2017-08-04, 03:55
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Last call.
Lasternassumma har en bra översiktsbild. Där finns rediga utrymmen. Kan bli som en liten sekt nästan, en sån där avsides som man hör talas om i nån öken där de ligger med sektledaren.
https://postimg.org/image/uouy8ze2t/
Ja, där finns verkligen rediga utrymmen. JM:s hjärna måtte ha gått på högvarv med alla flyktingintäktssiffror som for runt i skallen på henne. Typ ERROR.

Hade verkligen blivit som en sekt, och inte så liten heller.
Avsides, i naturläge fritt från insyn, egna marijuanaodlingar kanske, eller annan "medicin" - som extraförtjänst samt att få passiva, slöa och lyckliga flyktingar (o personal JB o JJ).
Och, så givetvis, vissa utvalda som hamnar som toyboys i sektledarens säng.
Champagnen på kylning.
Alltid.

PS: Nattinatti o tack för all info o fakta
Senast redigerad av magiciadehex 2017-08-04 kl. 04:18.
Citera
2017-08-04, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
AP är en undanglidande person, svår att få grepp om.
Snickare, ja, men vad var det här med sälja thaimat och kebab från vagn? stämmer det verkligen eller är det bara en skröna?

Det kanske är så att det var något som JM drog igång?!?
Citera
2017-08-04, 06:50
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Men ge dig. Han kämpar för sitt liv, han är vältränad och väger bortåt 90 kg eller vad det nu var. Hur lätt tror du det är att hålla fast en hysterisk person?
Kan upplysa dig om att berusade är jävligt bra på att slåss vid den promillehalten utan att vara på väg att mördas.
Jag skrev en Edit du nog inte hann se:
"Varför dränka honom i nåt kärl nån meter från Hjälmaren?"

Min hypotes är att Aki inte bara var lite berusad utan även drogad med något (som inte syns på drogtester, har ju diskuterats flitigt i tråden). Drogad med något som gjorde honom lätthanterlig. Förmodligen något rogivande och dämpande.

En behagligt omtöcknad, sömnig Aki som är i sin egen värld kan dränkas utan avvärjningsskador.
Citera
2017-08-04, 07:01
Medlem
Bewitcheds avatar
Augusti = svampsäsong!

Hur syns de på prover. Man söker vanligt förekommande droger. Men naturgifter?

Han gnällde återkommande om magsmärtor. Kan hon förgiftat honom under tid?

Glöm inte hennes ord/intresse - matlagning

Sagt det förut, säger det igen... hon avslöjar sig subtilt

Krävs smulor för att verka i kroppen... smulor!

http://dinamediciner.se/nyheter/giftig-svamp-som-ger-hallucinationer-behandling
Senast redigerad av Bewitched 2017-08-04 kl. 07:11. Anledning: Missad länk
Citera
2017-08-04, 07:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Sovsäckshypotesen är bra, den hanterar rimligt väl övermanningsmomentet utan stor risk för skador. När nu regntunna nämns kommer jag på ett uppslag som aldrig förfäktats:

Kombinera Glittrets mattrick med en regntunna. Man rullar ett stycke karl i en matta och vänder paketet upp och ner. Enligt Glittret är redan denna behandling dödande enligt erfarenhet av verkligt fall, dock förmodligen tidsödande och kanske ljudlig. Om man däremot omedelbart stoppar mattrullen i en regntunna så har man strax en rulle med ett lik i. Denna rulle är behändig att bära eller släpa till sjön, den kan t o m rullas (tänk på att ha mattfransen undertill vänd mot sjön !). Som i alla förslag, så löser man ett problem och får betala med ett nytt: i detta fall uppgiften att få in en levande karl i en matta. Man skulle kunna kombinera sovsäcksvarianten med mattvarianten/regntunnan: då fixar man riktig, algfri drunkning. Man skulle kanske skippa mattan och i stället tejpa sovsäcken samt vända den uppochner i regntunnan, men då ökar skaderisken betydligt. En annan möjlighet är att ersätta tejpen runt sovsäcken med mattan direkt. Varför dessa snillen skulle använda en regntunna, när de kunde doppa mattrullen i sjön ? Bra fråga - de kanske kände sig mera privata intill en byggnad. Och genom att dela upp projektet i några delmoment, så skaffar man sig bättre kontroll: övermanning, dödande, transport, iscensättning.

Om tvillingarna blivit vägrade ost- o skinkrullar med leverpastej i av AP så kan de ha hämnats.

Skämt åsido så har jag vart inne på mattspåret lite. Det har lite attraktion, kan ha börjat som lek.

En aspekt är att vederb. sitter där han sitter.
Citera
2017-08-04, 08:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag ska inte envisas, men doppningsmomentet är inget problem på två man med offret lamslaget - bara att lyfta i ena änden och häva i. 80/2 kg är inget för två normalskapta män. T o m utan fängsel av något slag har detta praktiserats som (livsfarligt) skämt. Då är det överraskning som gäller, men då blir det säkert skador förstås.

Om regnvattentunnan är tom och mattrullen läggs in när tunnan ligger ner så är det enklare att resa tunna/matta sen. Och därefter fylla på vatten.
Citera
2017-08-04, 08:08
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Det kan te sig som en lång tidsspegel - men hon kan inte komma över Granliden förrän föräldrarna bestämmer sig sälja och hon har inte pengar.
Aki's försäkring/ar är ett medel på väg mot målet. Jag skulle tippa att det börjar talas om försäljning lite vardagligt vilket väcker hennes idéer.
Jag tänker mig att begäret efter att äga Granliden blev starkt i JMs skalle när försäljning först kom på tal. Innan dess hade nog nog räknat med att hon fortsatt skulle kunna ha tillgång till stället.
Detta var väl någon gång 2014 om jag minns rätt. Mamma An*i tog initiativet eller var i vart fall pådrivande, vilket kanske väckt ett sjukligt hat och hämndbegär mot mamman hos JM.
Det kan också ha varit mamma A som uttryckt att JM inte var välkommen att låna stället själv p.g.a. att hon lämnade det ostädat. Detta kan också ha väckt begäret att äga stället "för då kan minsann ingen lägga sig hur jag städar efter mig".
I ett ännu längre tidsperspektiv så kan det också ha varit pappans och systern företagsförsäljning som triggade både habegär till förmögenheten och ett revanschbehov.
Så länge pappa satt i stugan eller lägenheten och drack så hade hon förmögenheten "under uppsikt", och han fanns på nära håll tillgänglig för manipulation på tu man hand. Men om mamman och pappan skulle sälja lantstället och bli husbilsnomader så skulle förmögenheten kunna rinna iväg (i JMs huvud) och hon skulle ha mindre möjlighet att manipulera pappan, eftersom denne och mamman då skulle tillbringa mer tid tillsammans långt borta.

Citat:
Edit. Ser inte Aki som medveten om planerna däremot. Det här är hennes skötebarn. Jag tror dock han likt personer en gång i tiden kunde fått vara med på ett hörn, likt kebabvagnen, byggt upp nåt. Sen blev han en... portmonnä.

Förtydligande: jag menar inte att Aki var invigd i hennes stora plan. Absolut inte. Däremot kan hon ha förespeglat honom någon (falsk eller långsökt) möjlighet att tjäna pengar. Aki var ju i en tuff ekonomisk sits med två gemensamma barn, ett sparkapital som var tömt, stora skulder och anställning hos en person som JM kunde manipulera. Kanske skulle det hända något på Granliden som var kopplat till pengar för Akis del?
Citera
2017-08-04, 08:08
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om regnvattentunnan är tom och mattrullen läggs in när tunnan ligger ner så är det enklare att resa tunna/matta sen. Och därefter fylla på vatten.

Tesen funkar bortsätt från att han skulle haft fibrer under naglarna.... tror på min augusti svamp teori
Citera
2017-08-04, 08:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack för den otäcka informationen.

JM:s osmakliga beteende gör att jag ibland tänker: "finns hon på riktigt, hur kan man tänka som hon"?

Det är konstigt att hon inte verkar förstå eller kanske inte bryr sig - över hur andra ska reagera på såna här empatistörda uttalanden.
Är hon så inne i sin egen fantastiska bubbla - där endast hon och hennes behov räknas - att hon "glömmer" bort vad som är passande eller inte att säga?

Hon avslöjar sig själv precis som det vidriga hon är, just genom att "tänka högt".
D.v.s det är som att hon avslöjar sina innersta tankar som hon borde behållit för sig själv, utan att hon är medveten om det.

JM har "passerat gränsen" ngnstans troligen och kan ev upplevt något som så skändligt och skamligt (provokation, oförrätt, "världen", myndighetsmissbruk el liknande) att allt därefter är tillåtet när hon sen själva ska skydda sin familj. Brutaliteten i krigshärdar, flyktingsituationen ligger kanske nära till hands (minns hennes GM-fond), även om det klingar ganska falskt från henne. Hennes farmors möjliga mord på farfar (eller om det var annan släkting) -- berättelsen därom -- har också klang av en gränsöverskridande berättelse.

Överskridandet/provokationen kan ha lite andra förtecken också: kanske rasism, brutalitet, utnyttjande, eller bara mer en känsla av egen ekonomisk utsatthet: nu helvetes jävlar.

Oförrätt från modern finns som möjlighet.

Det spelar kanske inte så stor roll men jag tror det kan ha funnits någon trigger någonstans. Eller kanske bara en insikt att folk kan luras med ganska enkla medel och att hon är duktig på det.

Resten är självrättfärdigande (folk dör varje dag etc.).
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-04 kl. 08:24.
Citera
2017-08-04, 08:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Tesen funkar bortsätt från att han skulle haft fibrer under naglarna.... tror på min augusti svamp teori

Kan så vara förstås.

Svampar?
Citera
2017-08-04, 08:53
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Augusti = svampsäsong!

Hur syns de på prover. Man söker vanligt förekommande droger. Men naturgifter?

Han gnällde återkommande om magsmärtor. Kan hon förgiftat honom under tid?

Glöm inte hennes ord/intresse - matlagning

Sagt det förut, säger det igen... hon avslöjar sig subtilt

Krävs smulor för att verka i kroppen... smulor!

http://dinamediciner.se/nyheter/giftig-svamp-som-ger-hallucinationer-behandling

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan så vara förstås.

Svampar?

Yes.... magic
Citera
2017-08-04, 08:55
Medlem
EndastJag01s avatar
Funderade på trigger för JM att starta och om det kunde ha med försäljningen av GM och UFs företag att göra som var 2011.
MEN, innan dess var det ju Villa Rosa Linda redan 2008 då hon kallade sig J Fosshagen. Redan då... och bilder på eskortsidan med smycken från GM och UFs företag.
JM har surnat och känt sig orättvist behandlad (av världen, livet, släkten m fl) under låååång tid. Triggern att bli våldsam var nog Granliden, möjligheten att ta över Granliden som hon på något sätt har en stark knytning till.
Senast redigerad av EndastJag01 2017-08-04 kl. 09:09. Anledning: x
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in