2017-08-02, 22:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ser ut som om att polisen inte hittade något, inte synonymt med att där inte fanns något.

Om doften kommer ifrån ett dött djur eller ett avlopp så borde polisen berätta det.

Antagligen så har polisnäsorna inte lyckats lokalisera doftkällan.

Sant och vid den tiden är det ju ganska mörkt också. Men jag vill gärna veta om de anser sig klara med uppgiften. De kan väl inte gärna lämna platsen annars. Någon som har funderingar kring det?
Citera
2017-08-02, 22:26
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sant och vid den tiden är det ju ganska mörkt också. Men jag vill gärna veta om de anser sig klara med uppgiften. De kan väl inte gärna lämna platsen annars. Någon som har funderingar kring det?
nu kan man ju inte lita för mycket på na men skriver dom
Citat:
Strax innan klockan 22 på onsdagskvällen berättar NA:s reporter på plats att det är lugnt platsen och att sökandet verkar ha avslutats för kvällen.

så kan det ju inte vara alltför intressanta fynd ,men man vet ju aldrig bara att avakta antar jag
Citera
2017-08-02, 22:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Inte osannolikt att polisen fortsätter att söka på platsen imorgon, ett ganska stort skogsområde vid kapellet, dofter kan spridas långt med vinden.

Jag noterar att kapellet ligger invid Västra Storgatan, vägen går från den sida av statsionsområdet där P klev av tåget och vidare till väg 50.
Citera
2017-08-02, 22:45
Medlem
En kommentar på Missing Peoples sida på f-b:
"Såg på en sida att en kvinna hade skrivit att hon också hade sett en kille som va lik han på örebro station för 3 dagar sen" ... den 30 juli kl. 23:28

(den 27 juli var det en man som sett en som liknade Patrik också på Örebro station)
Citera
2017-08-02, 22:55
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ser ut som om att polisen inte hittade något, inte synonymt med att där inte fanns något.

Om doften kommer ifrån ett dött djur eller ett avlopp så borde polisen berätta det.

Antagligen så har polisnäsorna inte lyckats lokalisera doftkällan.

OT I Långshyttan gick polisen bet minst två gånger! ÄVEN med hund!
Citera
2017-08-02, 22:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Inte osannolikt att polisen fortsätter att söka på platsen imorgon, ett ganska stort skogsområde vid kapellet, dofter kan spridas långt med vinden.

Jag noterar att kapellet ligger invid Västra Storgatan, vägen går från den sida av statsionsområdet där P klev av tåget och vidare till väg 50.

Tog en lite promenad med google earth och ja, verkar vara skog och åter skog, de fortsätter förmodligen imorgon. De kanske skulle ta med en hund så går det lite fortare.

Tänkte också på att vägen kommer ju precis från station.

Om jag gick i skogen och kände av en stank så vete tusan om jag ringt polisen, har ingen aning om hur lik luktar
Citera
2017-08-02, 23:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
En kommentar på Missing Peoples sida på f-b:
"Såg på en sida att en kvinna hade skrivit att hon också hade sett en kille som va lik han på örebro station för 3 dagar sen" ... den 30 juli kl. 23:28

(den 27 juli var det en man som sett en som liknade Patrik också på Örebro station)

Tänkte också på det när jag tittade för en stund sedan.
Jag tänker också. Hur ser P ut idag? Långhårig och skäggig? skulle man ens känna igen honom? det är inte alls säkert.
Citera
2017-08-02, 23:08
Medlem
57Emmas avatar
na uppdaterade precis sin sida, verkar inte bli fortsatt letande imorgon.

Vid 23-tiden bekräftar polisens vakthavande befäl Anders Gustafsson att inget hittats vid insatsen.
Kommer ni att fortsätta insatsen i morgon?
– Nej, inget vad jag känner till i alla fall, säger han.
Citera
2017-08-02, 23:30
Medlem
zippzons avatar
Citat:

Om han vandrat runt och slängt ryggan vid dollar och sedan knallat mot kapellet så har han tagit en bra promenad och en väldigt konstig väg , men man vet ju aldrig han har ju aldrig gått runt i H-berg förut .

Nu verkar det ju tyvärr inte som om det va intressant för polisen men det visar ju att folk är uppmärksamma i samhället iaf .
Citera
2017-08-02, 23:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
OT I Långshyttan gick polisen bet minst två gånger! ÄVEN med hund!

Märkligt att den som tipsade om lukten inte lokaliserade doftkällan innan hen besvärade polisen.

Sitter kanske i rullstol, är blind eller är rädd för att hitta ett lik.
Citera
2017-08-03, 00:07
Medlem
Doften vid kapellet var ju lite intressant, den delen är väl knappast genomsökt? Det lades ju väldigt mycket fokus norr om stationen. Finns kraftledningar/transformatorstation/tågspår inte allt för långt från kapellet.
Citera
2017-08-03, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Doften vid kapellet var ju lite intressant, den delen är väl knappast genomsökt? Det lades ju väldigt mycket fokus norr om stationen. Finns kraftledningar/transformatorstation/tågspår inte allt för långt från kapellet.

Ja, cirka tvåhundra meter söder om kapellet finns en stor transformatoranläggning eller liknande, kraftledningar samt järnvägsspår något hundratal meter ifrån platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in