2017-08-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Då är sannolikheten att hennes föräldrar var diplomater eller befann sig exempelvis i DDR av någon annan anledning.

Det var fullproppat med ryska ockupationstrupper där under DDR tiden. Officerare var där med familjer och barn. Officerare lekte med sina grejer, deras kärringar var oftast lärarinnor i ryska skolor som fanns där. Och rätt ofta gick dessa yrken i arv till döttrar och söner som de hade eller fick under tiden där. Enkelt.
Citera
2017-08-03, 19:01
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Vad är motivet till att ha ihjäl en 55årig kvinna mitt på blanka dagen med ett stick vapen?

Spöken i huvudet?
Citera
2017-08-03, 19:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Vad är motivet till att ha ihjäl en 55årig kvinna mitt på blanka dagen med ett stick vapen?

Återstår att se. Polisen tror att de känt varann så då är motivet oftast pengar eller kärlek. Möjligen med tanke på plats och tidpunkt var det inte ett planerat mord.
Citera
2017-08-03, 19:05
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Återstår att se. Polisen tror att de känt varann så då är motivet oftast pengar eller kärlek. Möjligen med tanke på plats och tidpunkt var det inte ett planerat mord.
Han är tillräckligt gammal för att ha barn i förskoleålder och därför känna henne? Hans syster har barn som annars skulle kunna gå på den förskola BO arbetade på.
Citera
2017-08-03, 19:07
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jasså-vem?
Hon kan väl vara av Öst-tyskt bakgrund ?då är det inte konstigt att hon hamnar i Ryssland-
eller kanske hamnade hon där genom äktenskap med en ryss.
Verkar vara en driftig och orädd kvinna, läste hennes pedagogiska presentation, och blev imponerad. Hennes ideer i undervisningen är precis vad som behövs för att dagens barn ska bli intresserade.
När polisen grep 60 åringen, så uttryckte de att de skulle gripa en till person. Det måste finnas nåt samband med 60åringen och den nu gripne. Har 60åringen några egna barn,måntro?

Var inte hennes döde make också lärare?

Har för mig jag läste i tråden när han var försvunnen och att han då var en mycket omtyckt lärare när han jobbade.
Citera
2017-08-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Han har alltså förlorat sina käresta på ett grymt sätt, och dessutom blivit gripen och misstänkt, tvivlar på att han är på humör att fira, hade det varit jag hade jag varit rätt deppig.
Det kommer nog att dröja innan han kan börja sörja efter en sådan här pärs. JAg tror mer han hamnar i utmattnings-stadiet i ett par dagar. Jag skrev fira... genom att vila!
Tragiskt och hemskt för alla inblandade inte minst för sonen, som nu mist bägge sina föräldrar.
Citera
2017-08-03, 19:08
Medlem
PeterNosters avatar
Jag tror BO uttryckte åsikter om var GM skulle slänga sina sopor. Inga relationer överhuvudtaget.

Jag skrev detta igår:
Citat:
Förr ett tag sen liknade detta mordet på Carolin Stenvall som hade påpekat för GM Alldén att han stod felparkerad. Nu verkar de ju vara bekanta men observera skäligen misstänkt ännu så länge.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-08-03 kl. 19:14.
Citera
2017-08-03, 19:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det är inte konstigt att polis drar slutsatsen att det är fd-dettingen, som mördar sin kvinna-när hon vill avsluta förhållandet.
I de flesta fall som vi alla vet så förhåller det sig precis så.
Men har de nu hittat rätt man så kan 60 åringen fira genom att vila ut och kanske blir han jagad av kvälls tidningar -som vill ha hans historia på löpet imorgon.
Vi får hoppas att 60åringen inte lusläser flashback tråden, för då får han anledning att bli mer paranoid.
Att läsa Beskrivningen av sig själv, som en knivviftande typ med kriminellt farligt utseende, och med muskler som en cirkusartist-det blir inte kul-.

OT förlåt, men jag skrattade häromdagen när det skrevs om "utseende som en cirkusartist" och nu dök det upp igen
OnT; vad kan GM ha gjort i Sura denna ödesdigra dag som slutade i mord?
Och likaså, kan Rei*o varit hemma hos Elina som aldrig kom tillbaka från återvinningen?
Citera
2017-08-03, 19:09
Medlem
HGs avatar
Citat:
Det kommer nog att dröja innan han kan börja sörja efter en sådan här pärs. JAg tror mer han hamnar i utmattnings-stadiet i ett par dagar. Jag skrev fira... genom att vila!
Tragiskt och hemskt för alla inblandade inte minst för sonen, som nu mist bägge sina föräldrar.

Hur ligger läget med gärningmannen? Vem är han???
Citera
2017-08-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Var inte hennes döde make också lärare?

Har för mig jag läste i tråden när han var försvunnen och att han då var en mycket omtyckt lärare när han jobbade.
Stig var lärare och en elev skrev mycket uppskattat om honom här i början av tråden, han ansträngde sig och peppade eleven på många sätt. Det var fint inlägg från en av hans fd elever.
Både han -Stig och offret verkar ha varit super-duktiga pedagoger- med engagemang och förståelse
för elevernas inlärning och deras olika behov av stöd. INlägget av eleven finns säkert kvar. Tragiskt slut för bägge makarna.
Senast redigerad av moshes 2017-08-03 kl. 20:05.
Citera
2017-08-03, 19:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Precis som en annan användare var inne på tidigare i tråden så är det ju helt sjukt att polisen gick ut med att "Det är ingen fara för allmänheten, gärningsmannen var ute efter BO specifikt". Om det är den här bindgalne herr Svensson så lär det ju vara fråga om ett vansinnesdåd. Personen har gått runt som en tickande bomb med mental ohälsa och eventuellt drogmissbruk. Han kunde ju självklart haft ihjäl ytterligare människor efter dådet vid återvinningscentralen (om det nu alls är han som är skyldig).

Speciellt eftersom polisen först grep helt fel man. Visar att de inte hade någon koll. Eftersom inget mera hände så kommer man undan med det. Men det kommer ju bli ett fall då när polisen gör detsamma. Går ut och säger det är lugnt läge sedan knivar GM ner ytterligare några stycken. Först då kommer polisen själva att utredas.
Citera
2017-08-03, 19:18
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Oj. Den tidigare misstänkta är släppt och vi har outat hela hans namn utan krumelurer här. Hoppas nån mod kan ta bort det.

Nu vill man ju veta vem denna 30 åring är. Och varför det tog såpass länge innan man tog in honom.

Jävla tur man inte gick och häktade den äldre på lösa grunder igen.

Hoppas inte det är sonen. åldersmässigt kan det tyvärr stämma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in