållning?
Varför dränka honom i nåt kärl nån meter från Hjälmaren?

Bra fråga, jag tror som du att han dränktes/kvävdes en bra bit ifrån fyndplatsen, därav allt arrangerat där han hittades.

Övermannades på fyllan sovandes och dränktes som en kattunge.
Citera
2017-08-04, 09:38
Medlem
Bewitcheds avatar
Ytterligare ett inslag av svampteorin är att man säger ibland att personer "drunknar" inifrån då njurar stängs av.
Ödem i lungor är inte heller uteslutet.
Citera
2017-08-04, 10:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vem är x?

Vem eller vilka hjälpte JM att mörda Aki?
Teoretiskt kan hon ha klarat det själv, men det är så osannolikt att det alternativet kan vi nästan bortse från. Några indikationer och indicier och t.o.m. bevis om vilka som är inblandade har vi.
En gammal uppgift, som jag inte minns att jag sett i FUP var den kommer från, är att polisen vet att minst två personer utöver JM fanns på Granliden då Aki mördades. Kan det vara oreggade telefoner som observerats?
En del av JMs affärer, t.ex. 420' som försvinner till bl.a. "strumpor", transaktioner med uppsalaföretag med kopplingar till kriminella och transaktioner som gått via barnen, kan handla om organiserad brottslighet och ersättningar för utförda brott. JM säger att hon blivit blåst flera gånger, men jag är inte så säker.

Tänkbara, mer eller mindre troliga, inblandade och medhjälpare
Var ska vi förutsättningslöst söka medhjälpare? Jag listar upp tänkbara, i varierande sannolikhetsgrad:
– JM själv. Hon var på plats. Jag utgår från att hon kommer att dömas.
– JJ, JB och DB. JJ var troligen på plats och deltog. Det finns flera vittnesmål som pekar i den riktningen. Kanske deltog JB och DB också. Dom vet säkert mer än dom berättar.
– Någon eller några bland JMs hejdukar, som deltog i misshandeln av pojkarna som JM hade sex med. Dessa utför våld mot ersättning.
– "Boxaren"/DJn MA, som omnämns några gånger i FUP. Fick "låna" pengar av JM. I varje fall DB och JB känner till boxaren. JJ har kommunicerat med MA, men tvekar att medge det. Han har fått pengar och han är stark nog. JM blir irriterad när DB vill att MA ska betala tillbaka.
– Betydande transaktioner har skett mellan JM/hennes företag och verksamhet i Uppsala med kopplingar till kriminella. Enligt JM har det handlat om placeringar av ensamkommande. Är det hela sanningen?
– Någon eller några andra som hyrts in för uppdraget. Via JJ, via JMs Uppsalakontakter eller på annat sätt.

JJ har ett stort nätverk. Polisen försöker kartlägga genom att fråga om de som JJ kommunicerat med via SMS eller mobil, men han svarar fåordigt eller undvikande. Jag gissar att JJ bedriver verksamhet som han inte vill att den ska kartläggas.

Här berättar JM om hur 420' "försvann".
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf, sid 987 (i dokumentet) och framåt.

Här pratar JJ om MA:
Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf, sid 101 enligt paginering.

Lite om JMs tidigare relationer till "Andra Chansen":
Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_B__del_1__2_.pdf, sid 302 enligt paginering.
Andra chansen drivs av "tidigare kriminella". En stor del av verksamheten är inom det område som JM refererar till som "värre än knarkbranschen" och präglad av maffiametoder, dvs. flyktingbranschen.

Citera
2017-08-04, 10:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Svamp sitter i ryggmärgen minst 10 år likaså lsd om inte längre och aki har drogtestats mer än någon annan så detta med svamp går bort direkt! Att söka osynliga droger leder ingen vart för hittar man säg ett 10-tal droger som inte ger spår så är det så att man inte kan komma t domstol med en kemisk list och säga att det kan vara drogen x, z eller y och får det som bevis. Ni kommer ingen vart med att söka "osynliga" droger, liket var drogfritt.

JM ville ha snabb kremering och blev irriterad och arg när Aki skulle obduceras ordentligt
Säger det någonting?

Om du har någon kännedom som stöd för din formulering att "aki har drogtestats mer än någon annan" så tycker jag att du ska dela den med oss, tillsammans med referens till källa.
Jag har intrycket att du blir irriterad när det "bränns". Ungefär som du blev irriterad när det kom fram att JB vet mer om mordet på Aki än hon berättar. Du kanske vet mer än du vill berätta?

Detaljer om test
Att droger ej påvisats i lårblod kan betyda:
– Att en screeningtest som t.ex. SAMHSA 5 genomförts.
Eller:
– Att en LC-MS/MS-analys genomförts.

En screeningtest utesluter ett antal droger. En LC-MS/MS-analys utesluter ett större antal droger.
Kvarstår frågan: Vilka droger kan ha passerat utan att upptäckas, beroende på vilken test som utförts?

JMs nervositet talar för att hon vet något, men den begåvningnivå som hon visar upp talar emot att hon kan hitta på något som undgår att upptäckas. Hon kan ha haft tur. Hon kan också haft hjälp med den biten. Hon tillfrågade ju flera om hjälp med att eliminera Aki. Kanske hade hon en erfaren och kunnig droghandlare i sin närhet, som hon fick hjälp av?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-08-04 kl. 10:59.
Citera
2017-08-04, 11:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Alla har lämnat kanonbra teorier och de påminner starkt om varandra. Farbror blå har med säkerhet också spelulerat i dessa teser.

Den ända som egentligen inte benämns är just svamp.

Labratorier måste ha direktiv om vad de skall leta efter. Svampgift är inte en självklarhet! Det är dessutom svårt att spåra. Det finns tex svamp som höjer insulinet något jag drar mig till minnes om att han hade?
Analyserades maten i magen? Det tror jag också att man gjort. Åter igen så kan gifter lagras från svamp i kroppen. Det räcker oftast med extremt små doser för verkan

Går att odla i mögligt bröd kanske?
Citera
2017-08-04, 11:24
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
[b]

JMs nervositet talar för att hon vet något, men den begåvningnivå som hon visar upp talar emot att hon kan hitta på något som undgår att upptäckas. Hon kan ha haft tur. Hon kan också haft hjälp med den biten. Hon tillfrågade ju flera om hjälp med att eliminera Aki. Kanske hade hon en erfaren och kunnig droghandlare i sin närhet, som hon fick hjälp av?

Initialt hade säkert JM hjälp, sen bistod ju polis / räddningstjänst / stenvändare med resten....
Citera
2017-08-04, 11:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tesen funkar bortsätt från att han skulle haft fibrer under naglarna.... tror på min augusti svamp teori

En person som ganska hastigt sänks i vatten till huvudet upp och ner (matta) svimmar trol. ganska omgående.

I st.f. regnvattentunna kunde något annat kar med lägre sarger använts (barnpool etc). Eller den fylldes snabbt bara så mkt som behövdes.
Citera
2017-08-04, 11:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Ingenting alls säger det mig då aki inte kremerades och på så vis har flertalet med rättsläkare kunnat arbeta med akis kropp i omgångar. Finns inga droger i "liket" helt clean inte heller finns kroppsskador det enda som finns är lite för få kiselalger enlikt åk och det skall ge för handen att han doppats i en kräftlåda el barnpool innan dränkning. Så sjukt blåsta argument att HR kommer slå ner på detta direkt. Att du sitter och frågar efter källa från mig var gång för att slå ner på svaret blir bara tjat. Du har fup själv likaså har du refraktors info i tråden. Skillnaden dock oss skribenter emellan är att vi tolkar infon olika, du på ditt sätt jag på mitt och du har en benägenhet att låsa dig i petitesser vilket syns i din inläggsstatistik.

Du är inte precis med på banan du inte…

Kiselalger
Om Aki drunknat i Hjälmaren så hade det troligen funnits minst hundra tusentals kiselalger i honom av den typ som finns i Hjälmaren. Nu påträffades några enstaka alger, av en typ som är luftburna, dvs. dom kan vara en följd av kontaminering t.ex. under någon av obduktionerna. Det bevisar att Aki inte drunknat i Hjälmaren. Han dödades innan han dumpades i vattnet vid bryggan.

Fakta och åsikter
Om du mot förmodan känner för att tänka så kanske du ska fundera över varför jag ofta anger eller är beredd att ange källa till mina utsagor medan du aldrig gör det. Lär dig skilja mellan fakta och åsikter. Jorden är inte platt bara för att det finns dom som tycker att dom har rätt till den åsikten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Modern_flat_Earth_societies

Senast redigerad av lasternassumma 2017-08-04 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in