2017-07-29, 12:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Har hon i något fall polisanmält? Har någon åkt fast?

Om inte så kan man utgå ifrån att hon fabulerar. Hennes egen påhittade kampanj har ju dock verkligen funkat, gett publicitet, inkomster & jobb.
Citera
2017-07-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har hon i något fall polisanmält? Har någon åkt fast?

Om inte så kan man utgå ifrån att hon fabulerar. Hennes egen påhittade kampanj har ju dock verkligen funkat, gett publicitet, inkomster & jobb.

Och trots att hon med all sannolikhet fabulerar så bryr sig inte media precis som i fallet med Opera-sångaren som blev påkommen med att han själv skrev "nät-hatet" till sig. Han är fortfarande med lika mycket i media. Tydliga exempel på att media inte har några problem med fake news så länge det är enligt deras agenda.
Citera
2017-07-30, 03:54
Medlem
padrons avatar
Assholesonlines är ju rätt skojig att läsa, dock uppenbart att det till stora delar är fejk.

Man får ändå ge henne att hon är en smart tjej som lyckats exploatera detta maximalt och nu verkar göra karriär av det. Det finns större idioter än henne som får mer mediatid.
Citera
2017-08-01, 22:05
Medlem
Krickedixans avatar
Jag gillar hennes hår och det var först igår jag gick in på hennes Instagram och kikade och läste allt hon lagt ut där.
Visst får vi tjejer kukbilder. Det har nog alla fått någon eller några gånger. Inget konstigt alls men att hon får kontakt med folk via Facebook som frågar 'k*ulla?' och andra saker vet jag inte om jag ska tro på. I alla fall inte i den omfattningen hon har fått. Det är något som inte stämmer där och jag funderar över vad det är för sidor hon är ute på.
Jag vet kompisar som får förfrågningar av okända män och det är inget konstigt men jag har aldrig hört talas om någon som fått sååå mycket bilder och sexförslag. Här tror jag att det är något som inte är helt sanning.
Det är bra att hon lyfter problemet som finns och att få bilder på en kuk. Vilken tjej tycker det är kul. Inte många!
Senast redigerad av Krickedixan 2017-08-01 kl. 22:08.
Citera
2017-08-01, 23:36
Medlem
Kn Kroks avatar
Har inget skvaller.

Bara glädje inför hennes styrka och glada "Vem-fan-tror du-att-du-är-gubb/grabb-jävel-attityd".

Hon är säkert inte perfekt i alla avseenden (till skillnad från er belackare här i tråden), det gör henne mänsklig.

Att hon är en jävel på handboll är förstås ett plus.
Citera
2017-08-02, 01:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag gillar hennes hår och det var först igår jag gick in på hennes Instagram och kikade och läste allt hon lagt ut där.
Visst får vi tjejer kukbilder. Det har nog alla fått någon eller några gånger. Inget konstigt alls men att hon får kontakt med folk via Facebook som frågar 'k*ulla?' och andra saker vet jag inte om jag ska tro på. I alla fall inte i den omfattningen hon har fått. Det är något som inte stämmer där och jag funderar över vad det är för sidor hon är ute på.
Jag vet kompisar som får förfrågningar av okända män och det är inget konstigt men jag har aldrig hört talas om någon som fått sååå mycket bilder och sexförslag. Här tror jag att det är något som inte är helt sanning.
Det är bra att hon lyfter problemet som finns och att få bilder på en kuk. Vilken tjej tycker det är kul. Inte många!

Men nu har hon lyft det där problemet tillräckligt och de flesta nätaktiva människor vet om att kukbilder förekommer precis som det utbredda fenomenet med kvinnor som visar upp pattar, röv, fläskkorvsläppar och tatueringar på sitt facebook och instagram för att få uppmärksamhet och hon kan inte tjata om kukbilder i all evighet, tänk om damen ifråga kunde belysa andra problem i det svenska samhället som det organiserade tiggeriet där rent kriminella bluffmetoder existerar i syfte att tillförskansa sig kontanta medel?

Ett annat problem som hon också åtminstone kunde försöka belysa är det utbredda kvinnliga relationsvåldet eller de många falska våldtäktsanmälningarna, i ett jämställt samhälle som hon och många andra feminister verkar eftersträva så kan väl allt detta ej tolereras?

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-08-02 kl. 01:46.
Citera
2017-08-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Läste en intervju med Jamina Roberts från Sävehof, där reportern frågade om hon eller någon i hennes lag hade blivit utsatt för sexuella trakasserier som Linnea blivit, och det hade hon aldrig varit med om och hon hade heller inte hört att någon annan i hennes lag blivit det.. lite skumt att en spelare som är så mycket bättre och kändare aldrig blivit det medan Linnea påstår att hon fick sina första ku k bilder via sms redan som 12 åring..
fast jenny rissved fick en del märkliga meddelanden efter sitt OS-guld, hon stängde väl ner sina sociala medier efter dessa meddelanden, dock verkar jenny vara lite "vekare" än Linnéa dock betydligt härligare som person än Linnéa, Linnéa är en märklig individ som bara är en åsiktsmaskin.
Citera
2017-08-02, 14:09
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
fast jenny rissved fick en del märkliga meddelanden efter sitt OS-guld, hon stängde väl ner sina sociala medier efter dessa meddelanden, dock verkar jenny vara lite "vekare" än Linnéa dock betydligt härligare som person än Linnéa, Linnéa är en märklig individ som bara är en åsiktsmaskin.

Lina Länsberg snackar om samma problem https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4977
Citera
2017-08-03, 18:05
Medlem
Feministprofilen Linnea Claesson mordhotad - eller inte?

Utdrag ur artikel om "feministprofilen" Linnea Claesson:
Han skrev: "Du kan suga min kuk, hora."
Varpå Claeson svarade: "Du kan slicka min mensfitta."
Claesson la upp skärmdump av ordväxlingen, vilket "Fredrik" tydligen såg och inte uppskattade. Han hörde av sig igen och hotade med att sätta "ett skott i pannan på henne" om hon inte raderade inlägget. När Claeson vägrade skrev Fredrik att han och ett gäng kompisar komma hem till henne.

Noteringar:
Av artikeln framgår inte om polisen utreder saken.
Det framgår inte heller om hon själv anmält saken.

Min egna tes:

Detta är inte ett mordhot. Detta är däremot en lögn, tror jag.
Linnea Claesson LEVER för att synas i media och hennes skärmdumpar accelererar bara i form av mer och mer spektakulära kreationer. Ibland även på engelska, givetvis med förhoppningen att Buzzfeed eller liknande ska plocka upp saken.
Men, det finns ju inget som helst bevis för att någonting hon påstår faktiskt inträffat.

1. Alla avsändare är alltid maskade. Hon kan mycket väl skicka till sig själv.
2. Hon har varit i media 100+ gånger senaste året. Alla hennes följare VET exakt vad hennes business går ut på. Ändå skickar folk mordhot och grova sextexter till henne och blir förvånade när dom blir uthängda. Ska man tro på det?
3. Hon har tidigare uppgett att hon skickat vidare skärmdumpar från en person till alla personens 500 vänner. Problemet är att Facebook skulle spärra det som spam om man skickade en väldig massa meddelanden med samma inlägg till väldigt många människor man inte är vän med. Plus att det är sjukt mycket arbete, så det faller på att det är tekniskt mycket svårt och dessutom tidskrävande och besvärande.
4. Media har vid noll tillfällen kontrollerat hennes påståenden genom att försöka söka rätt på "nätsnuskisen". Alla artiklar om henne bygger på en enda källa och det är hon själv. Hon påstår något och visar upp skärmdumpar som både kan vara fejkade eller riggade, men ingenting knyts någonsin till en riktig person i någon form.

Ja, då är det ju lätt att vara kaxig och fräck när man blir mordhotad. För att man vet att det inte är på riktigt.

Diskussionsunderlag:
Här basunerar en av Sveriges största tidningar ut att en offentlig person blivit mordhotad, men den polisiära delen lämnat helt därhän. Det är ju ett grovt brott som går att driva som allmänt åtal om så önskas.
Vilket borde önskas i ett rättssamhälle.
Går det att uppmärksamma polismyndigheten så man får till en utredning på detta?
Om polisen på eget bevåg startat en utredning, har Linnea då begått ett brott?
Hon har ju förvisso inte själv anmält ett falskt brott, men hon har ju genom att ljuga om ett brott som inte inträffat kostat skattebetalarna pengar.

Vad tror ni, har något brott begåtts och i så fall vilket?
Senast redigerad av Sturebadsriddaren 2017-08-03 kl. 18:12.
Citera
2017-08-03, 18:16
Bannlyst
Ni antifeminister är då er lika. En kvinna som blir hotad ljuger precis som att kvinna som har blivit våldtagen eller misshandlad ljuger också.
Citera
2017-08-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Ni antifeminister är då er lika. En kvinna som blir hotad ljuger precis som att kvinna som har blivit våldtagen eller misshandlad ljuger också.

Du har helt fel. Jag tycker absolut kvinnor ska slippa hot och hat.
Därför ska saken utredas av polis, alltid. Helt utan undantag.
Och det ska tas allvarligare på än att man gör content till sina sociala medier på det och bjuder in personen till middag, givetvis även det för publicitet.
Det om någonting är att förringa brottet och kapitalisera på någonting som i grunden är väldigt allvarligt.

Om du nu är säker på att allt hon säger stämmer: Varför anmäls aldrig någonting?
Varför finns det aldrig någon gärningsman?
Statistiskt skulle ju flera redan ha åkt fast. Om det var på riktigt.

Men det är ju inte det. Utan det är hennes sätt att producera content till sina sociala medier och bygga upp ett kändisskap. Hon utnyttjar riktiga brottsoffers utsatthet.
Citera
2017-08-03, 18:20
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturebadsriddaren
Utdrag ur artikel om "feministprofilen" Linnea Claesson:
Han skrev: "Du kan suga min kuk, hora."
Varpå Claeson svarade: "Du kan slicka min mensfitta."
Claesson la upp skärmdump av ordväxlingen, vilket "Fredrik" tydligen såg och inte uppskattade. Han hörde av sig igen och hotade med att sätta "ett skott i pannan på henne" om hon inte raderade inlägget. När Claeson vägrade skrev Fredrik att han och ett gäng kompisar komma hem till henne.

Noteringar:
Av artikeln framgår inte om polisen utreder saken.
Det framgår inte heller om hon själv anmält saken.

Min egna tes:

Detta är inte ett mordhot. Detta är däremot en lögn, tror jag.
Linnea Claesson LEVER för att synas i media och hennes skärmdumpar accelererar bara i form av mer och mer spektakulära kreationer. Ibland även på engelska, givetvis med förhoppningen att Buzzfeed eller liknande ska plocka upp saken.
Men, det finns ju inget som helst bevis för att någonting hon påstår faktiskt inträffat.

1. Alla avsändare är alltid maskade. Hon kan mycket väl skicka till sig själv.
2. Hon har varit i media 100+ gånger senaste året. Alla hennes följare VET exakt vad hennes business går ut på. Ändå skickar folk mordhot och grova sextexter till henne och blir förvånade när dom blir uthängda. Ska man tro på det?
3. Hon har tidigare uppgett att hon skickat vidare skärmdumpar från en person till alla personens 500 vänner. Problemet är att Facebook skulle spärra det som spam om man skickade en väldig massa meddelanden med samma inlägg till väldigt många människor man inte är vän med. Plus att det är sjukt mycket arbete, så det faller på att det är tekniskt mycket svårt och dessutom tidskrävande och besvärande.
4. Media har vid noll tillfällen kontrollerat hennes påståenden genom att försöka söka rätt på "nätsnuskisen". Alla artiklar om henne bygger på en enda källa och det är hon själv. Hon påstår något och visar upp skärmdumpar som både kan vara fejkade eller riggade, men ingenting knyts någonsin till en riktig person i någon form.

Ja, då är det ju lätt att vara kaxig och fräck när man blir mordhotad. För att man vet att det inte är på riktigt.

Diskussionsunderlag:
Här basunerar en av Sveriges största tidningar ut att en offentlig person blivit mordhotad, men den polisiära delen lämnat helt därhän. Det är ju ett grovt brott som går att driva som allmänt åtal om så önskas.
Vilket borde önskas i ett rättssamhälle.
Går det att uppmärksamma polismyndigheten så man får till en utredning på detta?
Om polisen på eget bevåg startat en utredning, har Linnea då begått ett brott?
Hon har ju förvisso inte själv anmält ett falskt brott, men hon har ju genom att ljuga om ett brott som inte inträffat kostat skattebetalarna pengar.

Vad tror ni, har något brott begåtts och i så fall vilket?

Finns tusentals kränkta män som hotar kvinnor varje dag på liknande sätt..
Hon vinner ingenting på att ljuga, men liknande hotelser som polisanmälts har inte lett till något, även om skärmdumpar finns.. (Då "Fredriks" konto kanske blivit kapat av aliens eller vänsterextremister?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in