Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Det där en en riktig förlorarmentalitet. Istället för att förbanna dig över PSG, Qatar och Neymar-klanen väljer du att slå på i foliehatskanalen. Sad!
Även om €222m är enormt mycket pengar är det mycket svårt få in en duglig ersättare för Neymar. Därför skulle jag snarare säga att en försäljning hade gynnat Real Madrid.
Jag är superglad att Neymar försvinner.
Avskyr människan och var emot värvningen från första början så jag är bara glad att han försvinner. Dessutom tycker jag Neymar är enormt överskattad och fått Barcelona att fungera sämre pga övervikt av talang/stjärnstatus har hamnat i anfallet vilket inte är Barcelonas viktigaste lagdel.
Att PSG samt arabvärlden är äckliga är ju allmänt känt men 2,2 miljarder för en överskattad Neymar som aldrig kommer överglänsa Messi är ju taget.
Däremot ser jag inte det konstiga i att som Barcelona-supporter ifrågasätta mer eller mindre allt ligaförbundet gör och framförallt Tebas som person då han ständigt motsätter sig Barcelona.
Att du kallar det foliehattsteori är ju mest en försvarsmekanism samt ett sätt att förlöjliga vinkeln/tesen. De flesta Barcelona-supportrar är ju ganska Tebas-skeptiska/utgår från att han alltid motarbetar klubben.
Det kommer ju givetvis bli en försäljning. Det vi ser nu är bara att LFP kidnappar ytterligare tid för Barcelona att bli av med Neymar, tid som man hade kunnat ägna åt att köpa nya spelare samt förbereda sig inför säsongen.
Neymar kommer bli såld till 100%, det LFP gör nu är bara att förhalar. De har ingen laglig rätt att stoppa försäljningen.