2017-08-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Finns tusentals kränkta män som hotar kvinnor varje dag på liknande sätt..
Hon vinner ingenting på att ljuga, men liknande hotelser som polisanmälts har inte lett till något, även om skärmdumpar finns.. (Då "Fredriks" konto kanske blivit kapat av aliens eller vänsterextremister?)

Om "Fredrik" skulle driva den tesen skulle han i vilket fall som helst bli åtalad. Så enkelt är det inte att komma undan, speciellt inte om det utreds så som ett mordhot och därmed får ett visst mått av resurser.

Att hon inte "får någonting" är helt enkelt inte sant.
Hon har gått från att vara en totalt okänd handbollsspelare som uppgav att hon fick dussintals kukbilder efter varje match (Yeah right, damhandboll har inte det underlaget) till att vara kolumnist i Aftonbladet och vara i Almedalen och glassa runt när någon annan betalar.
Att vara stor i sociala medier ÄR lukrativt.
Citera
2017-08-03, 18:26
Medlem
Jag lutar åt att hon ljuger också. Det här senaste är lite over the top plus att även jag reagerade på att hon hade en period då hon aktivt sökte uppmärksamhet på engelska.
Det känns väldigt sökt och konstruerat.
Dock antar jag att vissa grejer hon fått är helt autentiska, men mycket av det hon lägger ut känns helt enkelt för regisserat och tillgjort.
Citera
2017-08-03, 18:29
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturebadsriddaren
Om "Fredrik" skulle driva den tesen skulle han i vilket fall som helst bli åtalad. Så enkelt är det inte att komma undan, speciellt inte om det utreds så som ett mordhot och därmed får ett visst mått av resurser.

Att hon inte "får någonting" är helt enkelt inte sant.
Hon har gått från att vara en totalt okänd handbollsspelare som uppgav att hon fick dussintals kukbilder efter varje match (Yeah right, damhandboll har inte det underlaget) till att vara kolumnist i Aftonbladet och vara i Almedalen och glassa runt när någon annan betalar.
Att vara stor i sociala medier ÄR lukrativt.

Well då återstår väl för dig att helt enkelt fråga denna Claesson om hon har polisanmält hotet då..

(offtopic. du låter nästan lite avundsjuk på kvinnan?)
Citera
2017-08-03, 18:29
Medlem
I övrigt skulle jag välkomna en åklagare att ta upp detta.
Är det på riktigt är det förjävligt och är det inte det så borde hon straffas för att hon gör underhållning av fiktiva hot. Det senare är jag dock osäker på om det är möjligt.
Citera
2017-08-03, 18:33
Medlem
Citat:
Well då återstår väl för dig att helt enkelt fråga denna Claesson om hon har polisanmält hotet då..

(offtopic. du låter nästan lite avundsjuk på kvinnan?)

Det har 50+ personer redan frågat. Givetvis utan att få svar, eftersom det är en fråga som hon sannolikt inte gärna går in på.
Och avundsjukekortet biter inte på mig.
Det finns givetvis skäl till att jag känner till hennes medverkan i Almedalen (hon bodde dock rätt avsides) och i den meningen skulle jag byta ner mig.

Däremot tycker jag rättsfrågor är viktigt och ser ett stort problem i att det finns en ganska god chans att hon missbrukar den uppmärksamhet som vidriga brott normalt får för att sko sig själv på det.
Citera
2017-08-03, 18:37
Medlem
burialhexs avatar
Hur vet du att 50+ personer redan frågat då?

Har inte en aning om vem denna handbollsspelare är.. Bryr mig inte om vilka som är i Almedalen heller..

Citat:
Det har 50+ personer redan frågat. Givetvis utan att få svar, eftersom det är en fråga som hon sannolikt inte gärna går in på.
Och avundsjukekortet biter inte på mig.
Det finns givetvis skäl till att jag känner till hennes medverkan i Almedalen (hon bodde dock rätt avsides) och i den meningen skulle jag byta ner mig.

Däremot tycker jag rättsfrågor är viktigt och ser ett stort problem i att det finns en ganska god chans att hon missbrukar den uppmärksamhet som vidriga brott normalt får för att sko sig själv på det.
Citera
2017-08-03, 18:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Tror hon fejkar hatmailen. Alldeles för explicit och "jag hade rätt".
Citera
2017-08-03, 18:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Så hon evisas med att klamra sig fast i medierna.
Jag tror det mesta av det är hittepå. Som TS sa - alla vet vad hon gör; varför skulle de då hålla på?

Media borde syna lögnerna. Men källkritik är inte deras starka sida. Så länge man kan skriva nedvärderande om män, så går de "all in".
Flickebarnet borde även sluta med att maska namnen. Först då kommer jag att tro henne.
Citera
2017-08-03, 18:39
Medlem
Citat:
Hur vet du att 50+ personer redan frågat då?

Har inte en aning om vem denna handbollsspelare är.. Bryr mig inte om vilka som är i Almedalen heller..

För att jag kan läsa?
Det är ju bara läsa under posterna på både hennes privata Facebook och på hennes Instagram.
50+ avser senaste händelsen. Noll svar.
Så har varit genomgående på flera poster som faktiskt berör brott/hot.

Man får vara väldigt naiv för att utgå från att allt detta stämmer.
Citera
2017-08-03, 18:43
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
För att jag kan läsa?
Det är ju bara läsa under posterna på både hennes privata Facebook och på hennes Instagram.
50+ avser senaste händelsen. Noll svar.
Så har varit genomgående på flera poster som faktiskt berör brott/hot.

Man får vara väldigt naiv för att utgå från att allt detta stämmer.

Jaja.. hon kanske inte vart online och kunnat svara 50st ?
Själv skulle jag nog inte tycka det var min skyldighet att svara 50st randoms ifall jag polisanmält någon, men det är ju min åsikt.
Citera
2017-08-03, 18:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja hon ljuger. Allt är en del av en stor konspiration. Spelar ingen roll vilken fakta som presenteras. På något sätt hittar ni alltid en vinkel på det hela. Denne "fredrik" verkar vara en riktigt patetisk kvinnohatare som bor i källaren och tar ut sin frustration över att inte få till det med tjejer på nätet med en massa hot.
Citera
2017-08-03, 18:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja hon ljuger. Allt är en del av en stor konspiration. Spelar ingen roll vilken fakta som presenteras. På något sätt hittar ni alltid en vinkel på det hela. Denne "fredrik" verkar vara en riktigt patetisk kvinnohatare som bor i källaren och tar ut sin frustration över att inte få till det med tjejer på nätet med en massa hot.

Känner du honom?
Kan du intyga det?
Om inte; sluta far med osanning om fiktiva personer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in