2017-08-02, 23:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
https://www.elconfidencial.com/deportes/futbol/2017-08-02/madrid-mbappe-monaco-barcelona-fichaje_1424016/

Jag hoppas det går igenom. Vi behöver en målskytt och Benzema blir varken yngre eller bättre.
Risky business när han bara har en bra säsong bakom sig...
Citera
2017-08-02, 23:57
Medlem
foool13s avatar
Citat:
REPORTS: MBAPPE WANTS TO LEAVE

French newspaper L'Equipe are reporting this evening that Kylian Mbappe has decided to leave Monaco this summer - and that talks have already taken place with Barcelona.

The newspaper claims Real Madrid, Manchester City and even Paris Saint Germain are keen on signing the teenage star.

L'Equipe brukar väl inte vara ute och cykla eller...? tror nog han hamnar hos Real dock.
Citera
2017-08-02, 23:59
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Detta är något nytt. Hur ofta vill en given och önskvärd spelare gå från Barcelona eller Real Madrid? Bortsett från de som sagt att de vill lämna men stannat kvar. Jag kommer inte på någon spelare.

Det är inte heller till Bayern München eller Manchester United Neymar vill gå till utan ett ganska nyblivet topplag i Europas femte bästa liga. Till ett lag som fick stryk av Neymar och gänget med 6-1 i det andra mötet.

Barcelona och Madrid har kunnat leva på sin stora attraktionskraft och kunnat ge mindre löner än vissa andra toppklubbar genom sin status och lag men utan Messi respektive Ronaldo är det inte längre stora avstånd till övriga klubbar. I slutändan tror jag det leder till att till exempel någon som Isco inte kommer nöja sig med att inte vara given och få ungefär lika mycket pengar som han kan få i andra ligor.

Självklart kommer dessa två spanska toppklubbar fortsätta ha en större attraktionskraft bland sydamerikaner och spanjorer men det räcker inte.

Kolla på Barcelonas trupp idag. Inget märkvärdigt egentligen om man jämför med andra topplag förutom just sin trio. Messi har precis fyllt 30, Neymar är på väg bort och Suarez blir bara rundare i kroppen och fyrkantigare i spelet.
Tror du gör sakerna mer komplicerade än de är. Neymars pimp sålde sin son till högstbjudande. Det är så en pimp jobbar och varför de flesta riktiga stjärnor har managers och inte pimps som sköter karriären.
Citera
2017-08-03, 00:01
Medlem
foool13s avatar
Klopp är upprörd över Neymar-priset medans Anceoltti är kolugn och ser det bara som ett marknadsmässigt pris.

Citat:
Klopp: "That's not the next step I hope. I think and hope it will stay an exception but we don't know."
Citat:
Ancelotti: "I think that 220million (euros) at the moment is the market for one of the best players in the world."
Olika karaktärer.
Citera
2017-08-03, 00:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Risky business när han bara har en bra säsong bakom sig...

Det är värre att gå in i säsongen med bara en stor målskytt i Ronaldo. Jag tycker inte det är ett orimligt pris för förmodligen den största fotbollstalangen med tanke på marknaden idag och hans ålder.
Citera
2017-08-03, 00:14
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Tror du gör sakerna mer komplicerade än de är. Neymars pimp sålde sin son till högstbjudande. Det är så en pimp jobbar och varför de flesta riktiga stjärnor har managers och inte pimps som sköter karriären.

Neymar bestämmer själv i slutändan.
Citera
2017-08-03, 00:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
L'Equipe brukar väl inte vara ute och cykla eller...? tror nog han hamnar hos Real dock.
Inte mycket snack bland ledningen men någon som fått stor hype bland barcafansen verkar vara Nices Jean Seri... har ingen uppfattning om honom då jag inte följer Ligue 1... såg att han var ivoriansk landslagsman och blott 165cm, vilket är dvärgaktigt på mittfältet.

Annars förväntar jag mig en eller flera av the usual suspects: Dembele, Dybala, Mbappe, Griezmann, Coutinho. Verratti känns som man kan räkna bort nu.

Skulle också tycka det var häftigt om man kunde få tillbaka Thiago... även om jag tycker han är lite väl skadebenägen, precis som brorsan.
Senast redigerad av NirvanA 2017-08-03 kl. 00:20.
Citera
2017-08-03, 00:22
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Neymar bestämmer själv i slutändan.
Absolut, det var dock inte vad du skrev och det är ju dock uppenbart att äpplet i detta fall inte fallit långt från trädet.
Citera
2017-08-03, 00:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inte mycket snack bland ledningen men någon som fått stor hype bland barcafansen verkar vara Nices Jean Seri... har ingen uppfattning om honom då jag inte följer Ligue 1... såg att han var ivoriansk landslagsman och blott 165cm, vilket är dvärgaktigt på mittfältet.

Annars förväntar jag mig en eller flera av the usual suspects: Dembele, Dybala, Mbappe, Griezmann, Coutinho. Verratti känns som man kan räkna bort nu.

Skulle också tycka det var häftigt om man kunde få tillbaka Thiago... även om jag tycker han är lite väl skadebenägen, precis som brorsan.

Griezmann måste anses vara orealistisk. Han förlängde nyss sitt kontrakt, vill inte lämna Atlético nu och Atletico kommer inte sälja sin bästa spelare när de har ett värvningsförbud.
Citera
2017-08-03, 00:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Absolut, det var dock inte vad du skrev och det är ju dock uppenbart att äpplet i detta fall inte fallit långt från trädet.

Var och hur ser du någon motsägelse?
Citera
2017-08-03, 00:46
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Var och hur ser du någon motsägelse?
Du implicerade att detta kunde leda till någon ketchupeffekt av spelare till C-ligor. När verkligheten är att detta handlar om en familj som sköter sina affärer likt en familjebordell i Recife. Det betyder inte att andra kommer börja bete sig på samma sätt och speciellt inte fina killar som Isco. Riktiga fotbollsspelare väljer det sportsliga, andra pengarna, så har det alltid varit, se Zlatan.
Citera
2017-08-03, 00:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Du implicerade att detta kunde leda till någon ketchupeffekt av spelare till C-ligor. När verkligheten är att detta handlar om en familj som sköter sina affärer likt en familjebordell i Recife. Det betyder inte att andra kommer börja bete sig på samma sätt och speciellt inte fina killar som Isco. Riktiga fotbollsspelare väljer det sportsliga, andra pengarna, så har det alltid varit, se Zlatan.

Jag tänker inte främst på Frankrike utan snarare rika PL-lag.

Pengar är det universella språket - inte engelska. Jag tror tyvärr det kommer spela ännu större roll snart av nämnda anledningar.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-08-03 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in