2017-08-03, 13:04
Medlem
Bartameu har försäkrat Gill Marin (Atleticos president) om att inte försöka värva Griezmann. Men det tror jag inte på. Barcelona kan i stort sätt bara ersätta Neymar med två spelare i världen, de är antingen Hazard som inte är till salu eller Griezmann som har en klasul på 100 M euro. Griezmann har sagt att han helst av allt vill till Barcelona. Köper man in Coutinho eller Dembele så kommer man ännu en gång gå titellösa och fansen kommer vilja att huvuden rullar i styrelsen.
Citera
2017-08-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Må vara partisk gentemot Neymar men kan man inte konstatera att Neymar INTE utvecklats i den mån man trodde/vad hans varumärke säger?

Så sjukt bra tycker jag inte han är.

12 ligamål förra säsongen är verkligen inte bra. Alls.

Jag har enormt svårt att se att Neymar någonsin kommer vinna Ballon D'or. Ser både Dybala, Dembele, Hazard och Mbappe som större kandidater till det priset den dag Messi/Ronaldo inte längre vinner.

Förövrigt roligt att se nu att Neymar blåser Santos på pengarna de skulle fått.

Han är verkligen en genomvidrig person rätt igenom.

Håller med dig där. Trodde till och med att han var några år yngre än 25 men kanske bara jag som inte har haft jättebra koll på Barcelona.
Men 2 miljarder för en ytter som gjorde 12 mål är väldigt dyrt.

Ja håller tummarna för att han kan utvecklas och bli en riktigt bra fotbollspelare i PSG. Hatar Barcelona så vore roligt om Neymar kunde vinna Ballon d'Or medan Barcelona försöker ta sig upp till toppen igen (La masia producerar inte bra spelare på löpande band längre och Messi/Suarez är båda 30 år gamla).
Ska bli skönt om Barcelona kan komma ner på jorden igen. Det behövs verkligen, både för klubben och supportrarna.

Jo men nu ska vi inte glömma att han kommer från Brasilien. De är alla otroligt pengakåta. Vilket vi ser när vi kollar på de flesta, inte ovanligt att se brasilianare i ryska/kinesiska ligan. Till och med i ukrainska ligan (åtminstone Sjachtar Donetsk).

//Siegestor
Citera
2017-08-03, 13:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Möjligt, men det de gör nu kan inte få Neymar att stanna.

Har Tebas gjort något annat än motarbetat Barcelona sen han tillträdde då?

Det ligger i linje med både Tebas och ligaförbundets förhållningssätt till Barcelona att snarare sätta käppar i hjulet ytterligare.

Men vi får väl se.

Det där en en riktig förlorarmentalitet. Istället för att förbanna dig över PSG, Qatar och Neymar-klanen väljer du att slå på i foliehatskanalen. Sad!

Även om €222m är enormt mycket pengar är det mycket svårt få in en duglig ersättare för Neymar. Därför skulle jag snarare säga att en försäljning hade gynnat Real Madrid.
Citera
2017-08-03, 13:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det där en en riktig förlorarmentalitet. Istället för att förbanna dig över PSG, Qatar och Neymar-klanen väljer du att slå på i foliehatskanalen. Sad!

Även om €222m är enormt mycket pengar är det mycket svårt få in en duglig ersättare för Neymar. Därför skulle jag snarare säga att en försäljning hade gynnat Real Madrid.

Jag är superglad att Neymar försvinner.

Avskyr människan och var emot värvningen från första början så jag är bara glad att han försvinner. Dessutom tycker jag Neymar är enormt överskattad och fått Barcelona att fungera sämre pga övervikt av talang/stjärnstatus har hamnat i anfallet vilket inte är Barcelonas viktigaste lagdel.

Att PSG samt arabvärlden är äckliga är ju allmänt känt men 2,2 miljarder för en överskattad Neymar som aldrig kommer överglänsa Messi är ju taget.

Däremot ser jag inte det konstiga i att som Barcelona-supporter ifrågasätta mer eller mindre allt ligaförbundet gör och framförallt Tebas som person då han ständigt motsätter sig Barcelona.

Att du kallar det foliehattsteori är ju mest en försvarsmekanism samt ett sätt att förlöjliga vinkeln/tesen. De flesta Barcelona-supportrar är ju ganska Tebas-skeptiska/utgår från att han alltid motarbetar klubben.

Det kommer ju givetvis bli en försäljning. Det vi ser nu är bara att LFP kidnappar ytterligare tid för Barcelona att bli av med Neymar, tid som man hade kunnat ägna åt att köpa nya spelare samt förbereda sig inför säsongen.

Neymar kommer bli såld till 100%, det LFP gör nu är bara att förhalar. De har ingen laglig rätt att stoppa försäljningen.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-08-03 kl. 13:14.
Citera
2017-08-03, 13:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Bartameu har försäkrat Gill Marin (Atleticos president) om att inte försöka värva Griezmann. Men det tror jag inte på. Barcelona kan i stort sätt bara ersätta Neymar med två spelare i världen, de är antingen Hazard som inte är till salu eller Griezmann som har en klasul på 100 M euro. Griezmann har sagt att han helst av allt vill till Barcelona. Köper man in Coutinho eller Dembele så kommer man ännu en gång gå titellösa och fansen kommer vilja att huvuden rullar i styrelsen.

Griezmanns utköpsklausul just nu ska vara €200m men ska tydligen sänkas till €100m nästa sommar. Detta för kunna ha kvar honom denna sommar.

http://www.sport.es/es/noticias/barca/por-que-griezmann-vale-este-verano-200-millones-euros-6200747
Citera
2017-08-03, 13:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
---

Däremot ser jag inte det konstiga i att som Barcelona-supporter ifrågasätta mer eller mindre allt ligaförbundet gör och framförallt Tebas som person då han ständigt motsätter sig Barcelona.

Att du kallar det foliehattsteori är ju mest en försvarsmekanism samt ett sätt att förlöjliga vinkeln/tesen. De flesta Barcelona-supportrar är ju ganska Tebas-skeptiska/utgår från att han alltid motarbetar klubben.

Det kommer ju givetvis bli en försäljning. Det vi ser nu är bara att LFP kidnappar ytterligare tid för Barcelona att bli av med Neymar, tid som man hade kunnat ägna åt att köpa nya spelare samt förbereda sig inför säsongen.

Neymar kommer bli såld till 100%, det LFP gör nu är bara att förhalar. De har ingen laglig rätt att stoppa försäljningen.

De vill nog skrämma PSG men har misslyckats eftersom UEFA gick ut med det uttalandet. Allt för att kunna ha kvar en stor ligaprofil.

Om PSG vill göra klart med honom är det bara att slänga fram €222m plus skatt.

LFP är inte de enda som sagt att de kommer anmäla PSG. Gissa vem som också gjort det?

Citat:
Barcelona will report Paris Saint-Germain for a breach of UEFA's financial fair play (FFP) rules if the French club end up paying Neymar's €222 million buyout clause, club sources have told ESPN FC.

http://www.espnfc.com/story/3168046/barcelona-to-report-psg-to-uefa-if-club-pay-222m-euros-neymar-fee-sources
Citera
2017-08-03, 13:49
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Tebas och LFP vill väl garantera att Barcelona inte kan värva några ersättare förrän ligan börjat och Real Madrid kunnat plocka de spelarna de vill ha först.

Så Mbappe eller liknande hamnar väl i Real Madrid och Barcelona får nöja sig med Paulinho och nån annan medioker spelare.

Gråt mer om det hjälper? Det är snarare Barcelonas ledning som agerar som en liten klubb som kan inte behålla deras bästa spelare. MSN har blåst klubben och tvingats klubben att förnya deras kontrakt minst 10 gånger och för varje gång har de fått högre lön. Bara så du vet Ángel María Villar som satt inne i fängelse för några dagar sedan är die hard Barcelona anhängare.
Citera
2017-08-03, 14:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Gråt mer om det hjälper? Det är snarare Barcelonas ledning som agerar som en liten klubb som kan inte behålla deras bästa spelare. MSN har blåst klubben och tvingats klubben att förnya deras kontrakt minst 10 gånger och för varje gång har de fått högre lön. Bara så du vet Ángel María Villar som satt inne i fängelse för några dagar sedan är die hard Barcelona anhängare.

Man kan ju inte ogilla mer än en aktör åt gången. Att jag har mina misstankar mot Tebas gör ju absolut att jag älskar nuvarande ledning Barcelona har förstås

Som jag nämnde i föregående inlägg så är jag kanonglad att Neymar drar. Hans intåg i Barcelona har en direkt korrelation med Barcelonas spelmässiga nedgång då man gick från att spela sitt tiki-taka till något annat som absolut inte bygger på mittfältsspel och kontroll.

Hade dock inte velat att ledningen skulle försöka ha kvar Neymar. Har tyckt att Neymar är en plåga för klubben sen han anlände, så att man nu får 2,2 miljarder får ju anses kanon.
Däremot kommer ledningen lägga skiten på värdelösa spelare eller inga alls.
Citera
2017-08-03, 14:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Man kan ju inte ogilla mer än en aktör åt gången. Att jag har mina misstankar mot Tebas gör ju absolut att jag älskar nuvarande ledning Barcelona har förstås

Som jag nämnde i föregående inlägg så är jag kanonglad att Neymar drar. Hans intåg i Barcelona har en direkt korrelation med Barcelonas spelmässiga nedgång då man gick från att spela sitt tiki-taka till något annat som absolut inte bygger på mittfältsspel och kontroll.

Hade dock inte velat att ledningen skulle försöka ha kvar Neymar. Har tyckt att Neymar är en plåga för klubben sen han anlände, så att man nu får 2,2 miljarder får ju anses kanon.
Tror den direkta korrelationen är att Pep hade slutat....
Citera
2017-08-03, 14:24
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:

Se fallet med Vitolos flytt till Atletico och hur lång tid det tog för att avsluta det hela. Det här med att betala sitt eget utköpsklausul är ganska riskabelt och kan föra massa med problem till klubbarna och speciellt till La Liga eftersom det är de som tar emot pengarna från Neymars advokater. Det här med att Neymar skulle bli ett problem för klubben är inget nytt då Barcelona valde att ta den vägen och betala en del summor svart till hans passa för att värva honom.
Citera
2017-08-03, 14:35
Medlem
NirvanAs avatar
Undra hur Barcelonas ledning tänker nu?
De borde ju nu ha accepterat att man förlorar Neymar... är man då inte sur att Tebas/La Liga håller på nu och blockerar pengarna som man antagligen snabbt vill använda att värva nya spelare för? Om Tebas o co fördröjer denna process i veckor så FCB inte hinner värva... ja då lär man nog bli jävligt pissed

De lär ju inte uppskatta vad Tebas håller på med, även om de kanske sympatiserar med själva tanken, men just nu är drabbar det FCB när de håller på
Citera
2017-08-03, 15:33
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Undra hur Barcelonas ledning tänker nu?
De borde ju nu ha accepterat att man förlorar Neymar... är man då inte sur att Tebas/La Liga håller på nu och blockerar pengarna som man antagligen snabbt vill använda att värva nya spelare för? Om Tebas o co fördröjer denna process i veckor så FCB inte hinner värva... ja då lär man nog bli jävligt pissed

De lär ju inte uppskatta vad Tebas håller på med, även om de kanske sympatiserar med själva tanken, men just nu är drabbar det FCB när de håller på

Ja det är nog väldigt mycket conflicting feelings hos Barcas högkvarter nu...
Klart att de emotionellt är glada att andra jävlas med PSG men det drar ju ut allting och sätter lite käppar i hjulen.. tror bara de vill ha det över så fort som möjligt nu, så de kan börja med något annat otroligt jobbigt.. värva Coutinho och Dembele (hoppas jag..). Men de har nog redan tjuvstartat lite med det.

Citat:
BREAKING: BARCELONA RESPONSE

Barcelona says it is "waiting to see how the situation develops" after the Spanish league refused to accept the payment of Neymar's release clause that would clear his way to sign for Paris Saint-Germain.

A Barcelona official has told the Associated Press that the club will make no comment about the league's refusal.
Senast redigerad av foool13 2017-08-03 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in