Citat:
Ursprungligen postat av
bblues
Lyssnade precis på Förhörsrummet och blev imponerad av en empatisk och klok förhörsledare. Dessutom en GM som sannolikt inte haft det lätt i livet. En dålig barndom kan förstöra ett helt liv.
Är kluven till att han fick fängelse istället för vård.
Bra lyssning här:
https://poddtoppen.se/podcast/1612827862/forhorsrummet
Förhörsledare pratar ju i regel till de misstänkta som om de vore utvecklingsstörda barn.
Rösten ändras till en len bebisröst (och rätt så falsk), där de också smickrar den misstänkta eller visar överdriven förståelse för en livssituation.
Hade jag själv suttit i förhör hade jag vägrat att prata, så länge de inte talade till mig som en vuxen, normalbegåvad människa.