2017-08-03, 01:02
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tänker inte främst till Frankrike utan snarare rika PL-lag.

Pengar är det universella språket - inte engelska. Jag tror tyvärr det kommer spela ännu större roll snart av nämnda anledningar.

Det håller jag med om, men har ju varit så ett bra tag, och storklubbarna RM, FCB och FC Bayern har ju trots det utperformat alla dopade. Isco skulle redan kunnat dubbla sin lön två år sedan och detsamma gäller de flesta. Tror fortfarande att det sportsliga kommer gå före att krama ut sista $ för de spelare man vill ha i ett topp lag.
Citera
2017-08-03, 07:31
Medlem
Jag blir lätt illamående av Neymaraffären. Över 200 miljoner Euro för en spelare. Ingen människa är värd så mycket pengar i idrott.

Det gäller även alla de här summorna som det handlas för varje transferfönster. Det är groteskt. Detta kommer från en vars hemstads största klubb gynnades rejält på vidareförsäljning tidigare i somras.

Jag har inte längre Viasat då jag inte är intresserad av att se Joakim von Anka wannabees spela fotboll. Jag nöjer mig med svensk fotboll från Allsvenskan och därunder och damfotboll.
Citera
2017-08-03, 09:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Neymar ska alltså få 1 miljard under 5 år efter skatt från PSG om löneuppgifterna som cirkulerar stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Det håller jag med om, men har ju varit så ett bra tag, och storklubbarna RM, FCB och FC Bayern har ju trots det utperformat alla dopade. Isco skulle redan kunnat dubbla sin lön två år sedan och detsamma gäller de flesta. Tror fortfarande att det sportsliga kommer gå före att krama ut sista $ för de spelare man vill ha i ett topp lag.
Jo för barca och real är verkligen etiska och fina klubbar. Hur mycket pengar har inte spanska banker supportat real med? Trots att landet gått dåligt ekonomiskt. Barca sitter på en massa smutsiga qatar pengar ( är det inte kul hur barca fansen gnäller på just dessa smutsiga arab pengar när man själva drar in dem). Real var i allra högsta grad med och drog upp lönepriserna. För att inte säga transferpriserna.
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Klopp är upprörd över Neymar-priset medans Anceoltti är kolugn och ser det bara som ett marknadsmässigt pris.

Olika karaktärer.
Fast kan ändå förstå ancelotti, och även mou som sagt likadant. Om lukaku och pogba är värda 100 m pund så ser jag inga problem med 195 m pund för neymar. Dubbelt så bra som dessa herrar, minst. Eller 4 gånger priset för stones eller walker tex. Tycker inte priset blir lika sjukt då. Men marknaden är sjuk.
Citera
2017-08-03, 09:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Neymar ska alltså få 1 miljard under 5 år efter skatt från PSG om löneuppgifterna som cirkulerar stämmer.

Jo för barca och real är verkligen etiska och fina klubbar. Hur mycket pengar har inte spanska banker supportat real med? Trots att landet gått dåligt ekonomiskt. Barca sitter på en massa smutsiga qatar pengar ( är det inte kul hur barca fansen gnäller på just dessa smutsiga arab pengar när man själva drar in dem). Real var i allra högsta grad med och drog upp lönepriserna. För att inte säga transferpriserna.

Fast kan ändå förstå ancelotti, och även mou som sagt likadant. Om lukaku och pogba är värda 100 m pund så ser jag inga problem med 195 m pund för neymar. Dubbelt så bra som dessa herrar, minst. Eller 4 gånger priset för stones eller walker tex. Tycker inte priset blir lika sjukt då. Men marknaden är sjuk.

Nu har väl Barcelona brutit med Qatar, antagligen är detta hämnden från Qatar för detta.
Citera
2017-08-03, 11:02
Medlem
Neymar till PSG för en hiskelig massa pengar. Det håller jag med om.

Skadar samtidigt inte att Barcelona förlorar en av sina stora stjärnor. Är väldigt bra på att få andra lags storstjärnor till sin klubb och göra andra lags fans besvikna. Nu får de känna på det själva och tydligen så hanteras det inte så bra.
Citera
2017-08-03, 11:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Må vara partisk gentemot Neymar men kan man inte konstatera att Neymar INTE utvecklats i den mån man trodde/vad hans varumärke säger?

Så sjukt bra tycker jag inte han är.

12 ligamål förra säsongen är verkligen inte bra. Alls.

Jag har enormt svårt att se att Neymar någonsin kommer vinna Ballon D'or. Ser både Dybala, Dembele, Hazard och Mbappe som större kandidater till det priset den dag Messi/Ronaldo inte längre vinner.

Förövrigt roligt att se nu att Neymar blåser Santos på pengarna de skulle fått.

Han är verkligen en genomvidrig person rätt igenom.
Citera
2017-08-03, 12:21
Medlem
cyberkalles avatar
Så blir det ingen affär nu då med Neymar?

http://www.bild.de/sport/2017/sport/spanische-liga-erklaert-neymar-transfer-fuer-ungueltig-52752782.bild.html
Citera
2017-08-03, 12:38
Medlem
Trist att Neymar förstör sin karriär. Hur skall han kunna vinna Ballon D´or om han spelar i mediokra PSG och franska ligan? andra spelare som Isco, Hazard, Bale, Pogba, Griezmann, Dybala och Mbabbe kommer gå om honom i utvecklingen.

FFP är återigen ett skämt, skulle de gällt på riktigt så hade inte lag som City och PSG fått delta i CL. Jag tycker UEFA spottar på andra klubbar som Chelsea och Atletico Madrid som faktiskt gjort ett hästjobb för att kunna anpassa sig efter FFP-reglerna.
Citera
2017-08-03, 12:41
Medlem
TKD_1337s avatar
Viktigt att göra klart med Mbappé innan Barcelona tar honom. De kommer ha råd om Neymar lämnar. Annars har vi (Real) gjort ett dåligt transferfönster.

Jag har sagt det flera gånger men med Morata och James borta är vi rejält försvagade i offensiven. Ryktena är ändå så pass starka att det verkar som Perez är villig betala en stor summa för Mbappé.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-08-03 kl. 12:44.
Citera
2017-08-03, 12:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Tebas och LFP vill väl garantera att Barcelona inte kan värva några ersättare förrän ligan börjat och Real Madrid kunnat plocka de spelarna de vill ha först.

Så Mbappe eller liknande hamnar väl i Real Madrid och Barcelona får nöja sig med Paulinho och nån annan medioker spelare.
Citera
2017-08-03, 12:59
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tebas och LFP vill väl garantera att Barcelona inte kan värva några ersättare förrän ligan börjat och Real Madrid kunnat plocka de spelarna de vill ha först.

Så Mbappe eller liknande hamnar väl i Real Madrid och Barcelona får nöja sig med Paulinho och nån annan medioker spelare.

Det är enkelt att hålla på med löjliga argument. Rikta din frustration mot Neymar och dennes äckliga pappa istället. Jag tror faktiskt att ligan vill behålla en profil som Neymar. De vill inte försvaga La Liga helt enkelt.
Citera
2017-08-03, 13:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är enkelt att hålla på med löjliga argument. Rikta din frustration mot Neymar och dennes äckliga pappa istället. Jag tror faktiskt att ligan vill behålla en profil som Neymar. De vill inte försvaga La Liga helt enkelt.

Möjligt, men det de gör nu kan inte få Neymar att stanna.

Har Tebas gjort något annat än motarbetat Barcelona sen han tillträdde då?

Det ligger i linje med både Tebas och ligaförbundets förhållningssätt till Barcelona att snarare sätta käppar i hjulet ytterligare.

Men vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in