2017-08-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det var jag och nån mer som undrade hur i helvete polisen kunde säga så.

Nu visar det sig att gärningsmannen var en tidsinställd bomb som absolut hade kunnat döda fler. Vidrigt..

Sa precis samma!! Media publicerade & uttryckte sig på så sätt att man trodde att man var ute efter henne specifikt!!! Men så verkar ju inte fallet varit, han kunde ju ha tagit ännu flera liv när han ändå var i farten!!
Citera
2017-08-03, 18:38
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Måste man gå och lämna drogtest om man torskat för rattfylla? Hur länge då? Det var väl fem år sen typ han körde onykter.

Ett hett tips, om han nu är torsk på benso, är att han uppger sig inte minnas händelsen. Bensodiazepiner ger ju visserligen minnesluckor men samtidigt är det ju ett bekvämt förhållningssätt gentemot jobbiga frågor att påstå sig ej minnas.

Här är ett annat, dagsfärskt fall, där em man under påverkan av benso attackerade en person med eggvapen och sedan uppgav sig ej minnas händelsen: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/flera-ars-fangelse-for-avhuggen-nasa
Från den tidigare länkade artikeln:
Citat:
Han fick dock tillbaka körkortet och lämnade prover utan anmärkning 2016. Han hörde sig för hos Transportstyrelsen om han under förra sommaren kunde få slippa lämna prover. Men efter semestern fick han brev om att fler prover skulle lämnas.
Citera
2017-08-03, 18:40
Medlem
Flying.Swines avatar
Hans syster står som gruppchef på SOS Alarm i V-ås, undrar om hon tog emot samtalet..
Citera
2017-08-03, 18:41
Medlem
Finns det bilder någonstans på honom? Eftersom du vet vem systern är?
Jag hittade bara en möjlig kandidat på Fejjan
Citera
2017-08-03, 18:44
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Från den tidigare länkade artikeln:
Fast om han hade benso på recept så kan han ju käka hur mycket illegala tabletter han vill, eller? De mäter väl inte halterna på drogtest? Snarare endast förekomst. Om du har en giltig anledning att ha benso i systemet så kan man ju köpa mer piller på gatan/nätet. Det märks väl ej på pissproven?
Citera
2017-08-03, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Är Andersson ett vanligt namn i Baltikum menar du?
Aaaa det äre....Gammelby svenskarna emigrerade dit 1904 å slog sig ned på bördig jordbruksmark öster om Vilnius och utgjorde en enklav som ännu lever kvar. Sossen Laila Freivalds föräldrar växte upp där.
Citera
2017-08-03, 18:49
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Fast om han hade benso på recept så kan han ju käka hur mycket illegala tabletter han vill, eller? De mäter väl inte halterna på drogtest? Snarare endast förekomst. Om du har en giltig anledning att ha benso i systemet så kan man ju köpa mer piller på gatan/nätet. Det märks väl ej på pissproven?
Du har en poäng, jag har aldrig tagit laglig benzo så jag vet inte.

Men med tanke på hur impopulär han verkar ha varit inom läkarkåren tror jag dom hade sett till att dra körkortet om dom sett minsta tecken på drogmissbruk utom normal dos, eventuellt dragit in recepten. Det kan vara väldigt besvärligt att komma på kant med läkare.

Jag tror mer på att han faktiskt var mentalt instabil, nykter eller ej. Jobb, körkort, någon spekulerade i att han bor i brf, även såna kan få en knäpp.
Citera
2017-08-03, 18:53
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Finns det bilder någonstans? Hittade bara en möjlig kandidat på fejjan, men osäker på om det är han??
Endast bilder på henne o hennes familj och de behöver inte komma upp här. Han finns inte med på hennes vänlista vad jag kan se, så antingen har han ingen facebook eller har tagit bort den nyligen.
Citera
2017-08-03, 18:54
Medlem
Citat:
Precis som en annan användare var inne på tidigare i tråden så är det ju helt sjukt att polisen gick ut med att "Det är ingen fara för allmänheten, gärningsmannen var ute efter BO specifikt". Om det är den här bindgalne herr Svensson så lär det ju vara fråga om ett vansinnesdåd. Personen har gått runt som en tickande bomb med mental ohälsa och eventuellt drogmissbruk. Han kunde ju självklart haft ihjäl ytterligare människor efter dådet vid återvinningscentralen (om det nu alls är han som är skyldig).
Det är inte konstigt att polis drar slutsatsen att det är fd-dettingen, som mördar sin kvinna-när hon vill avsluta förhållandet.
I de flesta fall som vi alla vet så förhåller det sig precis så.
Men har de nu hittat rätt man så kan 60 åringen fira genom att vila ut och kanske blir han jagad av kvälls tidningar -som vill ha hans historia på löpet imorgon.
Vi får hoppas att 60åringen inte lusläser flashback tråden, för då får han anledning att bli mer paranoid.
Att läsa Beskrivningen av sig själv, som en knivviftande typ med kriminellt farligt utseende, och med muskler som en cirkusartist-det blir inte kul-.
Citera
2017-08-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Endast bilder på henne o hennes familj och de behöver inte komma upp här. Han finns inte med på hennes vänlista vad jag kan se, så antingen har han ingen facebook eller har tagit bort den nyligen.

Absolut!! De har ej med detta att göra, var mer hans nuna jag var ute efter
Citera
2017-08-03, 18:59
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är inte konstigt att polis drar slutsatsen att det är fd-dettingen, som mördar sin kvinna-när hon vill avsluta förhållandet.
I de flesta fall som vi alla vet så förhåller det sig precis så.
Men har de nu hittat rätt man så kan 60 åringen fira genom att vila ut och kanske blir han jagad av kvälls tidningar -som vill ha hans historia på löpet imorgon.
Vi får hoppas att 60åringen inte lusläser flashback tråden, för då får han anledning att bli mer paranoid.
Att läsa Beskrivningen av sig själv, som en knivviftande typ med kriminellt farligt utseende, och med muskler som en cirkusartist-det blir inte kul-.
Han har alltså förlorat sina käresta på ett grymt sätt, och dessutom blivit gripen och misstänkt, tvivlar på att han är på humör att fira, hade det varit jag hade jag varit rätt deppig.
Citera
2017-08-03, 18:59
Medlem
Browngreeneyess avatar
Vad är motivet till att ha ihjäl en 55årig kvinna mitt på blanka dagen med ett stick vapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in